anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problem z nowym TV - Sony KDL 55W829B - wadliwe piksele / stanowisko SONY odmowa wymiany lub naprawy z gwarancji! odpłatna bez problemów!

esjotzet
Użytkownik

Problem z nowym TV - Sony KDL 55W829B - wadliwe piksele / stanowisko SONY odmowa wymiany lub naprawy z gwarancji! odpłatna bez problemów!

Szanowni Państwo

Poniższy tekst i wszystkie późniejsze posty lub komentarze są moją subiektywną oceną zaistniałej sytuacji i nie mają na celu obrażania lub pomawiania kogokolwiek. Informuję również że producent lub sprzedawca może mieć zdanie odmienne. Jeżeli ktoś poczuje sie urażony to z góry przepraszam.

Jako wieloletni klient firmy SONY (tv, telefon, sprzęt muzyczny) i dotąd zadowolony z ich bezproblemowego użytkowania uznałem że czas najwyższy przesiąść się na nowszy większy model TV, wybór padł oczywiście na SONY - na jeden z flagowych modeli na rok 2014 a mianowicie KDL-55W829B, udałem się więc do sklepu (jednej z sieciówek) i po chwili byłem już szcześliwym posiadaczem nowiutkiego KDL-55W829B, dlaczego twierdzę że byłem?

Już w 4 dniu użytkowania pojawiły się piksele a jeden z nich prawie na samym środku ekranu  cały czas przepuszcza kolor czerwony - jest to tak irytujące że aż ciężko opisać to słowami, praktycznie nie da się nic obejrzeć nie zwracając uwagi na owe zjawisko co jak wiadomo w tej klasy sprzęcie i mając na uwadze renomę firmy SONY nie powinno mieć miejsca - przynajmniej w tak krótkim czasie, wygląda więc na to że trafiłem na egzemplarz z ewidentną usterką (w moim posiadaniu jest inny TV równiez SONY a ma już dobre 6 lat i ani jednego swiecącego piksela)

Więc od ponad miesiąca pozostaje bez zakupionego telewizora i "walczę" z jedną z sieciówek (reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową) o wymianę na inny pełnowartościowy egzemplarz i tracę czas na wymianę pism, sprawą zainteresował się już rzecznik praw konsumentów i z racji tego że "sieciówka" w ostatnim piśmie z dnia wczorajszego nie odniosła się do mojej prośby o wyrażenie zgody na roztrzygnięcie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki to niestety najprawdopodobniej zostanę zmuszony do przekazania sprawy do rozpoznania przez Sąd Powszechny a bardzo zależało mi na polubownym załatwieniu mojej sprawy.

Do końca liczę że w ramach polityki dobrej woli dla satysfakcji klienta oraz renomy firmy sprzęt zostanie wymieniony.

 

W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą

 

Z wyrazami szacunku

 

40 ODPOW. 40
profile.country.PL.title
KoT_Kotek
Użytkownik

Rozumiem Twoje rozgoryczenie z racji uszkodzoneo piksela w centrum ekranu, ale wydaje mi się, że nic nie wskurasz, jeśli liczba uszkodzonych pikseli nie będzie większa niż dopuszczają tego przepisy.

Zobacz tutaj: Wadliwe piksele - specyfikacja ISO

Oczywiście sprawę korespondencji pozostawiam wyłącznie Twojej ocenie, bo znasz sprawę od podszewki. Przyznam się szerze, że kiedyś także walczyłem "na pisma", ale w gruncie rzeczy wszystko się dobrze skończyło.

Mam nadzieję, że Tobie także uda się jakoś pozytywnie rozwiązać problem.

kas49.
Użytkownik

Witam

A ja od pół roku posiadam  telewizor Philipsa . W promocji .Zakup w RTV EURO. Zero wadlwych pikseli. Polecam.

 

,,Koncern Philips, niektóre swoje monitory zalicza do najwyższej I Klasy omawianej normy. W ich przypadku gwarancja Perfect Panel przewiduje wymianę lub naprawę matryc już z jednym wadliwym pikselem bądź subpikselem.
Gwarancji na podobnych warunkach udziela także iiyama oraz - na wybrane modele - LG Electronics. Istotna różnica dotyczy okresu (liczonego od daty zakupu), w jakim muszą się pojawić defekty, aby monitor został objęty naprawą lub wymianą. W przypadku produktów Philipsa są to 3 lata, dla paneli iiyamy i LG jedynie 30 pierwszych dni".

 

esjotzet
Użytkownik

SPRZĘT KOSZTOWAŁ 4690ZŁ - SERWIS MOŻE GO NAPRAWIĆ ODPŁATNIE ZA 4445 ZŁ + KOSZTY TRANSPORTU - CZYLI JEDNAK POTWIERDZA SIĘ TO O CZYM PISAŁEM WCZEŚNIEJ ŻE JEŻELI CHODZI O NAPRAWĘ ODPŁATNĄ TO NIE BĘDZIE PROBLEMU A REKLAMACJA Z GWARANCJI NIE ZOSTAŁA UZNANA, WYDAJE MI SIĘ ŻĘ BĘDZIE TO HIT INTERNETU - TEMAT POZOSTAWIAM DO OCENY PAŃSTWU

 

      Wracając do wiadomości z poprzednich postów pragnę wyjaśnić iż wadliwe piksele są wadą fabryczną matryc światłoczułych lub monitorów ciekłokrystalicznych powstająca między innymi z powodu zanieczyszczeń które osadzają się na matrycy lub ekranie w trakcie ich produkcji. Bez względu na przyczynę jest to efekt nie dołożenia dostatecznych starań przez producenta by zapewnić taką jakość swoich produktów żeby były one wolne od wad a żadne normy oraz instrukcje serwisowe producentów sprzętu nie stanowią prawa w Polsce w rozumieniu niezgodności towaru z umową

 

 

PONIŻEJ WIADOMOŚĆ SERWISU

 

..................................................................................................................................

Dnia 8 stycznia 2015 10:53 Serwis Sony xxxx <serwis@xxxx.com.pl> napisał(a):

Witam

Zgodnie z załączoną kartą naprawy serwis nie stwierdził wady telewizora, sprzęt jest sprawny i zgodny ze specyfikacją.

Jednak zgodnie z Pańską prośbą przekazuję ewentualny koszt naprawy odpłatnej.

Jako forma naprawy w tym przypadku konieczna byłaby wymiana całego odbiornika zgodnie z procedurą AEP, koszt takiej naprawy to 4445zł + ewentualny koszt transportu.

Pozdrawiam

Imię Nazwisko (pominięte)
Autoryzowane Centrum Serwisowe SONY
xxxx
.............................................................................................................................................
profile.country.PL.title
Richiger-66.
Użytkownik

Po przeczytaniu korespondencji z serwisu chyba pisanie jakichkolwiek komentarzy jest już zbędne, gdyż granice tego przypadku (absurdu) przekroczyły już wszelkie granice logiki i pojmowania pojęcia posiadania gwarancji na sprzęt. Takie postępowanie, dla wiernych klientów tej marki przekreśla nam możliwość dobrego odbioru w przyszłości produktów tej marki, a co za tym idzie wyboru kolejnych urządzeń w zakupie tego producenta. Jeżeli ten serwis określa martwe piksele w czasie gwarancji jako brak wad, to chyba wypada jedynie płacić za ten towar dobrze podrobionymi banknotami oczywiście oczekując przy ewentualnym skierowaniu przez producenta sprawy do Sądu, że sędzia też nie zauważy żadnej wady, ani nieprawidłowości w postępowaniu klienta kupującego pseudo towar za pseudo pieniądze. Przecież jeśli ktoś podsunął fimie Sony wadliwe matryce do produkcji, a nawet chyba wiadomo jak firma je sprzedaje dla Sony, to raczej producent matryc ponieść powinien koszt zakupu nowego TV, jak proponuje serwis. No chyba, że takie zapisy o martwych pikselach w gwarancjach czyni się świadomie, a więc producent matryc wespół z producentem TV czyni zorganizowaną grupę świadomie naciągającą klienta, który nie czyta warunków gwarancyjnych przed zakupem urządzenia. Tylko całe życie bajmniej mi, gwarancja kojarzy się z bezawaryjną i pozbawioną wad pracą urządzenia w okresie objętym gwarancją ... chyba, że świat i czasy już dawno się zmieniły, co ja przespałem chyba.   

Pozdrawiam,
Ryszard Ka
profile.country.PL.title
pawelszymanski6
Expert

Witam, pewnie się wszystkim tu udzielającym narażę, ale nie bardzo rozumiem z jakiego powodu ma Pan pretensje do Sony?

 

Oddał Pan TV z tytułu niezgodności towaru z umową, a to oznacza, że stroną jest sklep i tylko sklep.

 

Instrukcja wyraźnie mówi, że są dopuszczalne martwe piksele (w tym miejscu chciałem wyprowadzić wszystkich z błędu, że tylko Sony ma takie zapisy, większość producentów monitorów, laptopów i telewizorów nie daje gwarancji na zero martwych pixeli i jeśli ilość tych uszkodzonych pixeli nie przekroczy pewnego limitu to żaden serwis nie uzna tego za wadę wymagającą naprawy w ramach gwarancji).

 

Kolejną sprawą jest Pana zdziwienie, że w ramach darmowej naprawy serwis uważa, że panel lcd jest w pełni sprawny, a w przypadku odpłatnej wymiany nie. Otóż serwis stosuje się do wytycznych producenta i jeśli wg producenta 5 pixeli obok siebie nie jest uznawane za wadę to taki serwis nie podejmie się wymiany lcd w ramach gwarancji (bo zrobiłby to na swój koszt), ale jak najbardziej może to zrobić odpłatnie.

 

P.S.

Żeby nie było trzymam kciuki żeby udało się Panu załatwić sprawę pozytywnie ze sklepem (Sony od momentu złożenia przez Pana reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową nie jest stroną i nie jest wstanie w żaden sposób pomóc).

esjotzet
Użytkownik

Richiger-66 bardzo dobry komentarz :wink:

Szanowny Panie PawleSzymanski dziękuję za to że trzyma Pan kciuki aby sprawę udało się załatwić pozytywnie lecz w mojej ocenie roszczenia wobec producenta są jak najbardziej zasadne ponieważ

1)jest on producentem konkretnie tego urządzenia więc gdyby wszystko było z nim ok nie było by całej sprawy, gdybym to ja był producentem np. samochodu to też chętnie napisał bym w instrukcji że jeżeli psuje się on tylko raz w tygodniu to wg instrukcji serwisowej należy uznawać go za sprawny ponieważ w pozostałe dni tygodnia działa

2)jak sam Pan zauważył towar został reklamowany jako niezgodnośc towaru z umową, mam więc pytanie czy uważa Pan że gdyby towar został reklamowany tylko z tytułu gwarancji to decyzja serwisu była by inna i unikneli byśmy całego tego tematu? (oczywiście zdaje sobie sprawe z tego iż serwis trzyma się instrukcji serwisowej ponieważ to zapewne na podstawie przeprowadzonych napraw według instrukcji serwisowej wypłacana jest kasa a gdyby zrobili inaczej niż opisuje instrukcja serwisowa nikt by im za taką naprawę nie zapłacił) w mojej ocenie gdyby reklamowac towar z gwarancji to tylko wydłużyło by to całą procedurę, a jak Pan postąpił by w takim przypadku?

3)ma Pan rację twierdząc iż wiekszość producentów nie daje gwarancji na zero wadliwych pikseli ale są też tacy którzy taką gwarancję dają czyli jednak można

4)w mojej ocenie dziwne jest to iż producent nie poczuwa się w żaden sposób do wymiany tego sprzętu (nie znam struktury korporacyjnej oddziału producenta w Polsce ale wydaje mi się że wystarczył by jeden telefon od regionalnego i odrobina dobrej woli i producent dogadał się ze sklepem aby ten sprzęt wymienić)

Zapewne takich przypadków jest niewiele dlatego też postanowiłem sie nim z Państwem podzielić ponieważ według mnie jest to sprawa co najmniej ciekawa, sam jestem użytkownikiem 6 letniego tv lcd sony i nie ma z nim żadnych problemów.

Pozdrawiam serdecznie

profile.country.PL.title
pawelszymanski6
Expert

Ad.1 jeśli już jesteśmy przy samochodach, a co Pan powie na obowiązkowe przeglądy gwarancyjne (które sporo kosztują) i jeśli taki przegląd się ominie grozi to utratą gwarancji?

Ad. 2 Serwis na pewno podjąłby taką samą decyzję, ale może udałoby się Panu dogadać z Sony

Ad. 3 Nie wiem jak Pan ale ja kupując elektronikę staram się dowiedzieć o niej jak najwięcej, między innymi czytam instrukcję i najpewniej gdybym stał przed wyborem tv, widząc zapis o możliwości powstawania martwych pikseli zakupiłbym tv innej firmy

Ad 4 Oddał Pan tv z tytułu niezgodności towaru z umową, a to w myśl tego artykułu:

       Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru.

oznacza, że stroną jest sklep i tylko sklep. I nie ma Pan racji, że Sony mogłoby się dogadać ze sklepem bo jest to firma niezależna noi Sony nie jest stroną w tym sporze.

Na koniec dodam, że w Polsce nie ma obowiązku gwarancji ze strony producenta jest to jego dobra wola.

Prosty przykład plastation albo produkty apple mają gw. 12 miesięcy (mogłyby w ogóle jej nie mieć) ale przysługuje nam prawo do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową przez 24 miesiące i w tym przypadku odpowiedzialność za naprawy, czy też wymiany sprzętu spada na sprzedawcę dlatego też sklepy robią co mogą żeby zniechęcić klientów do walki bo najzwyczajniej w świecie idzie to na ich koszt.

beniuasia
Użytkownik

Ja dodam tylko, że od 25 grudnia 2014 roku obowiązuje nowa

Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2014/827/1

http://konsumentwsieci.pl/subiektywne-zestawienie-glownych-zmian-w-procedurze-reklamacyjnej/

http://konsumentwsieci.pl/subiektywne-zestawienie-glownych-zmian-zwiazanych-z-zawieraniem-umow-przez...

 

Nowa Ustawa jest bardziej przyjazna konsumentom. Należy jednak pamiętać, że dla towarów i usług zakupionych przed 25 grudnia 2014 roku obowiązują stare przepisy.

 

Myślę, że zaglądającym tu osobom przyda się taka informacja.

 

Odnośnie wadliwych pikseli, przeglądając znane polskie fora traktujące o sprzęcie RTV znajdziecie informacje, że serwis Sony oraz serwisy innych producentów TV podchodzą różnie do sprawy, raz uznają wadliwe piksele jako powód do wymiany TV czy samej matrycy a raz nie. Tak samo ma się sprawa z sprzedawcami (sklepami). Oczywiście mówimy tu o przypadkach kiedy wadliwych pikseli czy subpikseli jest mniej niż określa to norma, na którą tak chętnie teraz producenci się powołują.

 

 

 
Ikea_21
Poszukiwacz


...
Chciałabym dodać kilka słów do wypowiedzi Barbary. Nikt nie twierdzi, że piksele, o których mowa nie są wadliwe. Pragniemy jednak zwrócić Waszą uwagę na to, że Sony (jak wiele innych firm) posiada swoją politykę odnośnie pikseli. Nie możemy udostępnić instrukcji serwisowej, jednak zachęcam do poczytania o tejże polityce i obliczenia dopuszczalnej ilości wadliwych pikseli dla telewizora na stronie:
 
 
...
 
Karolina
 

 


To bardzo ciekawe co tu czytam, dlaczego? A mianowicie w tym roku postanowiłem kupić nowy TV Sony lub Samsung 55 lun 65 calowy z górnej półki model 2015 czyli KD-65X9305C lub KD-55X9305C. Czytając ten wątek postanowiłem zapytać się na: 'customersupport.pl@eu.sony.com' jak to jest z tymi pixelami czy jeśli kupię TV za ogromną kasę jak dla mnie i będę miał "świetlika" na ekranie w postaci świecącego pixela to czy Sony uzna to za wadę i wymieni lub naprawi za darmo. Dostałem odpowiedź:

... W nawiązaniu do zapytania chciałbym poinformować, iż firma SONY nie akceptuje żadnych jasnych pikseli na matrycy telewizora ...

To ja się pytam jak to jest w końcu?

profile.country.PL.title
Richiger-66.
Użytkownik

Po czytaniu tych postów w głowie jest jeden mętlik i pewne wyrazy aż cisną się do ust. Jednak po użytkowaniu tv przyszło mi do głowy kolejne pytanie związane z wątkiem odpowiedzialności za towar. A jeśli w instrukcji i na opakowaniu telewizora mam wypisane i wyrysowane aplikacje, które jednak telewizor często "gubi" lub nie działa, albo coś jest wycofywane bezpowrotnie, to do kogo rościć w tym temacie roszczenia ? Wiadomo, że są to kłopoty związane z oprogramowaniem, a odpowiedzialny jest kto? Sprzedawca, czy producent ?

Pozdrawiam,
Ryszard Ka