Podziel się wrażeniami!
Witam Szanowne grono!
Od kilku dni jestem użytkownikiem w/w tv i mam 3 pytanka, niestety po dwóch dniach przeglądania neta poddaje się po jednoznaczych odpowiedzi nie znalazłem.
Bardzo proszę o pomoc:
Na moim TV występuję efekt clouding (widoczny w ciemnym pomieszczeniu przy czarnym ekranie) najbardziej denerwujące jest to, że podczas oglądania filmów na tych poziomych czarnych paskach na dole i górze ciągle się rozjaśnia i ściemnia na zmianę.
Znalazłem w necie informacje, że należy zmienić ustawienia m.in podświetlenie i jasność aby ograniczyć efekt i tu mam kilka pytań:
1. Gdzie znajdę opcję podświetlenie?? Opcja jasność jest ale opcji podświetlenie za cholere nie mogę znaleść.
2. Czy to normalne zjawisko w tym TV, czy podlega to ewentualnej wymianie/gwarancji??
3. Jakie proponujecie ustawienia obrazu aby max ograniczyć efekt cloudingu i ogólnie wycisnąc z obrazu ile jakości tylko się da?
Z góry dziękuję za pomoc!
Rozwiązane! Idź do rozwiązania.
Witam ponownie.
Generalnie temat do zamknięcia, okazało się że trafił mi się wadliwy model.
Po wymianie na nowy, wszystko w porządku
Witam ponownie.
Generalnie temat do zamknięcia, okazało się że trafił mi się wadliwy model.
Po wymianie na nowy, wszystko w porządku
Mam ten sam problem cloudingu co kolega. Nad znaczkiem sony irytujaca jasna smuga ktora skutecznie przeszkadza w ogladaniu filmow szczegolnie panoramicznych. Tv mam ok. miesiaca a sprzedawca zapewnial ze to normalne i zjawisko podswietlania edge led. W porownaniu do obrazu tv sony u moich znajomych to moj to jakies nieporozumienie. Ustawilem obraz zgodnie z zaleceniami na stronie sony a clauding jak byl tak jest dalej. Ogladanie materialow w Hdr czy 4k przy innym ustawieniu obrazu z takim cloudingiem to totalna klapa. Zglosilem zjawisko w serwisie i czekam na reakcje bo za 5000zl taki bubel jezeli ma byc norma to ja dziekuje za takie ogladanie obrazu. Poki co jestem bardzo zniesmaczony tym zakupem.
Tak przy okazji zalaczam zdjecia zeby uwidocznic problem. Dla mnie to nienormalne i nie do zaakceptowania.
No i jestem po wizycie serwisanta. Clouding to efekt tej technologii nawet w takim stopniu serwis nie pomoze bo tv jest sprawny a pretensje co do wielkosci cloudingu nalezy kierowac do producenta a nie serwisu. Przestrzegam wszystkich bo ja utopilem moim zdaniem 5000zl na tv z plama na srodku i teraz zostalem z tym sam jak palec. To jest naprawde nie na miejscu i nie fair w stosunku do swoich klientow. Ciekawe od czego zalezy selekcja od humoru serwisanta??? Ciezko zarobione pieniadze poszly w bloto, a ja teraz kolejne 10 lat mam patrzec na takie paskudztwo po prostu super. Sprzedawc go nawet wstyd bo co powiem kupujacemu ze ta plama to nic jak sie wlaczy przeciez swiatlo w pokoju to znika ... kpina. Nie ma co nowy tv kupuje sie w koncu co roku... ale chyba za granica a nie w naszych realiach. Grunt to sprzedac - to domena dzisiejszych producentow a raszta niech sie martwi ten co kupil, naprawde szacun za takie podejscie do klienta!!! Czuje sie oszukany i okradziony. Teraz to nawet reklamacji w sklepie za niezgodnosc towaru z opisem zrobic nie mozna bo przeciez serwis stwierdzil ze tv w pelni sprawny.........
Zabawne.... teraz jeszcze dwa subpiksele znalazlem czerwony i niebieski. Miesiac porazki... a przede mna jeszcze... no coz wiecznosc. Naprawde sprzet najwyzszej klasy..... pozdrawiam wszystkich niezdecydowanych.
Dzieki wielkie za informacje. Korzystalem juz z tych ustawien ale dopracowalem je jeszcze bardziej wedlug obrazu kontrolnego. Przed zakupem tv rozwazalem firme i model z 3 miesiace- w gre wchodzil na koncu tylko sony i panas.. wybralem sony za namowa przyjaciol bo tez maja. Fakt clouding to loteria ale bez przesady przeciez sa pewne granice-obraz jak sie rozjasnia to jasna poswiata wokol jasnych obrazow na ciemnym tle albo w narozach ekranu a nie smuga przez srodek przy obojetnie jakim materiale. . Z racji tego ze codzienna praca zmusza mnie do obcowania w plataninie prawnej to tematu nie odpuszcze... takie nabijanie klienta w butelke jest nie na miejscu i trzeba definitywnie to wyjasnic 😊 moze pieniedzy juz nie mam ale mam czas i stalowe nerwy wiec nie zawaham sie ich uzyc... pozdrawiam serdecznie!
No niestety taka dzisiejsza rzeczywistosc. Ale jako klient powinienem przez sprzedawce zostac poinformowany o tym co mnie moze czekac w domu. Zachwala sie marke i odradza skutecznie kupno modeli konkurencji a potem udaje sie ze problem jest wyimaginowany. Chyba nie chodzi o to ze to klient ma sie doksztalcac tylko specjalisci od sprzedazy maja udzielac rzetelnej informacji. Tego oczekuje jako klient. Ja nie zgadzam sie z diagnoza serwisu i wystepuje na droge cywilno-prawna. Dla mnie to jedno wielkie oszustwo i ukrywanie wad technologicznych przy zakupie tv. Teraz po kupnie serwis twierdzi ze to norma tej technologii bez wzgledu na jej intensywnosc. To dlaczego nie mowi sie o tym przy zakupie. Co to sa za normy, jakie sa jej ganice, kto decyduje i kiedy o wymianie telewizora w takim przypadku serwisant oceniajac skale zjawiska na oko??? Jednym sie wymienia i temat jest rozwiazany bo nowy egzemplarz nie ma tych wad a innych zostawia sie na pastwe losu? To jest powazne podejscie???. Sa lepsi i gorsi klienci??? Ja chyba naleze do klientow drugiego sortu a moze kupilem zbyt tani telwizor tej marki zeby zostac nalezycie obsluzonym??? Przeciez to jest niepowazne i robi sie z klientow idiotow!!! No coz czekam na stanowisko serwisu jezeli je podtrzymaja i nie wymienia egzemplarza to podejme bardziej stanowcze kroki.