annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Verdere aanpassing op "Follow Eyes"

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Verdere aanpassing op "Follow Eyes"

@Vinc_E.

 

Beste Vincent, je gaf enige tijd geleden aan dat vanuit dit forum zaken rechtstreeks naar Tokyo gestuurd konden worden.

 

Ik denk dat ik een voorstel heb, wat indien haallbaar, zeer interessant kan zijn.

 

*

Gebruik 't intussen vaak bij portretten etc. "Follow Eye". Dat is enorm handig.

Bovendien zit je scherpte dan direct op de ogen. Niet op de neus of oren.

Waar je abusiefelijk ook nog wel eens beland.

Als ik de gekozen gepersonaliseerde knop indruk, pakt hij het wel, maar kadertje gaat weer uit.

Op instructiefilmpjes blijft hij aan. Doe ik daar iets fout?

 

Als je deze instelling hebt gekozen, en je model heeft net even de ogen dicht, kun je wel normaal afdrukken, en krijg je dus een gesloten oog te zien.

Of de scherpte verplaatst zich naar een ander gezicht. Resp. oog, indien aanwezig.

*

Wat zou het fijn zijn , als de camera softwarematig zo aangepast kon worden,

dat hij wachtte met afdrukken, totdat de ogen weer (helemaal) open waren.

Hij dus even "rust", neemt - en niet heel snel op zoek gaat naar een "volgend" oog.

De knippering van een oog, is vaak een deel van een seconde.

 

Je kunt immers ook instellen of je afgedrukt wilt hebben, bij half ingedrukte sluiter,

Ook als de foto nog niet scherp is gesteld (keuze 1)

Pas als de foto is scherp gesteld (keuze 2)

 

Bovendien zou ik 't enorm plezierig vinden als je dit aspect ook tijdens filmen kon gebruiken.

't Is nu alleen voor foto. Gaat bij burst zelfs al redelijk snel niet helemaal goed.

 

Bij DPreview staat overigens wel een instelling (voor filmen) die ook al zeer goed werkt.

Bij de test van de 7R mk2. Specifiek waar 't Eye on" betreft.

En waar dat kleine "bewegelijke" meisje wordt gefilmd. 

 

*

Wat ik overigens enigszins verwarrend vind in de gebruiksaanwijzing, is hoe je Eye on aan moet zetten.

Dat hoeft helemaal niet. Het staat altijd aan, mits je een gepersonaliseerde knop ervoor hebt geinstalleerd. En AF-C aan staat.

 

Als je naar eigen instellingen 4 gaat, Eye Start AF, en er zit bijv. een eigen Sony lens op je camera

(bijv. 24-70 f.4.) geeft hij aan "Ongeldig met deze lens". Terwijl de lens het automatisch ondersteund.

 

Het aan en uit zetten geld uitsluitend, voor zover ik begrijp, voor lenzen i.c.m. een adaptor.

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Amfion.

 

Had zelf ook een vermoeden, dat het aan de gebruikte lens zou kunnen liggen.

Vandaar direct geprobeerd. En niet alleen dat. Letterlijk alles op de kop gezet.

 

Maar was niet zo. De vrijwel standaard lens 24-70, zowel de 16-35 beiden f.4, lieten hetzelfde zien.

Had verwacht dat de 16-35 misschien, gelet op de forse groothoek, anders zou aangeven. Niet dus.

De 70-200 niet geprobeerd.

 

Volgens mij moet het een onbenulligheidje zijn, wat ik aan heb staan, en een ander niet.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja lastig! Ik zag het idd op de 16-35 mm, de andere lenzen die je noemt heb ik niet geprobeerd.

Enige wat ik nog kan bedenken is bij gelegenheid twee a7rII's naast elkaar te houden en misschien dat er ergens een klein onbenulligheidje verkeerd staat. Het ligt wel weer in de planning een community avond te organiseren, dan zijn er zeker andere gebruikers die eens mee kunnen kijken.  Anders wellicht bij de Imaging Days in Brussel of  Professional Imaging in Nijkerk, bij beide beurzen is Sony aanwezig komende maand.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

 

@Portmixus.

 

Neem het je totaal niet kwalijk dat je niet altijd exact weet, wat voor vlees je in de kuip hebt.

Dat kun je inderdaad niet uit wat getypte tekst halen.

En er zijn inderdaad nieuwkomers die zich profileren als figuren die 't "al jaren doen".

Dat is bij mij dus niet aan de orde.

*

Heb het net ook al aan @Amfion geschreven. Heb het met 2 lenzen geprobeerd,

Veronderstelde dat de 16-35 gelet op z 'n forse groothoek, wel eens fout kon zitten. Neen dus.

De 70-200 niet geprobeerd.

 

Heb mijn vrouw gefotografeerd, die op de bank zat.

Vanaf volstrekt beeldvullend, tot een paar meter weg.

 

Hoe kun je zien dat het blijft werken. Simpel. Als je een foto maakt op heel dichtbij en verderaf

en ze zijn beiden scherp, blijft het werken. Ondanks dat je het niet ziet.

 

De foto die je op de achtergrond van mijn vrouw ziet, staan onze kleinkinderen op.

Als ik met m 'n scherpstelpunt afdwaal naar die foto, pikt hij ze op.

En die zijn echt niet groot.

 

DSC00147 - resized.JPG

 

 

 

DSC00148 - resized.jpg

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Amfion en @Portmixus.

 

 

Alles is duidelijk.

 

Dank dat jullie zo veel tijd hebben willen besteden aan dit verhaal.

 

Ben eigenlijk nog wel heel nieuwsgierig maar jullie idee omtrent de "Vogel Lens".

 

Dat zal morgen worden afgewerkt. Denk dat het de 70-400 wordt. Met A-Mount en LA E3.

 

Neem aan dat jullie ook nog geen idee hebben omtrent het verschijnen van een E-Mount,

in pak 'm beet 400 mm. Prime of zoom. Prijstechnisch op 't niveau van de 70-400.

Denk dat daar handel in kan zitten.

 

De echte grote jongens, van vele malen duurder, zijn ongetwijfeld veel beperkter qua afzet.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Wanneer is die dag / resp. avond in Nijkerk.

 

Als het kan wil ik daar wel heen.

 

Ligt even aan de gezondheidstoestand van mijn vrouw, die nogal wisselend is.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Graag gedaan!

 

Ik heb zelf geen ervaring met vogelfotografie dus durf daar niet zo veel over te zeggen! Omdat er heel recent al een aantal lenzen aangekondigd zijn verwacht ik niet binnen een paar maanden een dergelijke lens zoals jij beschrijft. Wij weten daar ook echt niets van eigenlijk, dit soort info wordt ook binnen Sony niet gedeeld, dus tegen de tijd dat de persberichten voorbij komen horen wij er pas van. :wink:

 

Link naar de informatie van Professional Imaging: http://www.professionalimaging.nl/