annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Met je GSM (via de PlayMemories Mobile App) als afstandsbediening superscherpe macro-opnamen maken op statief

profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Met je GSM (via de PlayMemories Mobile App) als afstandsbediening superscherpe macro-opnamen maken op statief

Hebben jullie dat al eens uitgeprobeerd? 

Op die manier maak je niet alleen foto's zonder je camera aan te raken, maar je bedient werkelijk de camera ...

Is erg handig bij maco-opnamen waar een zuchtje wind en/of een lichte beweging bij het afdrukken volstaan om minder scherpe opnames te maken.

Gewoon doen!

Met amicale groet,

Marc
9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je leuke bijdragen, deze functie is eigenlijk voor de QX-lenzen maar blijkbaar kunnen we via WiFi-Direct ook andere toestellen besturen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bedankt voor je bijdrage! Ik gebruik dat ook graag!

 

Een andere mogelijkheid zonder smartphone om je camera niet aan te raken is de "touchless" app. Je kan die zo op je camera downloaden. Het werkt via de oogsensor: je moet gewoon met je hand zwaaien voor het oculair van de camera en op die zwaaibeweging reageert de camera door een foto te nemen! Je raakt de camera dus ook niet meer aan. Instellingen veranderen doe je gewoon op de camera zelf :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

@Portmixus

 

Deze app was mij onbekend.  Ik ga daarnaar meteen eens op zoek.  Is misschien wel handiger, want PlayMemories openen, wachten, ... is niet altijd mogelijk!

Je hoort van mij nadat ik het getest heb.

 

Ik ga trouwens eens door alle downloads gaan en zien wat er allemaal interessant kan zijn.

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wel belangrijke tip: Als je een app opent, dan start de app in zijn default settings de allereerste keer. Dus fotografeer je in RAW en je start de app voor het eerst op, dan staat alles in jpeg.

 

Ik heb dit op de pijnlijke manier ontdekt :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Ik heb net de timeless shutter (beta-versie) geïnstalleerd.  Maar hij verschijnt niet in mijn applicatielijst.

Hoe krijg ik die aan het werk?

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bij mij verschijnt hij wel in de applicatielijst! Vreemd...

 

Voor de zekerheid:

-je drukt op "menu"

-je gaat naar de apps

-daar moet hij tussenstaan (net als applicatiebeheer, remote control, etc.)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Sinds ik m'n 70-400 heb, ben ik aan 't testen. Ergo sinds vanmorgen.

 

't Lijkt er (vrijwel logisch) op, dat als je de sluiter bediend, ondanks een zeer behoorlijk statief,

(Gizo - zonder middenzuil - met verzonken kop - dus super stabiel)

de camera toch net een "tikkie" krijgt, door aanraking. Meen enige bewegingsscherpte te zien, op de foto 's.

Ook bij video zal dat ongetwijfeld problemen geven. Maar daar is 't op te vangen in 't laatste stukje. "Snijden".

 

Ook valt me op dat de lens aan de camera, middels de  LA-AE3, niet super vast zit. Dat helpt allemaal een beetje mee.

De sluiter bedienen kost toch zoveel kracht, dat het merkbaar is. Ondanks kleine sluitertijden.

Maar die je door de lenslengte (600mm in crop) totaal anders moet zien.

 

*

Met de Nikon D810, had ik bij 't filmen een zeer simpele bedienknop. Aan een snoertje. Koste vrijwel niets.

Gemonteerd op de handel voor pannen etc. Dat ging prima.

Dat snoertje wil ik op de 7R mk2 liever niet. Kan intussen draadloos. Had de Nikon niet.

 

Via de GSM wil ik eigenlijk liever ook niet. In huis zit er altijd een ander netwerk in de weg,

wat hij automatisch kiest.

Merk dat bijv. met de Osmo. Werkt uitstekend. Maar na elke keer uitzetten, moet je weer aan de slag. Lastig.

 

De oplossing met het zwaaien achter de zoeker langs, is naar mijn idee (soms) makkelijk.

Wil die mogelijkheid derhalve graag installeren.

Alleen kan ik hem nergens vinden.In 't menu, en dan naar apps?

 

Realiseer me intussen dat ik de communicatie niet op "aan" heb staan. Ligt het daar aan?

Waar kan ik alle info hierover vinden.

Of is dit een onderdeel van de Remote app.?

 

Sorry, ik houd jullie wel aan de gang op deze manier.

 

Maar wil ook graag info omtrent de RMT dslr 2. Doe dat op een andere plek.

Moet ik eerst nog even verder uitvogelen.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Tjardi,

 

Wellicht weet je het al, ik geef het maar mee mocht het toch "nieuw" zijn. De bewegingsonscherpte met een A7RII is in principe onmogelijk van de sluiter, tenzij je werkt met de dubbele sluiter en niet met de elektronische sluiter. Je kan dit checken in het menu bij sluiter. Dit moet je hebben op e-shutter. Het voorgordijn is dan elektronisch, de 2e sluiter is mechanisch maar pas helemaal op het einde van de foto (dus heeft geen impact).

 

De app die je moet installeren (app menu te vinden bij "menu") heet "touchless shutter".

Amfion en ikzelf beginnen binnenkort met een reeks artikeltjes waarin we (bijna) elke app voor de camera beschrijven. 

Kort samengevat:

1) Maak een account aan hier: https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/

2) Gebruik de pc NIET om de apps te installeren (teveel gedoe...) maar ga naar het wifi menu van je camera en verbind je camera met je thuisnetwerk

3) Ga naar het camera apps menu en er zal gevraagd worden om in te loggen als je een bepaalde app wil installeren.

 

 

Dit is beetje kort door de bocht, maar laat maar weten als het ergens mank loopt. Binnen enkele weken starten we met geschreven tutorials, uitgebreid met foto's :wink:

 

Er zijn echt knappe apps bij!!

 

Over de afstandsbediening kan ik je wel wat vertellen, maar zoals je aangaf, in een ander topic.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Bedankt. Weer wat geleerd.

Dat van de sluiter wist ik niet. Heb inderdaad "e-shutter" aan.

Maar had eigenlijk geen idee, wat het in hield. Maar nu wel!

 

Zoals ik al zei, vind het tamelijk lastig elke keer te moeten schakelen naar "info" op je iPhone.

Vooral als je in 't bereik van je eigen netwerk zit. Wat vaak het geval is.

Als dat er af gaat, doe ik waarschijnlijk mee.

Heb geen enkele behoefte, bestanden naar de iPhone of iPad over te hevelen.

Die zijn bij een "beetje" gebruik, zo vol. En moet je de "troep" er daar weer af halen.

 

Maar indien er door bovengenoemd verhaal, geen onscherpte kan ontstaan, is ook mijn behoefte

aan de "zwaai-optie", niet extreem groot meer.

 

Zeer bedankt.