Podziel się wrażeniami!
Witam,
Niecałe trzy lata temu kupiłem SONY KDL-50W809C. Na początku byłem w miarę zachwycony, natywna matryca 120hz, dobrze działający Android TV itd. Po czasie wyszło, że pilot dołączany do telewizora jest tragiczny w obsłudze, duży nie wygodny, a przyciski działają na profilach sprzed 30 lat. Okej, to tylko takie moje zrzędzenie, ale ogólnie konstrukcja sprawiała wrażenie solidnej, w szczególności ze względu na tą aluminiową obudowę. Telewizor był traktowany jak złotko, dodatkowe szyny przeciwprzepięciowe, zero drgań, kurzu nigdy nie widział.
Minęła gwarancja, parę miesięcy i pojawił się problem. Raz na jakiś czas zniekształcenia obrazu, nie przeszkadzało to w użytkowaniu aż tak bardzo.Trwało to do pewnego tygodnia w którym się to nasiliło i TV stał się niezdatny do użytkowania. Zaburzenia kolorów z przechodzeniem na zieleń, paski, smużenie, ogólny miks wyświetlanego obrazu. Z racji, że serwis już mnie nie obejmował, to musiałem sam się tym zająć. Okazało się, że ten model ma odzienie montowany moduł logiki T-CON. Poczytałem, douczyłem się i stwierdziłem, że zapewne on jest wadliwy. Skontaktowałem się z lokalnymi serwisami, opisałem sytuację i diagnoza była taka sama. Sprawdziłem pod względem elektrycznym main board i power board na wszelki wypadek oraz przygotowałem pendrive USB do aktualizacji oprogramowania.
Problem jest taki, że w całej Europie nigdzie nie ma w pełni działającego tego modułu, bo nie jest już produkowany. Ściągałem dwa razy od jednego dostawcy z Chin używane, od wymiany nie było zakłóceń, tydzień podziały i znowu to samo. Niedawno zaryzykowałem i zamówiłem jeszcze raz, ale z innego źródła- od początku przyszedł wadliwy. Nie ukrywam, wewnętrznie czuję się oburzony, że szybko po terminie dwóch lat, padł sprzęt i po walce z nim przez już blisko pół roku, nie da się go naprawić.
Moje pytania do użytkowników tego serwisu, ale również do reprezentacji marki SONY:
1. Gdzie dostanę w ludzkiej cenie normalną część zamienną do tego modelu?
2. Czy jest możliwe, że jakiś inny podzespół uszkadza moduł T-CON?
Witaj @TysiacletniaZima,
w sprawie części zamiennych, czy kontaktowałeś się już z naszym partnerem - firmą EET? Poniżej link do strony, na której znajdziesz niezbędne dane kontaktowe:
https://pl.eetgroup.com/info/contact
Podaję także namiary do działu wsparcia Sony, jeśli chciałbyś się z nimi skontaktować bezpośrednio:
tel. +48 223060694
https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email
Pozdrawiam, Agnieszka_J