anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

KDL 50w 805C - problem z TCON

profile.country.PL.title
grzechup82
Poszukiwacz

KDL 50w 805C - problem z TCON

KDL 50w 805C - problem z TCON 
Dzien dobry,
tuż po zakończeniu gwarancji zapsuł się TV KDL 50w 805C - pojawiły się kolorowe pionowe pasy na ekranie, w tle dźwiek i reakcje w normie. Po przeanalizowaniu wielu wypowiedzi na forach - wyszło , że problem jest z TCON (na co również wskazuje servce manual jako najprawdopodomniejsza przyczyna awarii)
Zakupiłem tcon - ale używany , lecz identyczny model (a nawet miałem dwie różne sztuki) - niestety po zainstalowaniu TCONa w TV - i aktualizacji oprogramowania (dostępnej na stronie Sony jako najnowsza aktualizacja systemu) , TV włącza się na 5 sek , rozjaśnia się podświetlanie ekranu po czym telewizor wchodzi w tryb awarii (5x czerwona dioda LED - wg manuala oznaczająca problem z TCON lub komunikacją I2c) , połączenia sprawdzałem kilkukrotnie, na starym TCON TV startuje (oczywiście z pionowymi pasami) i czasami (gdy się TV 'rozgrzeje' lub losowo po kilkukrotnym włączeniu tv) udaje się uzyskać stabilny obraz z menu serwisowym gdzie na liczniku błędów pojawiają się błędy FRCTC_I2C 


Bardzo proszę o podpowiedź co podczas instalacji nowego TCON mogłem zrobić żle ? czy jest jakaś procedura wymiany TCON w szczególności dotycząca aktualizacji oprogramowania tak by TV rozpoznał nowe urządzenie jako poprawne ?

z Góry dziękuje za pomoc.

7 ODPOW. 7
profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Proponuję szukać pomocy an forach specjalistycznych np. elektroda. Niemniej jednak zapytam support co ma w tej kwestii do powiedzenia.

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
grzechup82
Poszukiwacz

Dziękuje za pomoc , poszukam na forum, jednakże jeżeli support Sony coś wyjaśni byłbym wdzięczny za podpowiedź.

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Odpowiedź supportu:

Firma Sony, jako producent odbiornika, stanowczo odradza przeprowadzanie jakiejkolwiek nieautoryzowanej ingerencji zarówno w oprogramowaniu, jak również w poszczególnych elementach składniowych odbiornika. Zawsze zaleca się, aby wszelkie czynności naprawcze były przeprowadzane przez jedno z naszych autoryzowanych centrów serwisowych.

Mając na uwadze powyższe, działania podjęte przez Klienta nie są przez nas w żaden sposób wspierane i nie możemy odnieść się do przedstawionych kwestii.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
grzechup82
Poszukiwacz

Bardzo dziękuję za starania.
Przykre , że sprzęt "dobrej marki" psuje się 3 msc po upływie gwarancji , a producent nie umie udzielić technicznego wsparcia.
Osoby techniczne nie tylko są i pracują w serwisie producenta - czasem są też poprostu uzytkownikami i nie widze powodów by nie udzielić wsparcia w postaci technicznej informacji.
Jeszcze raz dziekuję za pomoc , a dość spore pieniądze zamiast na usługi pogwarancyjne wykorzystam by kupić nowy TV od innego sprawdzonego producenta.
Powodzenia !

profile.country.PL.title
grzechup82
Poszukiwacz

ps.
dokumentacja znaleziona podczas wlasnych poszukiwań:
1: http://tel-spb.ru/files/sony_kdl-50w807c_GN1G.rar Service manual
2: https://elektrotanya.com/sony_kdl-50w800c_kdl-50w805c_kdl-50w807c_kdl-50w809c_kdl-55w800c_kdl-55w805...
3: https://remont-aud.net/dump/lcd_pdp_tv/sony/sony_kdl_50w805c_shassi_main_board_t_con_t550hvn08_2/302...
4: podobny problem na blizniaczym modelu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3580023.html
5. procedura wymiany t-con w innym modelu Sony https://pliki.elektroda.pl/864749,service_procedure_.html
6: tcon dostepny na ebay, aliexpres, uzywane na allegro ... i w serwisie Sony zapewne.

profile.country.PL.title
filiposki77
Nowicjusz

Witam,

 

Mam to samo. Dokładnie ten sam model i ta sama sytuacja. Sprzęt ma jakieś 3 lata od zakupu i od kilku miesięcy pojawiają się pasy na "zimnym" telewizorze i trzeba czekać jak w jakimś starym Rubinie 10-15 minut żeby procesor na T-CON rozgrzał słabo przylutowane nóżki procesora i tym samym przywrócił przewodnictwo elektryczne - Sony - wstyd! 
Dziś ściskałem ten procesor i rzeczywiście problem znika. 

 

Pozdrawiam, Filip

profile.country.PL.title
filiposki77
Nowicjusz

Żart, a jak klient sam jest serwisantem i zna się na tym?