annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

studioflitsers (multiblitz minilight 200w/s)met a58

OPGELOST
profile.country.BE.title
Rozenlaan8
Lid

studioflitsers (multiblitz minilight 200w/s)met a58

Enkele maanden geleden mijn eerste digt.toestel aangeschaft.(A58) het lukt mij niet met flitsers normaal beeld te krijgen,stand M gebruik instellingen van flitmeter maar steeds bijna zwart beeld!Ook probleem dat zoeker heel donker blijft,enkel als ik inbouwflits uitklap helder beeld,maar dat is niet de bedoeling! test gedaan met 100-200-400-800-iso+reeks diafr. flitsers bed.met trigger, ze flitsen wel maar geen resultaat dat bruikbaar is.

vr. gr.

 

 

 

 

 

 

21 ANTWOORDEN 21
profile.country.BE.title
Rozenlaan8
Lid

Bedankt

profile.country.BE.title
Rozenlaan8
Lid

eerst was het zoeker ,dat is opgelost. Maar probleem is dat opname ook zowat (bijna) zwart is!

vr gr

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ai da's jammer! Lukte het ook niet met de instellingen zoals in het lijstje?

 

Deze heb ik getest met dezelfde camera die jij gebruikt namelijk. Enige verschil is dat mijn flitser een ietsepietsje meer watt heeft, maar dat zou dat verschil niet mogen maken.


Enige manier waarop het mij lukte om een te donkere opname te maken met deze instellingen is door de flitser van de camera op te klappen. Of er moet iets misgaan in de communicatie tussen de Aputure trigger en ontvanger....

 

Gebruik je de trigger met een adapter op de camera of direct?

(in geval van adapter: Welke adapter?)

 

Hoe heb je de ontvanger verbonden aan de flitser?

 

Lukt het om een testflits te doen vanaf de trigger?

 

Staan de trigger en ontvanger allebei ingesteld op 'flash' en op hetzelfde kanaal? (de kleine schuifjes met de nummertjes)

 

profile.country.BE.title
Rozenlaan8
Lid

Goed nieuws en slecht nieuws!

Verleden week poging gedaan met flitskabel (dus aangesloten op studioflitser en andere kant aan zijkant hotshoe)had echter trigger op hotshoe laten zitten(waarschijlijk vergeten uit te schakelen) trigger naar EEUWIGE JACHTVELDEN.(slecht nieuws)

Nieuwe gekocht (zelfde type) in afwachting van levering toestel terug  op standaardinstellingen gezet.

Raar,maar bij eerste testen dus stand M.....1/160sec.... diaf. volgens meting flashmeter.........beeld zwart!

Dan iets wat ik twee weken geleden ook al getest had........... langere sluitertijd....1/100 s bovenste gedeelte (helft) zwart.......1/60 s en al wat langer is werkt perfect........vraag wat ging fout vorige keren..weet het niet.

Dus kan aan de slag met flitsers(het goede nieuws)

GROETJES 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ai... Da's jammer van de trigger!

Ik denk dat het dan toch te maken heeft met de flits-synchronisatie tijd... heel gek, want ik het het hier met dezelfde camera getest.

Dan zou het dus in de flitser kunnen zitten, want dat is natuurlijk een andere.

 

Maar gelukkig kan je in elk geval aan de slag!

Veel plezier!

mablewa
Lid

MENU-knop, dan naar tandwiel tabje 2 [LiveView-weergave]

-> [Instelling effect uit]

 

bedankt amfion. dit is precies de oplossing voor waar ik tijdens studio foto's tegenaan loop. thx!!

mablewa
Lid

halve beelden zwart... dat is precies wat ik ook had met mijn  a390. en dat komt door de mindere flits synchronisatie. nu met mijn a77ii heb ik er geen last meer van. wel heb ik het altijd voor elkaar gekregen met de a390 door langere sluitertijden te gebruiken. gewoon met de settings blijven spelen tot het goed is. half beeld betekent dat je er half bent :wink:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Graag gedaan! Wat fotografeer je graag in de studio?

mablewa
Lid

nou studio is misshien een groot woord. papieren rol en een paar softboxen :slight_smile: maar meestal fotografeer ik puppy's of de grote honden, mijn dochter/kinderen, familie/vrienden enz.

 

op mijn site kun je genoeg foto's vinden als je het leuk vind...

http://www.blueamericanmuscle.nl/pups/category/44-7-weken-oud.html

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik had allemaal het idee dat ik hier een reactie gemist had van @mablewa maar kan m nu nergens meer vinden...
Leuke foto's! Dankbare onderwerpen ook wel denk ik zo :wink: