annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Pixel King trigger op A6000

profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

Pixel King trigger op A6000

Ik heb de A6000 en heb net tweedehands een setje Pixel King wireless triggers for Sony gekocht.  

Ik heb de adapter ADP-MAA ertussen zitten en gebruik de flitser HVL-F42AM.  On-camera werkt HSS en TTL zoals het moet.

 

Weet iemand ook of TTL en HSS gaat werken als ik off-camera wil flitsen met deze triggers? 

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Zou mooi zijn als die Yungnuo mee wil flitsen, geeft toch net wat meer mogelijkheden!

Waarschijnlijk kun je die trouwens weer makkelijker aansturen met een kabel? Heeft die een gewone plug?

profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

Hij flitst wel mee.  Ook HSS,  maar geen TTL. Natuurlijk omdat je de flitssterkte van die Yongnuo alleen maar handmatig kunt instellen.  Dus dan kun je je af gaan vragen hoeveel nut het heeft om die flitser te gebruiken.

 

Ik ga vrijdag even naar Cameratools om het eens te proberen met een HVL-F20M.  Ik geef hier wel even een update daarna:)

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik gebruik op mijn a6300 de flitser die ik destijds voor de a77 gekocht had (HVL-F42AM) met een tussenvoetje.

Op de a77 werkte die flister voor geen meter, vermoedelijk omdat het flitssysteem van Sony in die camera ronduit bagger was. Tenzij ik alles in M stand zetten, hetgeen de enige optie was om er iets fatsoenlijks van te maken.

 

Vreemd genoeg werkt de flister op de a6300 echt veel beter. Zeker in HSS werkt het prima. Het enige minpunt is dat die flister eigenlijk te groot is voor mijn a6300. Thuis gebruik van die goedkope Falcon eyes studio flitsers dus om nou een nieuwe flister te kopen voor die paar foto's...

Zowiezo, gebruik ik dan hss het meest.

 

Deze heb ik ermee gemaakt.https://goo.gl/photos/Tx6jBoGPPYSEy4uJ9

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3