annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Garantie USA (Sony A6300)

flipmoo
Nieuw

Garantie USA (Sony A6300)

Hallo,

 

Ik ben momentele in New York.

En overweeg de Sony A6300 te kopen.

Maar ik wil graag weten hoe het bij sony met de garantie is geregeld.

Heb ik in Nederland enige garantie op mijn product dat aangeschat is in New York?

En zo ja wat houd deze garantie in (indien deze afwijkt van de standaard nederlandse garantie op electronica.)

 

Mvg Koen

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Lastig onderwerp. Je hebt garantie bij de winkel van aanschaf. Dus in Amerika. 

De fabrikant is Sony USA. Mocht er fabrieksgarantie nodig zijn, is Sony USA daar verantwoordelijk voor. 

De onderdelen tussen Amerikaanse en Europese apparaten zijn verschillend. Dus Sony Europe kan je niet helpen met een eventuele reparatie, omdat de onderdelen bij geautoriseerde service centra niet kunnen worden ingekocht. 

flipmoo
Nieuw

Als ik je goed begrijp is het niet echt een lastig onderwerp.

Komt her er op neer dat de er in NL simpelweg geen garantie op zit.

En de kostenbespraring van de aanschaf in NY moeten opwegen tegen het gebrak aan garantie in NL.

Jammer om te horen dat niet voor zo'n groot merk als Sony niet wereldwijd gelijk is.

Dit zal zeker mijn keuze beinvloeden.

 

Dank voor de reactie.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als de onderdelen exact hetzelfde waren, zou het qua service minder een probleem zijn. 


Snap wat je bedoelt overigens. Er is een verschil in kosten als je het in dollars koopt. Hoewel dat verschil niet enorm meer is sinds de recente koerswisselingen toch? 


Europese wetgeving omtrend garantie is ook anders dan de Amerikaanse. Gezien Sony bewust opgesplitst is per regio, hebben die ieder garantie voor hun eigen regio. 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Kan @flipmoo niet gewoon gebruik maken van de TLW (tourist limited warranty) ? Dit werkt namelijk prima. Ik heb mijn A7II in Hong Kong gekocht, en de garantie daar netjes op het Sony HQ overgezet via de TLW naar Nederland.  Dit werkte prima. Zoals je weet heb ik eerder kuren gehad met mijn A7II, en is dat qua garantie helemaal goed gegaan.

 

Meer info over de TLW (Sony Asia link, maar volgens mij gedlt dit ook gewoon voor USA?):

https://www.sony-asia.com/section/warrantyinfo

 

Wat dus belangrijk is als je je a6300 koopt is dat je vraagt of je gebruik kan maken van de TLW en hoe dit daar in z'n werk gaat. Zo ja, dan moet het volgens mij gewoon kunnen. Succes :slight_smile: