Podziel się wrażeniami!
Witam,
od 29.10.br jestem posiadaczem Bravii jak w temacie.
Niestety mam z tym TV kilka problemów :
1.po wył z sieci (np zanik energii) TV traci zdolność sterowania dekoderem 4K Ultrabox Canalplus. Przy próbach ponownego zestrojenia system nie widzi producenta (ADB , model ncp-4740sf).Zgłosiłem problem do wsparcia serwisowego Sony i po dwóch podanych operacjach udało mi się zestroić w/w sterowanie :
-wyciągnąłem baterie od pilota i wciskałem na nim przez ok 10s strzałkę do góry
-na bateriach trzymałem ok 5s wył zielony na pilocie
Po zresetowaniu androida wszystko udało się ponownie zestroić.
Przy okazji wyszło ,że na połączeniu przewodowym ethernet TV ma dostęp do wszystkich sieciowych aplikacji (np Netflix,Yt,itp) ,ale na teście sieci wskazuje ,że nie ma dostępu do internetu-widzi tylko połączenie z siecią przewodową.Przypuszczam ,że jest to związane z ostatnią aktualizacją androida-przed nią wykonywałem test połączenia z internetem i wszystko było ok (później po prostu nie było potrzeby tam zaglądać).
Zaznaczę ,że nie mrugają żadne diody na wej RJ do kabla sieciowego (nie wiem czy wcześnie mrugały)
2.Zauważyłem w prawym dolnym rogu ciemną plamę średnicy ok 15mm (wewnątrz matrycy),napisałem w tej sprawie emaila na support sony.I taką oto otrzymałem odpowiedź :
"....Czyszczenie matrycy telewizora z powodu zabrudzeń, jest czynnością konserwacyjną, a sama obecność zabrudzeń nie jest spowodowana wadliwym wykonaniem telewizora, lecz czynnikami natury zewnętrznej. Telewizory w założeniu, nie są konstruowane jako urządzenia hermetyczne, więc nie ma możliwości wykluczenia przedostania się zabrudzeń do jego wnętrza.
Czyszczenie można zamówić podczas kontaktu z placówką serwisową.
Poniżej przesyłam dane kontaktowe autoryzowanych centrów serwisowych, gdzie można zamówić taką usługę:
..."
Odpisałem pani ,że mój TV nie znajduje się w zapyleniu ,ani w "brudnym środowisku" (żenada ,że trzeba pisać ,że się ma czysto w chałupie...), dodałem także ,że wcześniej korzystałem z równie "niehermetycznego" TV Philips i przez 10lat nie miałem takich problemów jak z Sony po jednym miesiącu eksploatacji...
Zadzwoniłem do podanego serwisu w Radomiu-pani uprzejmie poinformowała ,że przed świętami nie radzi wysyłać TV na serwis. Zapytałem o koszt takiego serwisu-skoro wg producenta problem nie leży po jego stronie , to wg mnie obciążą mnie za całą usługę serwisową (tj dojazd/transport/czyszczenie).Pani niestety nie odpowiedziała jednoznacznie-powiedziała tylko ,że zazwyczaj są te usługi realizowane w ramach gwarancji...
Mój błąd polegał na tym ,że w sklepie (Euroagd) nie zwróciłem uwagi na obraz na jasnym tle (zresztą nie mieli takiego sygnału).
Czytałem na specjalistycznych forach o takich problemach-nigdzie nie było takiej opinii jak z serwisu Sony...
Zabrudzenie wewnątrz matrycy LCD po miesiacu eksploatacji z powodu otoczenia TV....
Nie tak wyobrażałem sobie standard wsparcia serwisowego firmy Sony...
Tymczasem
U mnie ten sam
Drążyłem temat dalej i w opisie Ultraboxa 4K jest specyfikacja HDMi 2.0a , natomiast system HDR w Canal+ to HLG.
A teraz ciekawostka-HDMi 2.0b ma właśnie dodaną obsługę HDR HLG.
Pojawia się zatem pytanko : czy specyfikacja dekodera jest po prostu nieaktualna i jest tam obsługa 2.0b czy jednak coś się tam gryzie po tym HDMi ?
Witam ponownie,
wrócił problem "zgubienia" sterowania dekoderem cyfry pilotem TV po zaniku zasilania.
Wieje u nas ostatnio i kilka razy były wyłączenia energii.
Podszedłem do sprawy jak poprzednio, czyli usunąłem sterowanie dekoderem i wpisałem na nowo jego dane (tj adb ,itd)...i klops-nie działa...Więc miękki reset-poszło !
Przy następnym zaniku energii to samo-brak sterowania dekoderem, tym razem zacząłem od miękkiego resetu (tj 5s zielony przycisk on/off na pilocie+wybranie reset ) i...bingo-sterowanie działa bez wklepywania !
Żona przeszkolona i zobaczymy jak to będzie dalej...
Swoją drogą programiści mogli zrobić automatyczny reset po wyłączeniu zasilania-to jest wręcz naturalna funkcja większości urządzeń RTV , może następna aktualizacja to załatwi (choć jak czytam co potrafią nowe aktualizacje popsuć , to już mogę żyć z tym ręcznym resetowaniem TV😉).
Ogólnie nie mam jakiś zacięć w tym TV-przy dobrym (właściwym) sygnale obraz jest brzytwa (np na Netlixie jeden film tragedia , inny dzieło sztuki dla oka...).
Tymczasem