annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

Eerst en vooral nog eens meegeven dat ik na enkele jaren Canon en heel wat twijfelen zeer tevreden ben over de aankoop van mijn nieuwe Sony A7 R II camera.
Na wat online zoekwerk leek deze Sony een heftig baasje te zijn die heel wat aan kan. De meeste info vond ik online aangezien mijn (professionele en amateur) fotovrienden en kennissen geen Sony camera bezitten maar wel Canon, Nikon, Leica of zelf Phase one en dus over mijn eventuele aankoop geen ervaringen of dergelijke konden meegeven. Uiteindelijk toch de Sony gekocht en voorlopig nog zeer tevreden.

Alleen moet mij wel van het hart dat Sony, als ze zich echt verder om de cameramarkt willen focussen, ze dringend iets aan hun informatie kanalen mogen doen. Nergens maar dan ook nergens behalve hier (dank u daarvoor Sony Community) en andere internationale sites en internetfora.

De reden waarom ik mijn toestel in een gewone winkel en geen webshop heb gekocht was vooral omdat ik kon binnenstappen met vragen over mijn nieuw toestel. En daar wringt het schoentje bij Sony. Nergens kunnen die een antwoord geven op soms vrij simpele vragen. Frustrerend als je een aardige som betaald voor een (in mijn ogen een professioneel) product. Als ze zich dan ook verder professioneel op de markt willen positioneren mag hieraan wel dringend iets veranderen.
Dit bericht moest ik even kwijt na ik voor de zoveelste keer een winkel (waar Sony verkocht wordt) binnenstap met een vraag en zonder antwoord buiten stap. Zelfs enkele weken geleden op de Art en Craft Photday waar een Sony stand stond, was ik snel terug buiten zonder antwoorden maar enkel met een grote vraag bij: Waar in godsnaam vind ik (liefst face to face) antwoord op mijn Sony vragen?

 

Swat, mijn frustratie is eruit getypt, ik ga wat verder zoeken om het beste uit mijn Sony A7RII te halen.

 

En nogmaals bedankt aan dit forum, die volgens mij, draait op vrijwilligers. Hiermee mag Sony zich in de handen wrijven.

 

Cheers!

63 ANTWOORDEN 63
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Waarom niet gewoon op een zaterdag?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ons kantoor openen op een zaterdag is geen goedkoop of fijn proces. Beveiliging en receptie moet dan geopend zijn bijvoorbeeld. 

 

Kan het wel overleggen natuurlijk. Moet er in feite genoeg personeel van Sony bereid zijn om een extra dag in de week te werken :wink:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Misschien zou je dan twee vliegen in een klap kunnen slaan, als het lastig/duur is om het in Badhoevedorp op kantoor te doen in het weekend, zou een locatie ergens tussen Badhoevedorp en Zaventem ook nog een optie kunnen zijn.

Dan zit je ongeveer in mijn achtertuin :wink:


Kunnen liefhebbers op eigen gelegenheid bijvoorbeeld 's ochtends een rondje Biesbosch doen en kun je 's middags een meeting plannen met info en uitproberen van camera's en lenzen. 
Zijn hier in de buurt genoeg leuke locaties waar je een flink koppel mensen kwijt kan, ook een of twee die heel goed met het openbaar vervoer te bereiken zijn. 

 

Just my two cents...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

In elk geval enthousiast respons vanuit collega's gekregen. 

 

Voorgesteld om in België het bij een retailer te doen. Dan is het weekend een optie en is er voldoende ruimte. 
Intentie is om dit in Nederland en België te doen, zodat er qua afstand voor iedereen een optie is. 

 

Focus ligt meer op de A7 serie en lenzen, met een lijn naar de A6000 serie. Die focus is overigens vanuit Sony zelf, maar beperkt natuurlijk andere onderwerpen helemaal niet :slight_smile:

Redgy1
Lid

:thumbsup: dat is leuk nieuws, kijk uit naar de datum (en klein beetje naar de locatie :slight_smile: )

Redgy1
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Gunstig. Ik kijk uit naar datum.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Goed nieuws @Vinc_E. Nu nog even een datum prikken en (voor)inschrijving! :thumbsup:

mijn foto's op; 500px en
Redgy1
Lid

en is er al iets nieuws te horen, datum?plaats?

grt

Redgy

Redgy1
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Een keer in België en een keer in Nederland. Mijn voorstel is om het in juni te doen. 

 

Nog geen bevestiging intern gehad echter. Als ik een concrete planning heb, deel ik dat natuurlijk. 

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. De mogelijkheden van de camera doorgronden en vooral 'wat doe je ermee'. Oftewel; in welke situatie kan je van een bepaalde instel mogelijkheid profiteren. Iedereen doet daar op zijn/haar manier ervaring mee op en dat lijkt me goed (leuk) om dit te delen in een samenzijn. Er op uit trekken om foto's te maken is meer voor een fotoclub. Als dit de insteek wordt ben ik zeker van de partij.