anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

ANDROID 7 dla 2015,2016 umarł !?

profile.country.PL.title
zbygaaj
Doradca

ANDROID 7 dla 2015,2016 umarł !?

Sam nie wiedziałem jaki nagłówek dać na ten wątek.Od wczoraj na stronach wsparcia dla modeli 2015 i 2016 znikło info o terminarzu wydania Androida 7 dla tych modeli.Przypadek ? Jak firma podchodzi do swoich klientów to najlepszy tego przykład 27 czerwca 2017 ukazało się info o tym ,że jesienią 2017 ukaże się terminarz dla w/w modeli aktualizacji do N od wczoraj jak pisałem informacja została usunięta nie ,że przepraszamy ale przesuwa nam się termin nie ,że ogłosimy termin na wiosnę na jesieni się nie uda Sony się wycofało nie będzie N ,pyk nie ma jak gdyby nigdy nic.Dzwoniąc na infolinię Pani stwierdziła ,że aktualizacja na stronie dla mojego TV jest już do pobrania :fearful: odpowiedziałem ,że chyba Pani sobie żartuje a ona do mnie ,że wie co mówi (mam XD93) stanowczo Pani odparłem ,że nie ma dla modeli 2015 i 2016 Androida 7 i niech nie wprowadza użytkowników w błąd dałem propozycję ,że ją zastapię i będę bardziej wiarygodny na to Pani powiedziała aby chwilę zaczekać po ponownym powrocie do rozmowy przeprosiła i przyznała mi rację spiesząc z informacją ,że w maju N dostaną Anglicy i Niemcy Polska dostanie w czerwcu 2018.Dzisiejszego dnia jeszcze raz musiałem zadzwonić na infolinię ( od wczoraj miałem problemy z logowaniem na konto) termin się skrócił do marca 2018 (odebrał ktoś inny).Zadaję sobie pytanie przecież ktoś to musi robić zmieniać informację na stronie skądś te informacje dostaje dlaczego my jako końcowy użytkownik nie możemy NIC dowiedzieć się na infolini bo to loteria kto odbierze czy ktoś kto ma pojęcie czy wie jak znaleźć podobny problem w Pomocy i odpowiedzieć nie na temat.Co dziwne informacja ,która zniknęła z polskiej strony jest jeszcze na angielskiej stronie (jak długo) ?
Strona polska: https://www.sony.pl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-65xd9305
Strona angielska: https://www.sony.co.uk/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-65xd9305 http://sony-eur-eu-en-web--eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/141165

42 ODPOW. 42
profile.country.PL.title
snovvy77
Użytkownik

Też jestem zadowolony ze swojego 55XD8599. Oczywiście ma swoje chimery, a najbardziej uciążliwa to, że czasami jak dekoderem załączam TV to telewizor nie wyświetla obrazu, tylko dźwięk. Ale szybki restart TV i wszystko gra. Poza tym żadny niedogodności nie uświadczyłem ze strony tego modelu. Faktem jest że łączność BT jest tylko jednostronna i właśnie android 7 ma to zmienić (podobno) ale akurat dla mnie jest to bez różnicy bo i tak słuchawki BT podłaczam przez soundbar (który też nie zawsze załączy się razem TV).

 

Wadą też jest zbyt częste uruchamianie przez TV dysków zewnętrznych celem aktualizacji zawartości. Poprzedni TV (Samsung) też to robił, ale raz, góra dwa razy na dobę. Szkoda że podłączony dysk do TV nie jest widoczny w sieci.

 

Korzystam z TV jako monitora do którego mam podłaczony dekoder czy konsolę więc nie doświadczyłem problemów z wudowanym tunerem.

Pozdrawiam

 

profile.country.PL.title
Agnieszka_J
Moderator

Witaj,

Od zespołu wsparcia otrzymaliśmy poniższy komentarz:

------------------------------

Dzień dobry,

uprzejmie przepraszamy za wszelkie niedogodności. Śpieszymy z odpowiedzią, iż infolinia wsparcia technicznego nie jest odpowiedzialna za informacje umieszczane na stronie producenta.

W związku ze zmianą terminarza aktualizacji dla odbiorników możemy polecić jedynie cierpliwość oraz obserwację strony produktu, gdzie będzie oficjalna informacja dla telewizora.

Poniżej przesyłamy link do aktualnego terminarza aktualizacji:

http://sony-eur-eu-pl-web--eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/141461/related/1

 -----------------------------

Dziękuję i pozdrawiam,

Agneiszka_J

profile.country.PL.title
Alter77
Poszukiwacz

Aha..tzn "mamy was w d...e jeszcze głębiej niż myśleliście

profile.country.PL.title
leczech
Użytkownik

@zbygaajWchodzisz na stronę polską ,którą podałeś na wstępie,wchodzisz w nową wersję oprogramowania z 25.10 przesuwasz w dół i tam na odpowiedziach powiązanych ten harmonogram jest dalej  dostępny. A jeszcze ciekawostka.U Ciebie jest jeszcze niby do pobrania v3.885 ,a na stronie mojego W755C widnieje już tylko v3.925.

pozdrawiam

profile.country.PL.title
zbygaaj
Doradca

@leczech  dzięki widzę ,że dalej możliwy jest Android7 dla naszych modeli bo Sony nie odcięło się potwierdzają ,że później ale chyba tak się nie robi wszystko można zrozumieć  Pani @Agnieszka_J pisze się komunikat o tym ,że termin się opóźni a nie jak gdyby nigdy nic info znika sama Pani pisze o opóźnieniu a podaje terminarz jakoby na jesieni miała się pojawić data wprowadzenia Androida 7.Nic nie stoi na przeszkodzie aby ogłosić termin ,że Android 7 będzie dostepny za rok ale każdy będzie znał datę i czekał spokojnie.

profile.country.PL.title
Damaranus
Użytkownik

Zadałem firmie SONY pytanie dot. aktualizacji dla telewizorów SONY po okresie gwarancyjnym. Chodzi o sytuację z początku roku kiedy aktualizacja spowodowała wywalenie się telewizora i konieczność wizyty w serwisie - płyta główna do wymiany, dobrze pamiętam? 


Generalnie zapytałem o to co w sytuacji kiedy telewizor skończy okres gwarancyjny, a ja wykonam aktualizację systemu, która wywali telewizor. Odpowiedź od SONY oczywiście była na poziomie najgłębszego miejsca na ziemi, a więc bardzo mocno podniosło mi ciśnienie i zrobiło się gorąco: Szanowny Panie, aktualizacje są dobrowolne, a ewentualna naprawa będzie realizowana poza gwarancją czyli na koszt klienta.

 

No więc zadałem drugie pytanie, jak to możliwe że aktualizacje są dobrowolne skoro:

- wnoszą nowe funkcjonalności (tu przywołałem przykład z funkcją nagrywania na nośniku zewnętrznym, która to pojawiła się w ramach aktualizacji, a która była reklamowana przez producenta),

- wnoszą poprawki niezbędne do prawidłowego działania telewizora,

- aktualizacja systemu AndroidTV i systemu telewizora pokrywają się z aktualizacją systemu Android, którą Google rekomenduje jako zalecaną, ze względu na... poprawki bezpieczeństwa,

- system AndroidTV rekomendowany jest do pracy online, a więc punkt wyżej jasno wskazuje, że nie mogę dobrowolnie zrezygnować z aktualizacji narażając danych z telewizora i nie tylko. 

 

W odpowiedzi otrzymałem link do gwarancji w której znajduje się punkt, mówiący o tym, że SONY nie odpowiada za działanie systemu a tym samym system nie stanowi elementu podlegającego gwarancji. 

 

Czyli w zasadzie rekomendowanie telewizora do pracy online, w tym z VOD, Netflix i Google Play jest celowym działaniem na szkodę klienta, gdyż w tym samym momencie firma reklamuje coś, za co nieodpowiada i sugeruje, że nie ma potrzeby abym aktualizował telewizor. 

 

Czy tak wygląda wsparcie firmy która ma na swoim koncie kilkadziesiąt lat działalności? 

 

Generalnie temat przekazałem do salonu Saturn jako reklamacja tytułem rękojmi, na podstawie stanowiska firmy i jej działania na szkodę klienta oraz toczy się wątek mailowy. Dzięlę się tym faktem, bo uważam że jest to niepoważne i generalnie nie chodzi mi już tyle o to że aktualizacja do Android 7.0 jest odwlekana bo szczerze, mam na to już wywalone, co nagle okazuje się, że jedynym słusznym rozwiązaniem jest podłączyć dekoder po HDMI a korzystanie z telewizora ograniczyć do używania przycisku POWER. A i tu nie ma gwarancji czy sprzęt się włączy albo wyłączy.

 

Btw. informacji o tym że telewizory z 2015 roku doczekają się Androida 7.0 to także okazuje się że nie jest prawdą, gdyż jak przekazał mi dział reklamacji, nie można ufać serwisom trzecim. A więc to że CEO firmy SONY mówił o tym, że modele 2015 będą miały aktualizację, to nic nie znaczy, bo CEO firmy nie jest osobą godną zaufania - tak przynajmniej ja to widzę. 

 

Generalnie po 2 latach wyleczyłem się z AndroidTV i dziś wiem, że poza KODI nie jest on mi do niczego potrzebny. A że i KODI wymaga trochę zabawy, to na ten moment w ogóle nie jest Android dla mnie żadnym argumentem. Dlatego być może chętnie sięgnę po telewizor SONY w przyszłości, pod warunkiem że firma określi jasno co wspiera a co nie, ale powrócę jednak do Samsunga a może i Panasonica. Czegokolwiek co działa. Jak za dawnych czasów. 

 

A no i jeszcze, zgłosiłem że rekomendowane gry (reklamowane na stronie SONY) nie działają jak trzeba na telewizorze, to dowiedziałem się, że kupiłem kiepski telewizor (serwis SONY mnie uświadomił). Szkoda że producent na stronie nie napisał dla jakich modeli rekomenduje te gry. Wiecie, to są drobiazgi i czepianie się, ale jak mam rozumieć to co przekazuje mi firma, w sytuacji w której na pytanie dlaczego zmiana programu lub głośności trwa 15 sekund nim zaskoczy, dowiaduję się, że muszę zrestartować telewizor a najlepiej usunąć z niego wszystko. 

 

Na ten moment nie oceniam i nie sieję jakiś fałszywych oskarżeń, ale albo SONY nie widzi problemu, albo udaje że nie widzi, albo przyjęli strategię zrobienia z klienta idioty, aby nie ponosić odpowiedzialności za swoją decyzję dot. wyboru AndroidTV. Nikt ich nie wini za ten wybór, ale 2 lata to trochę długo na wyprowadzenie sytuacji na prostą. Odpukać że sposób w jaki korzystam z telewizora ogranicza mnie to oglądania telewizji i instalacji kilku aplikacji, nie mniej istnieje takie coś jak ogólna radość korzystania z telewizora i pojęcie irytacji, kiedy każdy dzień jest niewiadomą co dziś mi tv wywinie. 

www.karczma.edu.pl - Dowiedz się więcej o AndroidTV
profile.country.PL.title
Damaranus
Użytkownik

W odniesieniu do rozpoczętej korespondencji, wydaje się słusznym aby wszyscy mieli świadomość co do tego co sony planuje. Zadałem pytanie: co w sytuacji w której w wyniku przeprowadzonej aktualizacji, po okresie gwarancyjnym, zdarzy się taka akcja jak na początku tego roku (telewizor wyłoży się).

 

Odpowiedź SONY:

 

Dziękuje za ponowny kontakt. Uprzejmie i po raz kolejny wyjaśniam, iż jeśli sprzęt ulegnie awarii po zakończeniu ochrony gwarancyjnej producenta, zgodnie z warunkami gwarancji Sony usługa naprawcza będzie traktowana jako pogwarancyjna.

Przypomnę, że wg. SONY aktualizacje są dobrowolne. Nie ma znaczenia tu fakt, że aktualizacje: naprawiają błędy w działaniu telewizora, wnoszą funkcjonalności reklamowane przez producenta, wnoszą poprawki zabezpieczeń systemu Android, który... tu koło się zamyka... wg. reklam SONY powinien działać w sieci, aby korzystać z funkcji reklamowanych przez producenta. 

 

Gwarancja, o czym nie wiedziałem, nie obejmuje jednak systemu telewizora, co gryzie się z faktem, że po aktualizacji z początku 2017 roku, telewizory były naprawiane bo jej wdrożeniu. A przecież problemem był system, prawda? 

 

Jednym słowem, modele z 2015 roku czeka ciężka przeprawa przez życie, a ja w tym miejscu oficjalnie dziękuje za współpracę z firmą SONY. To nie jest kwestia tego, że szukam problemu za wczasu, ale za wczasu chcę zabezpieczyć się na kolejne miesiące lub lata, aby nie zostać z bublem. 

www.karczma.edu.pl - Dowiedz się więcej o AndroidTV
profile.country.PL.title
Alter77
Poszukiwacz

Nigdy więcej sony. Inne firmy również mają klientów w d...e ale za to jest trochę taniej

profile.country.PL.title
misiek1955
Użytkownik

  Pobudka zespół Sony. Wiosna za pasem a Wy cichutko. Co z harmonogramem aktualizacji ?

 

   Misiek1955

profile.country.PL.title
Sebastian_Wroc_83
Użytkownik

Coś czuję, że szybciej zdążymy telewizory pozamieniać na nowsze niż doczekamy się aktualizacji 🙂