anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problem z Bravia KDL 50W809C - trzaski

M.J.89763
Użytkownik

Problem z Bravia KDL 50W809C - trzaski

Witam.

Od ponad roku mam telewizor SONY KDL 50W809C. Chciałem TV z androidem i wybór padł właśnie na ten model, ze względu na bardzo dobre opinie i wyniki testów oraz moje dobre doświadczenia z modelem SONY W829 z 2014 roku. Z początku byłem z niego bardzo zadowolony. Obraz jest super, android po ostatnich aktualizacjach działa dobrze. Jednak od kilku miesięcy coś strzela, trzaska wewnątrz obudowy. Nie wiem czy jest to trzask plastików w środku w wyniku nagrzewania, trochę przypomina może jakby przeskok iskry w zapalarce do gazu (tak mi się skojarzyło).
Poniżej link do filmiku jaki nagrałem z trzaskami. Trzaski słychać wyraźnie w 10 i 43 sekundzie. Może trzeba będzie trochę zwiększyć głośność
(na marginesie film nagrywany smartfonem SONY :))
Nie są to sporadyczne trzaski jak widać, a dzieje sie to kilka razy na minutę. 

 

https://youtu.be/6lQC931uVR0

 

Na pewno nie działo się to od początku ponieważ trzaski te są bardzo uciążliwe zwłaszcza gdy ogląda się telewizor wieczorem.  W ostatnim czasie występują jakby coraz częściej. Trzaski zaczynają się zaraz po włączeniu TV i występują też przez jakiś czas po wyłączeniu. Widziałem na forum kilka podobnych tematów dotyczących różnych modeli SONY ale żaden nie dotyczy W809C i brak też finałów spraw, tzn. czy takie usterki są uznawane przez serwisy i naprawiane w ramach gwarancji.


Chciałem poprosić o poradę co to może być i co w takim przypadku zrobić, tzn. czy taka usterka będzie podlegać gwarancji? Obawiam się odpowiedzi serwisu  w stylu "ten typ tak ma". Jeśli uważacie że tak, to jak najlepiej zgłosić taką usterkę? Czy poprzez jakiś formularz na portalu sony.pl czy bezpośrednio w lokalnym autoryzowanym serwisie? W Poznaniu mam chyba tylko jeden taki serwis - SONTRONIC. Czy orientuje sie ktoś czy naprawa ewentualna jest możliwa na miejscu w domu czy trzeba dostarczyć TV do serwisu w takim przypadku? Jednak taki 50 calowy TV swoje rozmiary ma (choć płaski :slight_smile: )

Może ktoś miał już do czynienia z takim przypadkiem w W809C. Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.

Pozdrawiam.

10 ODPOW. 10
profile.country.PL.title
Sony_Poland_Team
Community Team

Dziękujemy za zapytanie.

Sprawę najlepiej zgłosić do Autoryzowanego Serwisu Sony, pod poniższym linkiem łatwo wyszukać najliższy:

https://www.sony.pl/dealerlocator/search

Trudno przewidzieć co może być przyczyną problemów i jeśli owa występuje, czy da się ją zniwelowac i w jai sposób dlatego najlepiej alby sprzęt sprawdził serwisant.

W naszych warunkach gwarancji obiecujemy naprawę produktu (nie wymianę). Wymianę jako rozwiązanie gwarancyjne rozważamy jedynie wtedy gdy z różnych przyczyn naprawa nie jest możliwa.     

Klient zawsze może korzystać również niezależnie z rękojmi u sprzedawcy lub (o ile jest udzielona) z gwarancji u producenta/gwaranta.

 

Pozdrawiamy, zespół Sony.

 

profile.country.PL.title
asja1972
Poszukiwacz

KD-55X8507C mam od czerwca  i dzieje się to samo od nowości same trzaski co jakiś czas. trzeba dawać głośniej telewior żeby te trzaski zagłószyć. i jeszcze jena rzecz czytałem post o zawieszaniu telewizora przy szybkim przełanczaniu kanałów w moim też to występuje tylko że nie tzeba go resetowć sam się wyłancza.2 razy zdarzyło się że nic nie pomogło tzeba było odpiąć sie z zasilania.najgorzej jest jak dodatkowo podłączony jest dysk twardy wtedy reakcja telewizora wydłóża się o parenaście sekund.i albo zaskoczy albo sam się resetuje

M.J.89763
Użytkownik

Dziękuję za odpowiedź. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zgłosić w najbliższym czasie tą usterkę do serwisu. Zobaczymy co z tego będzie.

 

U mnie na pewno nie działo się to od początku. Trzaski słychać od kilku miesiecy. PIerwszy raz zwrócilem na to uwagę oględając coś na YouTube i w pierwszej chwili myślałem że te trzaski są w nagraniu. Jak się okazało to TV tak strzela. Poza tym działa dobrze, nie zawiesza się ani nie resetuje.
Wybierając SONY myslałem, że serwisu nie bedę musiał odwiedzać a tu masz.... Zwłaszcza że mam też inny model W829 który już 2 lata działa bez problemu.

profile.country.PL.title
lucaslee
Poszukiwacz

Witam 

M.J.89763 czy udało Ci się rozwiązać problem z tymi Trzaska i? Ja mam ten sam problem ten sam model 55 calowy w809c. Jednego jestem pewien nie zaakceptuje tego trzaskania

*

 

Powód edycji: post zawierał dane osobowe (adres e-mail). Zachęcamy do używania wiadomości prywatnych na forum.

M.J.89763
Użytkownik

Witam ponownie.

Problemów z telewizorem Sony ciąg dalszy... NIESTETY :slight_frown: :slight_frown: Moje obawy się potwierdziły.

Zgodnie z radą zgłosiłem trzaski i strzały telewizora do najbliższego autoryzowanego serwisu Sony. Serwis zareagował szybko, telewizor został odebrany do naprawy. Po tygodniu telewizor wrócił z serwisu Sony i jak trzaskał i strzelał tak trzaska nadal.
"Ekspertyza" serwisu mówi: słyszalne odgłosy sa normalnym zjawiskiem związanym z rozszerzalnością termiczną materiałów użytych do konstrukcji matrycy LCD. Zjawisko to w testowanym egzemplarzu nie występuje w stopniu większym niż w innych odbiornikach tego samego modelu...
 
No po prostu ręce opadają... Ja rozumiem, że pod wpływem ciepła a następnie stygnięcia elementów, tworzyw sztucznych, czy co tam zostało użyte do budowy tej matrycy, i ich rozprężenia może to wydać jakiś dźwięk. Ale gdyby to było sporadycznie, raz czy dwa w czasie powiedzmy dnia to ok. Ale to jest kilka razy na minutę. TV stoi w sypialni i jak się go ogląda wieczorem po cichu napie***la, następnie po wyłączeniu chce się iść spać a tu dalej napie***lają trzaski .

Nie uważam żeby to było normalne zwłaszcza, że nie dzieje sie to od początku a zaczęło się gdy TV miał trochę ponad rok. Poza tym mam też drugi TV Sony W829 który jest bardzo podobny do opisywanego W809C tylko rok starszy i nie wydaje takich dźwięków wcale. W zasadzie do tej pory nie spotkałem się z żadnym ekranem LCD który by takie dźwięki wydawał.

 

Tak sobie teraz myślę, że z tej ekspertyzy wynika, że matryca jest wadliwa skoro wydaje takie dźwięki. Bo to na pewno nie jest normalne.  Ale zamiast ją wymienić (pewnie jest droga) po prostu stwierdza się, że jest to normalny objaw pracy matrycy - ten typ tak ma.

 

Podsumowując. Wybrałem Sony będą przekonany, że wybieram produkt najwyższej jakości i płacę więcej po to żeby mieć świetny obraz i długo cieszyć się jego bezawaryjnym działaniem. Jednak okazało się zupełnie inaczej.

Czy poleciłbym komuś dzisiaj kupno TV Sony - NIE!

Mój TV ma już prawie dwa lata, za chwile kończy mu się gwarancja. Prawdopodobieństwo, że sklep przyjąłby go w ramach niezgodności z umową jest praktycznie mniejsze niż zero - przecież są to "normalne" objawy pracy TV. Wychodzi na to, że wg serwisu jak TV trzaska tzn. że działa... Paranoja. Kompletne lekceważenie klienta. 
Moja rada - jeśli ktoś właśnie kupił TV Sony i ma podobne objawy niech go jak najszybciej oddaje do sklepu.
Ja się zawiodłem, nie wiem co teraz zrobię ale był to mój ostatni zakup produktu marki Sony. A już prawie kupiłem do tego TV soudbar ht-ct790 tylko akurat nie było w magazynie sklepu egzemplarza. 

 

 

profile.country.PL.title
charlie_pl
Poszukiwacz

hej tez mam 50w809c i u mnie nie ma żadnych trzasków... tak więc jeśli normą są takie odgłosy, to serwis gdzieś kłamie, bo u mnie w ogóle nie występują. pzdr
M.J.89763
Użytkownik

Witam.

Mój telewizor też przez ponad rok chodził dobrze nie trzaskał ani nie strzelał. Pewnego dnia poprostu zaczął, podczas oglądania. Dlatego założyłem ten temat i zgłosiłem to do serwisu. Miałem obawy, że serwis nie naprawi mi tego w ramach gwarancji ale liczyłem, że taka marka jak SONY jest fair w stosunku do klienta i swój wadliwy produkt naprawią lub wymienią na gwarancji.

 

Niestety kiepski serwisant uznał te dźwięki za normalne. Ja po wizycie (bo naprawą tego nazwać nie można) mojego TV w serwisie pisałem jeszcze do europejskiego Sony customer service kilka maili oraz do polskiego customer service. W obu przypadkach odpowiedź była podobna "...zjawiska akustyczne w moim TV występują podczas nagrzewania się oraz stygnięcia telewizora i są naturalnym efektem związanym z rozszerzalnością termiczną materiałów użytych do konstrukcji matrycy LCD i występują w stopniu nie większym w porównaniu do innych egzemplarzy tego samego modelu oraz podobnych."

Polski customer service chyba poprostu skopiował diagnozę serwisu, stwierdzając że nie ma podstaw do naprawy gwarancyjnej i prosząc o zrozumienie ich stanowiska. Po mojej odpowiedzi, że trudno zrozumieć, że firma SONY tak bardzo obniża swoje standardy jakościowe, że takie działanie (trzaski i strzały matrycy) telewizora uznawane jest za normalne już się nie odezwali.

 

Poniżej link do filmu jak zachowuje się "prawidłowo" działający wg serwisu telewizor, po ok. godzinie grania:

https://www.youtube.com/watch?v=jH_qOuABwGI

 

Film nagrany dzień po wizycie w serwisie. Telewizor wyłączony, w 25 sekundzie słyszalny strzał a w 36 sekundzie nawet podwójny. Gdy był włączony oczywiście też trzaskało.

Film jest lekko skrócony bo w mojej Xperii wyczerpywała sie bateria i był sygnał. Rzeczywisty czas w którym nastąpiły te trzaski to ok. 2 minut.

 

Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale skoro to są dzwięki wydawane przez matrycę to pewnie jest ona wadliwa. Bo to nie obudowa strzela jak czasem zdarza sie w telewizorach czy monitorach.

A koszt wymiany matrycy pewnie jest wysoki więc powidzieli że to normalne, że trzaska i nie ma podstaw do naprawy czy wymiany. Można używać.

Tylko, że z używania takiego TV nie ma żadnej przyjemności. W rzeczywistości te trzaski sa dość głośne i bardzo denerwujące podczas oglądania.

 

 

 

profile.country.PL.title
charlie_pl
Poszukiwacz

Współczuję tych trzasków... A odpowiedzi w rodzaju "ten typ tak ma" to linia najmniejszego oporu stosowana ostatnio wszędzie... Rtv i motoryzacja...
errox767
Poszukiwacz

Witam ! nawet nie wdawaj się w dyskusję z serwisem sony bedą Cię zwodzić i wmawiać że to normalne zjawisko lol telewizor oddaj do sklepu tam gdzie go kupiłeś na niezgodnośc towatu z umową! mój telewizor również sobie strzela i pstryka i co na to serwis?  nic w/g sony tak ma być