Podziel się wrażeniami!
Mój TV to akurat KD-65XF9005, ale pewnie problem dotyczy także wielu innych modeli.
W ustawieniach/zewnętrzne wejścia/format sygnału HDMI można sobie wybrać standardowy albo ulepszony format w przypadku mojego TV to ustawienie dotyczy wejść HDMI 2 oraz 3 dla urządzeń obsługujących transfer 18GB/s np. przesyłających obraz 4k 60p 4:2:0 10bit.
Zupełnie nie rozumiem po co wogóle jest ta pierwsza nawiasem mówiąc domyślna opcja (standardowy format) skoro ze słabszymi urządzeniami nie będzie żadnej różnicy w obrazie a przy tych lepszych zaznaczenie tej pierwszej opcji może powodować tylko pogorszenie obrazu. Odpowiedzi jakie otrzymałem na infolinii Sony są dla mnie niedorzeczne: "bo tak skonstruowany jest telewizor", "żeby Pan miał wybór". Jedynym sensownym wytłumaczeniem byłaby dla mnie sytuacja gdy z zaznaczenia tej pierwszej opcji (standardowy format) możnaby osiągnąć jakąś korzyść, np. starsze urządzenie wogóle nie chciałoby działać. Ale czy taka sytuacja wogóle jest możliwa?
Ogólnie to dla mnie dość słabe jest to, że te lepsze HDMI są tylko w ilości 2, przy czym HDMI3 jest jednocześnie jedynym, który ma kanał zwrotny audio (ARC). W sytuacji gdy ktoś ma np. tuner Cyfry+ 4k, kino domowe i konsolę już brakuje wejść i trzeba przepinać kable, bo HDMI 1 i 4 nie mają możliwości szybkiego przesyłu danych ani nie mają opcji ARC.
Wymiana kabla HDMI 2.1 na 2.0 ma rozwiązać problem?
Tutaj https://hdmi.org/spec/hdmi2_1 jest napisane, że kable HDMI 2.1 są kompatybilne wstecz. Sony wyprodukowało specjalny telewizor, który ma pokazać, że wcale tak nie jest?
Witam,
@fukcjusz przekazałem tylko co napisał support w tym temacie. Osobiście uważam, że kabel nie ma wpływu, a swoje uwagi na temat kabla już im wcześniej przekazałem.
Pozdrawiam
Witam,
co do odpowiedzi sony, to można ją między bajki włożyć. Standard tak jak kolega wspomniał jest kompatybilny z wcześniejszym. Opisywałem wcześniejsze problemy ze złączem HDMI 2 w TV, co się zmieniło:
po pobraniu najświeższego oprogramowania, typ złącza przestawiony na ulepszony i wszystko śmiga bez najmniejszej zwiechy. "Przewodzik" łączący dekoder i TV to właśnie "bezstandartowy" i znienawidzony przez support SONY, żałosny kabel HDMI ver.2.1. Oj ! Panowie z supportu, uczyć się bo nadal nie wiecie jak "działa" wasz telewizorek. Od ostatniego postu nic nie zmieniałem oprócz aktualizacji. Testowałem i sprawdzałem ok.tygodnia- wszystko w najlepszym porządku. A może to Nasze "kobietki" wpłynęły na oprogramowanie 😀.
Pozdrawiam
Nie wiem co za technikum rolnicze pokończyli goście z supportu którzy redagują takie odpowiedzi, jaką biorą za to odpowiedzialność i czy ktokolwiek weryfikuje sens tych porad. Ja na infolinii jak się zapytałem po co jest ta funkcja ulepszony standard HDMI usłyszałem, że z ulepszonym będę mieć lepszy obraz na nowych urządzeniach a bez tej funkcji będzie gorszy obraz. Nikt nie wspomniał, że starsze urządzenia mogą ewentualnie nie działać z ulepszonym formatem HDMI, a jak się zapytałem po co wogóle takie ustawienie, które może spowodować, że obraz będzie gorszy (w dodatku domyślnie) to usłyszałem: "żebym mógł mieć wybór".
No to taka odpowiedź o wymianie kabla HDMI na niższy standard już nie dziwi. I o ile jeszcze jestem sobie w stanie wyobrazić, że może rzeczywiście w jakichś wyjątkowo specyficznych przypadkach gdzie jedno z urządzeń źle implementuje standard HDMI taka operacja mogłaby ewentualnie pomóc to zupełnie nie rozumiem jak można zupełnie bez żenady udzielić klientowi takiej rady jako uniwersalnego rozwiązania.
Woj_37 mogę potwierdzić (Mam nadzieję,że nie zapesze) po aktualizacji na chwilę obecną mam spokój z portem hdmi 2 z ktorym walczylem od miesiecy a jakie to było flustrujące aż za każdym razem jak przechodzę na hdmi 2 mam banana na twarzy,że resetow nie trzeba robić.
Witam
posiadam TV KD-65XF9005. W ustawieniach/zewnętrzne wejścia/format sygnału HDMI mam wybrany ulepszony sygnał HDMI.
Mój dekoder TV kablowej to tv Jambox dekoder ARRIS VIP 2853 i w nim nie mogę wybrać ustawień:
HDMI 1080p30 (FULL HD)
lub
HDMI1080p60 (FULL HD)
pisze mi komunikat że mój TV nie obsługuje tych formatów.
Działa mi tylko HDMI 1080i (Full HD z przeplotem).
Czy to normalne? Wydaje mi się że ten model TV powinien obsłużyć 60 klatek.
Może to jest właśnie ten przypadek kiedy powinieneś spróbować wyłączyć tę funkcję "Ulepszony format" albo skorzystać z innego wejścia HDMI, bo ta opcja jest do 4k, więc wogóle nie powinna być w tym przypadku potrzebna, a być może w czymś przeszkadza.
Na wyłączonej tej funkcji jest to samo. Mam połączone do HDMI2, pod HDMI3 przez ARC mam podłączony Soundbar. Próbowałem pod HDMI1 i jest to samo. Już nie mam pojęcia co to może być.
Wszystkie kanały w Polsce są nadawane w 50hz lub 25hz i Max 1080i nie wymusisz mu 1080p i 60hz to nie ma nic wspólnego z klatkami od klatek masz uplynniacz obrazu. Żeby dekoder wysłał 1080p musi mieć skaler żeby przekonwertowal 1080i na 1080p i do tego tv przeskaluje z 1080p na 4k. Twój dekoder nie ma takiej opcji takiego skalera po prostu daje Ci taki komunikat, bo tak został napisane oprogramowanie w dekoderze. Dekoder może obsluguje 1080p ale sygnał dostaje 1080i. Być może dekoder też jest produkowany na inne kraje gdzie może jest standard 1080p60hz.
Tzn trochę ma wspólnego z klatkarzem ale jeżeli tv nadaje 1080i 50hz bo taki jest standard to nie da rady zrobić na 60hz dopiero uplynniacz z 50hz klatek zrobi ci 100hz, 60hz to chyba jest standard w Ameryce.