annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

a77ii beeld draadloos op tv

mablewa
Lid

a77ii beeld draadloos op tv

Heeft iemand al ervaring met de optie "view on tv" op een a77ii?

Het lijkt me erg handig tijdens studio foto's maken om snel de foto even in het groot te zien.

of hebben jullie een betere oplossing? bij de fotograaf komen de foto's ook op een groot scherm, ik weet niet hoe ze dat doen...?

 

Ik had al deze info gevonden op de Sony site maar de linkjes naar "toegangspunt registreren"en "tv voorbereiden" werken niet.

http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-tut/shared/how_to_display_content_from_camera_on_tv/how-to...

 

Ik heb een KDL-40W5500 tv die dus alleen een bekabelde netwerk aansluiting heeft (de camera verbind via wifi en komt via de router/switch weer op de tv)

maar als ik wil verbinden vind hij hem niet.

 

zou het misschien ook werken met een miracast stick (wat ook een wifi-direct variant is)? 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb ervaring met een A7 of A6000 om foto's te bekijken op tv. 

 

Dat is "leuk" maar ook niet meer als dat. De verbinding is niet stabiel (ondertussen is dat misschien beter), het scrollen naar de volgende foto gaat niet bijzonder snel...

 

Maar het is vooral praktisch onnuttig om het te gebruiken om je foto te bekijken net na het fotograferen. Je kan niet een foto nemen en dat automatisch laten verschijnen op tv...je moet telkens het menu doorlopen om "view on tv" op te starten.

 

Met een HDMI kabel heb je wel "snel" en degelijk beeld, maar dan weer niet op je camera (het is of/of)...(maar zou dat laatste nog eens moeten dubbelchecken want het is al even geleden).

 

Wat studiofotografen gebruiken is via lightroom of capture one de foto automatisch laten verschijnen op je scherm. Amfion gebruikt dat continu als ik mij niet vergis :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
mablewa
Lid

hmmm dat is dan lekker nutteloos inderdaad...

 

2e optie met een hdmi kabel is dus waarschijnlijk ook nutteloos. ik heb geen micro hdmi kabel dus kan het niet controleren. misschien even een bestellen om te checken... maar is niet draadloos dus 2e keus.

 

optie 3. Amfion... HELP!!!

 

nog even voor de verduidelijking, met welke tv had je hem toen verbonden. draadloos/bekabelt?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

't Ligt eraan wat je doel is... Wil je alleen even kunnen zien of wil je dat je beelden ook direct op je computer staan?

 

Als het alleen gaat om het 'kopieren' van je scherm dan is het denk ik het meest makkelijk om met een HDMI je camera aan de tv te hangen, je ziet dan alles wat je op je camera schermpje ziet op je tv. Beelden worden opgeslagen op je camera. 

 

Je kunt ook via een Eye-fi kaart je foto's via WiFi naar een folder op je computer laten importeren en die folder als hot folder instellen voor Lightroom of Capture One. Dan wordt zodra de foto overgestuurd is je foto getoond op je computer. En dan zou je daar je tv weer aan kunnen koppelen? Een Eye-fi kaart vind ik zelf nogal traag, zeker als je in RAW fotografeert.

 

Ik geef zelf de voorkeur aan tethered shooting, dus je camera met een micro usb kabel verbinden aan je computer. Capture One Pro (50 euro ex btw als je alleen de Sony variant neemt) herkent je camera standaard (in tegenstelling tot Lightroom waar je een plugin voor nodig hebt) en met de A77II heb je zelfs live-view van je beeld op je computer terwijl je aan het fotograferen bent. Beelden worden direct op je computer opgeslagen. Zodra je de foto maakt zie je die dan ook op het scherm van je computer. Je zou daar ook je tv aan kunnen koppelen denk ik. Als je je software op een laptop zou hebben staan kun je die aan de TV verbinden lijkt me, maar of je met al die snoeren aan de gang wilt is een beetje afhankelijk van wat je aan t fotograferen bent waarschijnlijk. 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Er is ook de gratis Remote Camera Control software waarmee je de camera kan bedienen en je beelden direct op je computer kan binnenhalen http://support.d-imaging.sony.co.jp/imsoft/Win/rcc/nl.html (Windows) http://support.d-imaging.sony.co.jp/imsoft/Mac/rcc/nl.html (Mac) 

Als je op de een of andere manier je tv dan weer koppelt aan je computer/laptop zou dat ook weer kunnen werken? 

mablewa
Lid

capture one pro maar eens proberen... goeede tip!!

wel jammer dat het niet draadloos kan ondanks dat de a77ii wifi heeft. echt belachelijk slecht van sony!!

een eye-fi kaart vind ik idd te traag. duurt wel even als je 12fps schiet...

remote camera control had ik al eens geprobeert maar dat is jammer dat er geen live view bij is en de kabel...

op je mobiel kan het weer wel, live view maar dan heb je weer geen instel mogelijkheden.

 

ik heb mijn tv als tweede scherm aan mijn computer hangen. maar idd als je een laptop hebt kun je die ook aan je tv verbinden met vga of hdmi. 

 

bedanlkt voor de tip ik ga er eens mee aan de slag.

en wat fotografeer jij meestal in de studio?

had je nog naar de puppy's gekeken? vond je het mooie foto's... tips??

mablewa
Lid

@Amfion mooi programma dat capture one pro 9. je kan het ook helemaal mooi indelen en handige tools zwevend overal neerplakken en je indeling vervolgens opslaan. kun je op je tv fullscreen de laatste foto weergeven en op je monitor wat miniaturen. die je kan aanklikken en dan op de tv weergegeven worden. ook handig is dat je door foto's heen kunt bladeren terwijl er niks aan het zoom level veranderd. kun je mooi de foto's die nagenoeg hetzelfde zijn vergelijken en de beste kiezen.

gebruik jij dit programma ook om de foto's te bewerken? of doe je dat toch met photoshop?

heb jij enig idee waarom er verschil zit tussen de jpg en raw foto's?

echt kleurverschil en (overdreven gezegd) een fish eye effect... vreemd

 

met de a390 had ik ook wel wat kleurverschil tussen de jpg en raw, maar met de a77ii heb ik eigenlijk niet meer.