Podziel się wrażeniami!
Witam serdecznie. Chciałbym się podzielić pewnym problemem. Telewizor kupiłem 3 miesiące temu i zauważyłem, że podczas oglądania bardziej dynamicznych scen w filmacz czy grach kontury obiektów robią się fioletowe. Żeby zobrazować mój problem zamieszczam kilka krótkich filmów nagranych telefonem:
VID1 proszę zwrócić uwagę na krawędzie poręczy i palet
VID2 proszę zwrócić uwagę na "zakłucenia" w menu podczas przełączania
VID3 proszę zwrócić uwagę na krawędzie skał, które są w kolorze fioletowym i żółtym
VID4 proszę zwrócić uwagę na gościa z ołówkiem, ciągnie za sobą fioletowe smugi
Dodatkowo zamieszczam dwa zdjęcia
Proszę pamiętać, że filmy i zdjęcia nie odzwierciedlają rzeczywistego problemu. Na materiałach wada jest może widoczna w 60-70% w porównaniu z rzeczywistym stanem. Filmy, które przesłałem są nagrywane z różnych źródeł (NC+, NETFLIX, PS4 PRO).
Po zgłoszeniu reklamacji do SONY dostałem odpowiedź, że modele XD93 tak mają i nie ma podstaw do wymiany. Nie muszę nikomu tłumaczyć jaki jestem zdenerwowany tym faktem ponieważ wydałem na telewizor ponad 11 tyś a efekt jest jaki jest.
Bardzo proszę o jakieś rady bądź spostrzeżenia co można z tym zrobić. Z góry dziękuję za pomoc.
witam,
mogę doradzić kontakt z Panem Koper www.skalibrujtv.pl i jego spytać przy okazji dokonać ISF kalibracji televizora.
On jest jednym z najlepszych speców w Polsce. Ja go pytałem bo mam jak by to nazwać vertikale banding które są widoczne na szarym tle menu tv w ciemnym pomieszczeniu sprawdź to czy nie masz i tego. On mi opdowiedział że to normalna wada tych matryc LED ja mam kd-65x8508c sony reklamacji raczej nie uzna, a jak uzna to nie można wykluczyć że dowa matryca nie bedzie tego też miała. proszę opisać jak coś się wyjaśni w pana przypadku.
Pozdrwaiam Koni
Rozmawiałem już wcześniej z Panem Koper i powiedział, że kalibracja nie jest w stanie zniwelować tego problemu.
A czy był Pan z problemem w serwisie czy od razu zarządał wymiany?
klient zawsze może korzystać również niezależnie z rękojmi u sprzedawcy lub (o ile jest udzielona) z gwarancji u producenta/gwaranta.
Pozdrawiamy, zespół Sony
Zgłosiłem problem do serwisu Sony, ponieważ tak doradził sprzedawca. Po tygodniu przyjechał do mnie "autoryzowany" serwisant. Zauważył problem, zrobił kilka zdjęć i pojechał przekazać sprawę dalej. Po tygodniu dostałem informację, że modele XD93 tak mają i naprawa bądź wymiana nie ma sensu.
Bardzo proszę osoby posiadające ten model TV o odpowiedź czy nie zauważyli u siebie podobnego problemu występującego w mniejszym lub większym stopniu. Każda odpowiedź jest na wagę złota, ponieważ nie wiem co mam dalej robić z tym telewizorem.
Mam taki sam - dokladnie, model TV i nie zauwazylem u siebie tego typu objawow. Moze to nie byc calkiem latwe, ale ja bym naciskal serwis zeby wymienili, najlepiej caly TV.
BTW, jesli wyswietlisz np to: https://www.youtube.com/watch?v=Ppz41EmaJyU - to pokazuja sie takie zaklocenia?
Dzięki za zainteresowanie. Po obejrzeniu tego filmiku nie zobaczyłem żadnych zakłóceń. Zauważyłem też, że po wyłączeniu dwóch ustawień zaawansowanych w telewizorze (Dostosowanie czerni, Zaawansowane zwiększenie kontrastu) efekt jest mniej widoczny.