Podziel się wrażeniami!
Witam
Miesiąc temu zakupiłem tv Sony KD-65XG8505.
Przełożyłem moduł CI z poprzedniego tv (techniCrypt CX), wszystko dobrze było przez około 2 dni następnie wyskoczył komunikat "Wybrany kanał jest kodowany lub nie można go odkodować. Sprawdź, czy moduł CA i karta Smart są prawidłowo włożone." Karta TNK Smart HD+. Programy ruszają ponownie po wyjęciu karty lub po restarcie tv. Po aktualizacji do androida 9 tv działa już tylko parę godz. W poprzednim tv moduł i karta działała bez problemów. Nie wiem czy to problem z tv czy z samym modułem Ma ktoś sprawdzony moduł do pracy z tym tv.
Witaj, zgłosiliśmy Twoją sprawe do Supportu i czekamy na odpowiedź!
Pozdrawiam serdecznie, Agnieszka_J
Witam,
Oto odpowiedź supportu:
Należy sprawdzić poprzez operatora, czy wspomniany moduł jest w ogóle kompatybilny z danym TV.
Podejrzewam, że nie jest kompatybilny, w tej sytuacji zalecić mogę aktualizację samego modułu CI+ lub jego ewentualną wymianę poprzez operatora.
Pozdrawiam
@pirat321 Obecnie wskazanie takiego modułu jest po prostu niemożliwe. A jeżeli chodzi o smart hd , który jest ofertą pre-paid, jeszcze trudniej. Nawet moduły tej samej firmy mogą działać różnie. Z moich doświadczeń wynika, że jedynie stary moduł NCAM TNK HD działa w miarę prawidłowo w starszych i nowszych telewizorach Sony. Ten moduł był kiedyś dodawany gratis przy zakupie telewizora Sony z tunerem dvb-s. Był jako nieliczny po prosty sprawdzony pod względem współdziałania.
@djrychu A dlaczego nie ma listy modułów cam zweryfikowanych z kompatybilnością telewizorów Sony? A listy np. telefonów kompatybilnych z urządzeniami Sony istnieją. I to na stronach Sony , a nie producenta telefonów.
Dlaczego moduły działają w miarę dobrze na starych telewizorach Sony , a na nowych jest gorzej? Czy nie powinno być odwrotnie?
Niekiedy zaglądam na angielskie i niemieckie forum Sony. Tam właściwie nie znajdziesz postów dotyczących problemów z modułami cam. Czy w tych krajach nikt nie stosuje modułów cam? Kiedyś zauważyłem , że Polak mieszkający na wyspach zgłosił tam problem, ale z modułem Cyfrowego Polsatu. Odpowiedzi oczywiście nie uzyskał , gdyż u nich prawdopodobnie takiego rodzaju problemy nie występują. W znanym sklepie w Krakowie są dostępne same karty i karty modułami niemieckiej platformy HD , czy włoskiej tivusat. I nie spotkałem do dziś ,żeby ktoś miał problemy.
Problemy z modułami występują w naszym kraju niestety u wszystkich producentów telewizorów. Wynika,że nasz rynek nie jest atrakcyjny i mogą nas za przeproszeniem olewać.
Dzięki za zainteresowanie. Macie racje, trzeba mieć szczęście żeby trafić na poprawnie współdziałający moduł CI z TV. Zakupiłem przez neta jakiś najtańszy moduł firmy SMIT na razie działa. Mam 14 dni na zwrot wiec mogę po testować może akurat. Z tego co zauważyłem to trochę wolniej dekoduje programy.