Podziel się wrażeniami!
Posiadam kilkumiesięczny telewizor jak w tytule - Sony 65XE9005. Dwa dni temu zdecydowałem się na podpisanie umowy z NC+ i zamiast dekoderu wybrałem Moduł CAM CI+ co wydawało mi się dobrym pomysłem bo zniknie dodatkowy pilot od dekodera. Niestety...
Nie jestem zadowolony z mojego wyboru, dziś co kilka minut (wczoraj wieczorem co kilka godzin, a w ciągu dnia również co kilkanaście minut) następuje brak sygnału i wyświetlany jest komunikat:
"Wybrana usługa jest kodowana lub nie można jej odblokować. Sprwadź czy moduł CA i karta Smart są włożone prawidłowo."
Po paru sekundach dodatkowo wyświetlany jest komunikat "Moduł wyjęty" po czym pare sekund później samoczynnie pojawia się komunikat "Moduł włożony", trwa WERYFIKACJA URZĄDZENIA i kanał znowu odbiera.
Moc sygnału z anteny jest na maksa (wysoka) a jakość średnia. Po włożeniu karty telewizor resetowałem do ustawień fabrycznych, moduł jest zaktualizowany.
Jakieś pomysły?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
Musze powiedziec, ze problem z modulem nie wystepuje. Wszytsko naprawilo sie pierwszego dnia. Rozwiazanie bylo dosc nietypowe i juz o nim wspominalem.
Czasami przy przelaczaniu kanalow przez EPG pojawiala sie na ulamek sekundy informacja o aktualizacji modulu CAM. Pomimo ze przez opcje modulu nie wykrywalo zadnej aktualizacji do wykonania, to od czasu do czasu przy przelaczaniu kanalow pojawial zie ten komunikat.
Postanowilem wiec sporobowac szczescia i celowo skaczac szybko po kanalach spamowalem wielokrotne naciskanie przycisku OK na pilocie z nadzieja ze zalapie informacje o aktualizacji.
No i tak tez sie stalo przy trzeciej probie. Modul sie zaktualizowal i od tamtego moment nie ma
z nim najmniejszego problemu.
Dziwne jest, ze aktualizacje trzeba wykonac w tak partyzancki sposob troche na chybil trafil,
a nie przez menu, ale jesli macie problem i od czasu do czasu pojawia wam sie w tle komunikat o aktualizacji to sprobujcie mojej metody, u mnie zadzialala.
Witam,
Z opisanego problemu mam wrażenie, że jest jakiś problem z samym modułem. Zacząłbym od wymiany modułu u operatora na inny. Jeśli nie pomoże szukałbym dopiero wtedy problemu w TV. Zgłaszam również Twój problem do supportu. Jak będzie odpowiedź dam znać.
Pozdrawiam
Dzięki! Jeszcze raz wyjąłem moduł, wyjąłem kartę z modułu, zresetowałem telewizor do fabrycznych ustawień itd.
Zauważyłem, że przy przełączaniu kanałów czasami wyskakiwało na ułamek sekundy okno z aktualizacją modułu CAM, ale po wejściu w ustawienia aktualizacja się nie przeprowadza bo niby moduł jest zaktualizowany. Popróbowałem więc refleksu i za którymś razem udało mi się kilknąć w ten krótki komunikat o aktualizacji pojawiający się w tle przy zmianach kanałów i tam już aktualizacja przebiegła pomyślnie.
Narazie wszystko działa OK, ale wczoraj też spokój był na parę godzin, a potem zaczęły się problemy. Zobaczymy.. będę informował.
Witam,
Ok. Zobaczymy jak się będzie teraz sprawował. Prz okazji jest już odpowiedź supportu:
Wraz z operatorem należy sprawdzić, czy moduł jest kompatybilny z telewizorem. Dostawca telewizji powinien posiadać listę telewizorów, z którymi moduł został sprawdzony oraz uznany za kompatybilny. Jeśli dostawca nie będzie w stanie dostarczyć kompatybilnego modelu modułu CAM to niestety jedynym rozwiązaniem będzie powrót do odbioru telewizji poprzez dekoder.
Pozdrawiam
@czacha79Posiadając moduł warto czasem zajrzeć na strony internetowe poświęcone Twojemu operatorowi. Tam dowiesz się o różnych zmianach , a ostatnio jest ich dosyć sporo. Tam np. piszą, że aktualizację modułu nc+ należy przeprowadzać na kanale TV Puls HD i dlatego prawdopodobnie te problemy. Jakość w granicach 50 w skali 100 wydaje mi się trochę mała. Moduł to nie tylko pozbycie się drugiego pilota. Dla mnie ważniejsza jest możliwość układania kanałów według własnego upodobania.Wielu użytkowników poleca posiadaczom modułów korzystanie z satelity ogólnego. Ja też jestem tego samego zdania.
@djrychuZ tą kompatybilnością to obecnie trochę pic na wodę. Mojego telewizora nie ma na liście u jednego z operatorów kablowych. A w praktyce lepiej działa z ich modułem, niż wiele telewizorów umieszczonych na tej liście.
Witam,
@leczech wynika z tego, że dobór modułu to kwestia testów. Jak pierwszy dostarczony od operatora nie działa prawidłowo warto sprawdzić inny moduł. Jak już wspominiałeś warto też szukać informacji na forach operatorów, które modułu działają najlepiej z wybranym modelem. Często użytkownicy dzielą się na takich forach swoimi doświadczeniami.
Pozdrawiam
@czacha79 @djrychu @leczech to nie tylko problem modułu z nc+ dokładnie moduł zachowuje się na XD93 moduł Polsatu i jeszcze raz zabiorę głos w tej sprawie to nie wina modułów bo problem u każdego operatora ten sam co opisuje @czacha79 tak samo zachowuje się moduł Polsatu (sory telewizor a nie moduł) i nic nie daje jego wymiana problem na chwilę znika potem szara rzeczywistość a już uruchamianie się TV z modułem trwa około 20 sekund ! ! ! To przecież jest chore jakieś a jeżeli te moduły jak twierdzi Sony nie są kompatybilne z tymi telewizorami to ,które moduły jakich operatorów sa kompatybilne ?! Moduły dwóch największych operatorów są niekomapatybilne (problematyczne) z TV Sony omg.Problem jest ignorowany przez firmę bo użytkowników modułów jest garstka a jeszcze mniej się żali. @djrychu dzwoniłem kilka razy do Polsatu z pytaniem czy mają inne moduły odpowiedź ta sama - nie jedna firma jeden moduł.No przecież mam drugi moduł z Vectry na TV Samsung tam mam obraz w 3 sekundy nie wspominając już o EPG które pod Sony działa albo nie działa ! To tyle.
Witam,
@zbygaaj Sony zrzuca na operatora ale przecież operator mógłby też ze swojej strony nacisnąć Sony aby poprawili współpracę z ich modułami. Niestety nikomu na tym nie zależy. Operator woli wcisnąć dekoder a z kolei Sony mówi, że jak moduł nie działa poprawnie to skorzystaj z dekodera i koło się zamyka. Jak zwykle poszkodowany jest sam użytkownik. Co ciekawe z tego co wiem nie ma podobnych problemów z modułami w innych krajach ale mogę być w błędzie.
Pozdrawiam
@djrychu dokładnie jest jak piszesz nawet śledząc aktualizacje dla innych krajów były wzmianki o poprawie błędów z modułami CI+ a u nas jak to u nas.To się nadaje do prasy
@zbygaaj@djrychuCieszę się ,że znów poruszany jest temat modułów CAM. Wiedza w tym temacie dla wielu jest nikła. Ale co się dziwić , jak na takim forum UPC nie wiedzą nawet do czego służy tuner dvb-s ,a do czego dvb-c.
@zbygaaj Też uważam ,że to Sony traktuje nasz rynek niepoważnie i zwala wszystko na moduły. Natomiast część problemów , to oczywista wina modułów naszych operatorów. Przy modułach nc+,ncam wyskakuje na początku informacja o autoryzacji modułu z urządzenie. Natomiast kupując kartę smart hd czy cyfra+ i odpowiedni moduł z wolnego rynku takie informacje się nie pojawiają. Większość kanałów przy module ncam jest nieparowana. Wystarczy przełożyć tą kartę do odpowiedniego modułu z wolnego rynku i też brak tych początkowych informacji. Wszystko w jednej firmie , czyli nc+. Białe karty orange (już prawie nie do zdobycia) działają w modułach, a te nowsze czarne już nie. W cyfrowym polsacie też są różne moduły co łatwo sprawdzić np. na forum satkurier. Jedne moduły potrafią zakłócać jakieś kanały fta , a inne nie.
Zgadzam się z @djrychu.Współpraca i jeszcze raz współpraca.