Podziel się wrażeniami!
Witam Forumowiczów.
Od miesiąca użytkuję KD-49XE9005 i już mam problem z nagrywaniem na dysku HDD.
Podczas pierwszego uruchomienia TV wpiąłem do niego dysk
Seagate 750 GB 2,5 cala.
Dysk ten wcześniej używałem około 2 lat z TV Samsung.
Sony bez problemów dysk wykrył i sformatował.
Po ok. 3 tygodniach dysk „padł”.
No cóż tak bywa.
Ponieważ dość często korzystam z funkcji nagrywania kupiłem nowy dysk 750 GB tym razem WD Elements i tu zaczął się problem.
Sony go w ogóle „nie widzi”, zacząłem sprawdzać ten nowy dysk:
- w PC jest widoczny, formatowałem go na NTFS, exFAT,
- TV Samsung wykrył go i sformatował.
Przy tych czynnościach wykryłem jeszcze jedną sprawę, która wg mnie jest usterką lub wadą a mianowicie:
- po wyłączeniu (z pilota) TV Sony, dysk nadal pracuje – kręcą się talerze wewnątrz i świeci się dioda,
- po wyłączeniu TV Samsung podpięty dysk całkowicie się wyłącza.
Z tego wynika, że przez te 3 tygodnie pierwszy dysk Seagate pracował przez 24 godz. na dobę.
To mogło być przyczyną jego „padnięcia”
Proszę napiszcie co dalej mam z tym problemem robić bo funkcja nagrywania jest dla mnie ważna, zwłaszcza gdy TV ma dwa tunery.
Dziękujemy za wiadomość. Przekazaliśmy Twoje pytanie naszemu zespołowi trenerskiemu.
Wrócimy z odpowiedzią możliwie jak najszybciej.
Pozdrawiamy,
Zespół Sony
Sony właśnie tym wpisem dobiliście mnie. Czy na forum siedzi jeden zespół czy tak losowo jak ktoś z firmy SONY siedzi przy kompie to odpisuje. Dobrze wiecie że problem z niewyłączającymi się portami USB jest od samego początku. USB cały czas pracuje, a dyski mielą. W ten sposób załatwiłem na Waszym telewizorze 2 dyski, ktoś mi odda za to kasę czy może znów Wasz support napisze: działanie portów USB jest prawidłowe i nasz telewizor działa właśnie tak.
Kolego, odłącz dysk zanim Ci tv rozwali go. Jedyne rozwiązanie na ten czas to hub usb z wyłącznikiem albo ręczna robota w odłączanie i podłączanie dysku. Problem był w Android 5 i jest też w 6.
@Tal-777No tak też przerobiłem temat z HDD i chcąc go oszczędzić przeszedłem na pendriva 3.0 128GB i czekam wciąż na jakąś poprawkę do usypiania pamięci ciekaw jestem też odpowiedzi Sony choć raz ją tu już czytałem ,że według nich dyski są wyłączane chyba po 3 minutach od wyłączenia telewizora zobaczymy co teraz mądrego odpowiedzą.
Dziękuję za odpowiedzi.
Też doszedłem do podobnych wniosków w przypadku niewyłączających się portów USB
w TV.
1. Zakup huba USB z wyłączanymi gniazdami.
To zda egzamin jak jestem w domu ale przy wyjazdach już nie.
2. Zakup pamięci flash 64-128 GB i ewentualnie huba USB, wtedy jak jestem w domu
to steruję włącz-wyłącz w hubie a przy wyjazdach pozostawiam włączony.
Tu pytanie czy czy taki pendrive musi być 3.0 czy wystarczy 2.0 ?
Ale co mam zrobić z pierwszym problemem – gdzie TV nie widzi w ogóle nowego dysku WD ?
Powinienem zgłosić to do serwisu jako usterkę ?
Może istnieje jakaś „czarna lista” dysków USB, które nie są obsługiwane przez TV Sony ?
U mnie WD ELEMENTS 500 GB działa bezproblemowo (nie licząc że cały czas kręci) podpięty pod USB 3 .
Zabawnie się czyta jak ktoś nie znając tematu wyciąga zupełnie błędne bo odwrotne wnioski.
Jedyne minusy tego, żę dyski pracują cały czas to większe zużycie prądu oraz hałas jaki generują wirujące talerze dysku. Twierdzenie, że ciągłą praca przyczyniła się do awarii lub w szybkim czasie do niej doprowadzi jest kompletną bzdurą chyba, że TV uruchamiasz raz czy dwa razy w miesiącu na kilka godzin a reszte czasu jest wyłączony bo wtedy faktycznie dysk dozna większego zużycia niż gdyby przez te długie okresy nie pracował.
Dlaczego? Dlatego, że proces rozrruchu jest sporym obciążeniem dla dysku i znaczący ma wpływ na jego zużycie dlatego jednym z parametrów jakie są zapisywanie wewn. dysku poza ilością godzin jakie działa jest ilość cykli rozruchu. W latach 90 był nawet taki wyrus którego celem było dokonanie zniszczeń w sprzętu i wśród wielu różnych technik jakie były w nim zaimplementowane w tym celu było cykliczne wstrzymywanie i ponowny rozruch dysków. Jeśli kogoś nadal nie przekonałem to niech poszuka w sieci i się przekona: https://www.miotk.eu/smart-atrybut-04-start-stop-mount-number-of-spin-up-times-ilosc-cykli-start-sto...
Nie wiem co wpłyneło na fakt że dysk po nagraniu filmu się wyłączył. Może na to wpływ miało odłączenie go na 3 dni od TV ? może była jakaś mała aktualizacja? ale jak na tą chwilę ta funkcja działa .