annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

a77ii en smartphone

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

a77ii en smartphone

Hallo, 

 

 

ik vroeg me af of er mensen zijn die hun smartphone gebruiken icm hun sony...

ik schaf zeer binnenkort ( jippie) mijn a77ii aan, en wil daarna nog opties aanschaffen waaronder een afstandsbediening(draadloos), nu heb ik gezien dat je hem ook aan je telefoon kan koppelen en dat er een sony app voor is.

 

- is dat handig?

-zijn er ook instellingen zoals om de x-minuten/seconden een foto maken (soort timelaps)?

 

mocht dit nu niet werken, of niks zijn, welke afstandsbediening is naar de gebruikers een fijn ding om te gebruiken?

 

alvast debankt!

 

 

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik heb de A77/2 niet (wel het eerste model) maar voor zover ik kan zien is er wel een remote camera app, maar kan je de rest van de playmemories apps niet installeren.

Hier is een link naar een video waarin de smart remote gebruikt wordt

https://www.youtube.com/watch?v=5ScKoqbnvPI

 

Alleen bij deze camera's kun je de overige playmemories apps gebruiken"NEX-5R NEX-6 NEX-5T ILCE-7 ILCE-7R ILCE-5000 DSC-HX400V DSC-HX60 DSC-HX60V DSC-HX400 ILCE-6000 DSC-RX100M3 ILCE-7S ILCE-5100 ILCE-7M2 DSC-RX100M4 DSC-RX10M2 ILCE-7SM2 ILCE-6300 DSC-RX10M3

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Pieter gaf het antwoord inderdaad al...jammer dat er geen mogelijkheid bestaat apps te installeren op de A77II, want een van de handige apps is net time-lapse.

 

Hoe je het zal moeten oplossen is:

-ofwel via pc-remote (dan is je laptop een timer...technisch mogelijk, praktisch vervelend)

-ofwel via een alternatief merk dat afstandsbedieningen verkoopt met ingebouwde timer. Heb daar geen eigen ervaring mee, maar je vindt ze wel beetje overal (op internet...niet in de winkels).

 

Je kan zoeken op "intervalometer". Soms bedraad, soms draadloos!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Voor Time-Lapse is een Triggertrap kit een handige oplossing.

http://shop.triggertrap.com/

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

...mmm...oke 

 

 

ik wist dat er erg veel afstandsbedieningen waren inderdaad...daarom dacht ik dat het handig was om de smartphone te gebruiken /of er gebruikers zijn die hem gebruiken...MAAR ik heb me daar nooit in verdiept dus weet niet wat je ermee kan...nu is het duidelijk. tbv timelapse kan ik dus beter een systeempje aanschaffen evt.

Wat ik wel zoek, is of ik met een AB op de bulb stand de knop 1malig kan indrukken om te openen zodat ik niet de hele tijd de knop hoef in te drukken, en weer met 1 druk kan sluiten?

 

bedankt allen !  

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De bulb-modus hebben bijna alle afstandsbedieningen :wink:

Dat is zelden een zorg!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training