annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tegenhanger van de 7R mk2 gelanceerd / Canon 5D mk4.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Tegenhanger van de 7R mk2 gelanceerd / Canon 5D mk4.

Intussen op DP review, wat ik een van de "betere testers" vind, de 1e indrukken gelezen.

Intussen staat op YouTube, een video van Tony Northrup, die ook e.e.a. verteld.

 

Ziet er goed uit. Maar bij dslr 's hebben ze nog steeds geen mogelijkheid

"scherpte of onscherpte" te laten zien in de form van peaking. Ook geen zebra.

Dat vind ik een enorm groot gemis.

 

Verder schijnt de "Dual pixel" extra te zijn verbeterd. Of hij de Sony overtreft, is nog niet bekend.

Een van de problemen van de dslr 's was, dat in de fotostand, de AF-C perfect was.

Maar in de video of live view, ver achter bleef.

Dat schijnt nu door Canon goed te zijn aangepakt.

De Nikon D810 heeft ook een uiterst trage AF-C in live view en videostand. Fotostand, perfect.

 

*

Intussen heeft de camera ook 4K. Zei het met ernstige crop. 1.7. Dus geen full frame in 4K.

Full frame alleen in Full HD en lager. Anders crop. Daar ben ik niet echt kapot van.

Bij de 7R mk2, kun je full frame blijven filmen.

Of kiezen voor 35 mm. Dan bedraagt de crop 1,5.

 

*

Maar eindelijk, heeft hij een touchscreen. Echter niet draaibaar.

Vooral bij filmen vanaf statief, is dat erg lastig. Zit je bijna altijd met een verkeerde kijkhoek.

Moet je eigenlijk altijd een extra monitor.

Bij een Sony kun je nog uitwijken naar je zoeker. Maar dat kan bij een dslr niet tijdens video.

 

Verwacht in ieder geval, dat Sony er een goed antwoord op weet te vinden, door eindelijk ook

met een touchscreen te komen. Minimaal beweegbaar zoals nu. Liever nog volledig draaibaar.

 

De camera schijnt vanaf 7 september in de winkels te liggen.

Vindt het interessant om er over te lezen. Maar blijf lekker bij Sony.

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Ook onderstaand interview spreekt boekdelen.

 

Naamloos-1.jpg

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Zo'n vaart zal het wel niet lopen, denk ik. Tenslotte zijn ze (weliswaar laat) toch op de mirrorless-wagen gesprongen in 2012, erg veel investeren doen ze daar niet in. Maar het geeft ze wel wendbaarheid om toch op 1 of 2 generaties tijd mee te doen om de knikkers als ze echt willen. Het hoeft niet het Kodak-verhaal te worden!

 

Als je kijkt naar vandaag:

-nieuwe mirrorless van Canon (ze komen op het niveau van Sony van enkele jaren terug...lopen serieus achter, maar voegen wel touchscreen toe met functionaliteit om "U" tegen te zeggen)

-Canon 5D mk IV scoort vandaag toch maar weer een gold-award. Ideaal als je van DSLR's houdt (bij mij is die liefde al lang over...)

 

 

Volgende week zou er een release volgen van Sony voor Photokina...ben erg, erg, erg benieuwd!

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Die "Gold Award", zal hij best verdienen. Die geldt voor de beste dslr.

Maar er zijn tot op heden, geen Gold Awards voor 't beste toestel. Ongeacht welke catogorie.

 

Dan zou 't wel eens anders kunnen worden.

 

*

Maar er bestaat nog steeds een zeer grote groep, bijv. landschapsfotografen, die de busch of woestijn in gaan.

Een toestel nodig hebben wat tegen een stootje kan.

 

Daarmee ligt de dslr voor op Sony. Die zijn toch wat kwetsbaarder.

En overstappen van dslr naar systeem, kost niet alleen moed. Maar vooral veel geld.

Vooral als je ook in de lenzen duikt.

 

Want wil je ideaal fotograferen en/of filmen, is een lens zonder adapter, toch vaak (niet altijd) net een tikkie fijner.

 

En ondanks dat de fotomarkt terugloopt (en behoorlijk ook), domineert Canon met Nikon nog steeds

volledig de dslr markt. En die schijnt tegen verwachting in, nog lang niet dood te zijn.

Ze zouden marketing technisch, erg dom zijn, die markt vroegtijdig te laten sterven.

 

Ben er van overtuigd, dat pas als de dslr totaal niet meer verkoopt, Canon en Nikon

zich op systeemcamera 's zullen storten. Eerder niet. Hetzij om ervaring op te doen.

Want zoals Portmixus terecht opmerkt, komen ze daarin nog lang niet mee met Sony.

 

Sony is zeker in staat, om een goed touchscreen te maken.

 't Heeft nauwelijks zin, er over te beginnen, hun menustructuur  E I N D E L I J K aan te gaan passen.

Vriend en vijand zijn 't daar over eens.

 

Intussen weet ik wel hoe 't in elkaar steekt. Maar dat heeft lang geduurd. En dat hoort niet.

 

Ook moet je soms om dingen aan te passen (die bij elkaar horen) van 't ene naar 't andere menu.

Dat kost tijd. En is lastig.

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Vlak echt nooit uit hoe weinig verstand de gemiddelde koper van camera's heeft van camera's.

De uitzonderingen zijn degene die op alle forums zitten, en alle tests lezen.

 

Het grootste gedeelte van de kopers weten echt totaal niets van camera's. Die komen bij een zaak en kopen wat de verkoper hun aanraadt. En dus wordt er doorgaans de camera verkocht waar de zaak de meeste marge op heeft. Er zijn uiteraard bedrijven die de gunstige uitzondering vormen. 

Resultaat is dat ze vaak een d-slr kopen omdat ze dat kennen en doorgaans weten ze niet eens wat een mirrorless systeemcamera is.

 

Als ik met mijn a6300 rondloop dan denken de meeste mensen dat het een kleine compactcamera is met vaste lens. Ze zijn vaak totaal verbaasd als ik dan laat zien wat het is of als ik een lens verwissel.

Als je een enquête zou houden onder de gemiddelde Nederlander dan denk ik dat 90% nog nooit van mirrorless heeft gehoord.

 

Een vriendin van mij wilde ook een compactcamera kopen maar ze wilde vooral eentje van goede kwaliteit. Ze had haar huiswerk gedaan (via mij) en wilde persé een Sony RX100 Mk2. 

Vervolgens probeerden ze haar te praten naar een ronduit waardeloze compact camera met een miniscule sensor, niet naar de RX100. Ze wist echter wat ze wilde dus ze kwam thuis met de RX100.

 

Canon is samen met Nikon een merk dat allang bestaat dus kopen mensen dat merk. 

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3