annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Rechtstreeks printen met een draagbare printer

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Rechtstreeks printen met een draagbare printer

Heeft er iemand ervaring met het printen van foto's (bijvoorbeeld een 10x15cm printer) rechtstreeks van de camera (A7-model) via usb of via geheugenkaart (ook SDXC?)? (pictbridge?)

 

De foto's worden genomen in RAW en het printen zou moeten gebeuren op locatie. (dus een kleine printer in het genre van een Canon Selphy)

 

Of ervaring met het printen van foto's rechtstreeks van de smartphone?

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik heb wel een geprint via mijn tablet. Ik heb een netwerk printer en dat ging goed.

Echter, nooit direct vanaf een camera. Ik wist niet eens dat dat kon.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat bestaat eigenlijk al heel lang en is geuniformiseerd met "pictbridge" of zoiets...maar heb het nog nooit in de praktijk gezien maar weet wel dat het kan.

 

In mijn huidige printer kan ik wel foto's printen door de SD-kaart in de printer te steken, gezien alle randvoorwaarden, lijkt me dat wel nog een uitdaging.

 

(PS je hebt zoveel lenzen pieterlj, zou je niet wat foto's willen uploaden in de lensdatabase als voorbeeldfoto's? :wink: )

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ha, ik wist niet eens dat er een lensdatabase was. Ik zal er de komende tijd eens werk van maken.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb heel ijverig al de afgelopen maand lenzen zitten testen om in de database te plaatsen, maar er komt zo weinig reactie dus dacht...ik vraag het gewoon even :laughing:

 

Zo'n database maken is echt een marathon...vermoeiend en je krijgt er zo weinig van terug :laughing:

 

Je kan het alleszins hier vinden: https://community.sony.be/t5/lens-database/lensdatabase-inleiding-lees-mij-eerst/ba-p/2145357

 

Bedankt!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik heb er al een aantal foto's inzet

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De nieuwste Canon Selphy (1200 even uit mijn hoofd) kan via wifi printen, maar heb nog geen kans gezien om een en ander te testen oid.

Wat wil je precies gaan doen? Ik heb wel ervaring met printen op locatie in combinatie met Capture One, photobooth software en Lightroom. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Printenr van de camera rechtstreeks op een draagbaar printertje zonder tussenkomst van software op een laptop op pc.

 

Ik denk dat ik een Canon Selphy cp1200 zoek, maar de info op hun website is zo zo zo onduidelijk...je weet niet waarvoor alle cartridges dienen, hoe en wat. Maar het product lijkt wel wat ik zoek.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Je hebt maar een soort cartridge nodig in wezen, de cartridge met de kleurenfolies en die waar het papier in moet.

Deze zitten volgens mij ook standaard bij de printer geleverd, dan is het een kwestie van weer dezelfde bestellen.

 

Je hebt volgens mij ook nog langer papier en stickertjes enzo, daar heb je dan een ander bakje voor nodig (werkt niet met het standaard bakje helaas, tried, failed...)

 

De kleurenfolie cartridges zijn voor alle papiersoorten hetzelfde.

 

Sowieso zou het moeten lukken via camera remote app en dan vanaf je telefoon printen via een app.

Ik ben bij de presenatie van deze printer geweest, maar ik kan me even niet meer herinneren hoe dat nou zat met camera's die wifi ondersteunen... Ga even kijken of ik het nog kan vinden.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb vandaag m'n Canon Selphy CP1200 ontvangen!

 

Doet wat ik er van verwacht, behoorlijk intuïtief, alleen kan ik op mijn smartphone (android) geen andere mappen selecteren waaruit ik foto's kan kiezen...voorlopig nog niet gevonden althans. Maar wel echt een leuk printertje!

 

Tof speelgoed :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training