annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alpha 68 off camera flitsen

OPGELOST
profile.country.NL.title
bertram.bergink
Lid

Alpha 68 off camera flitsen

Hallo!

ik ben in het bezit van de A-68 en een losse flitser de HVL-F56 AM met bijbehorende adapterschoen. Als de flitser op de camera gemonteerd is, werkt de flitser prima en wordt de sluitertijd automatisch omgezet naar 1/60 s. 

Als ik de flitser off-camera will gebruiken mbv de Pixel Pawn trigger, dan wordt de sluitertijd niet aangepast en zijn alle foto's overbelicht. De flitser wordt wel draadloos aangestuurd maar de sluitertijd blijft erg groot...

Hoe kan dat en hoe kan dat opgelost worden?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik ga ervan uit dat je Pixel Pawn's hebt die geen TTL ondersteunen. Je zult handmatig moeten gaan instellen als je off-camera gaat flitsen met deze triggers.


Je zet de camera dan op M en de flitser ook. Je kiest zelf welke sluitertijd en diafragma je wilt hebben. Vuistregel is hierbij dat de opname zonder flits dan gewoon nog te donker zal zijn.

Daarna stel je je flits in, begin bijvoorbeeld bij 1/4 flitskracht en stel die bij naar gelang je de opname belicht wil hebben. (even in een nutshell)

Ik zou de bij de camera de live-settings op off zetten zodat je in elk geval ziet wat je gaat fotograferen ipv dat het beeld de instellingen van de camera laat zien en je dus een te donker beeld hebt voor je de foto gaat maken. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Dag Bertram,

 

Als je de flitser extern neerzet, meet de camera nog steeds wat zijn tijd moet zijn gok ik...zeker weten doe ik niet want ik weet niet heel veel van externe flitsers...

 

Wat ik wel weet is dat je het beste je camera op stand M  (anueel) of evt S (luitertijd) kunt zetten en dan dmv je draaiwiel de sluitertijd kunt aanpassen en in het geval van stand M sluitertijd En diafragma kunt aanpassen...

 

ongetwijfeld krijg je straks verdere uitleg, maar misschien kun je hier al wat mee ! 

 

gr, en succes ,Onno

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Je kan je externe-flitser wss ook vanuit je camera aansturen.

 

Zet je camera en je flitser op WL en klap je interne flitser op je camera uit. Deze stuurt een flits-signaal naar de externe flitser waardoor deze ook afgaat.

Kijk of je op deze manier wel de sluitertijd kan aanpassen.

Bij mijn A57 en HVL-F36 kan ik namelijk wel de sluitertijd instellen... Draadloos (WL) gaat mijn flitser wel in de HSS-stand.

Misschien zit het probleem dan in je triggers....

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik ga ervan uit dat je Pixel Pawn's hebt die geen TTL ondersteunen. Je zult handmatig moeten gaan instellen als je off-camera gaat flitsen met deze triggers.


Je zet de camera dan op M en de flitser ook. Je kiest zelf welke sluitertijd en diafragma je wilt hebben. Vuistregel is hierbij dat de opname zonder flits dan gewoon nog te donker zal zijn.

Daarna stel je je flits in, begin bijvoorbeeld bij 1/4 flitskracht en stel die bij naar gelang je de opname belicht wil hebben. (even in een nutshell)

Ik zou de bij de camera de live-settings op off zetten zodat je in elk geval ziet wat je gaat fotograferen ipv dat het beeld de instellingen van de camera laat zien en je dus een te donker beeld hebt voor je de foto gaat maken.