anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

SONY a klient

ROZWIĄZANE
profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

SONY a klient

W zasadzie to nie chciałem pisać na ten temat ale gdybym zaniechał byłby to błąd. Od kilkudziesięciu lat jestem klientem Sony, kupuję produkty tej marki, sprzęt audio, kamery, aparaty fotograficzne…telewizory niestety. Nie przypuszczałem, że w dzisiejszych czasach realizacja praw gwarancyjnych jest tak utrudniona przez gwaranta, nie rozumiem dlaczego SONY traktuje swoich klientów bez zrozumienia. Mój przypadek wygląda tak, w marcu 2017 roku zakupiłem telewizor Sony55x8509C. Zanim kupiłem, miesiącami wertowałem Internet i w końcu zdecydowałem się na ten dokładnie a nie inny model. Chciałem matrycę VA 120HZ, PIP, PAP i koniecznie 3D. Po dość długich oczekiwaniach udało mi się kupić upragniony model, kupiłem również kilkadziesiąt płyt 3D, w sumie wydałem chyba na nie więcej niż na telewizor. Przez czas użytkowania telewizora przeszedłem oczywiście katorgę z androidem, jak każdy. Sielanka się jednak skończyła, zacząłem zauważać pod matrycą dziwne małe kreseczki. Pomyślałem sobie wszystko może się zepsuć, również telewizor klasy średniej firmy SONY.  Zgłosiłem naprawę, oczywiście formularz, procedury, dwa tygodnie, ok byłem cierpliwy. Okazało się, że wada jest poważna i telewizor musi by wymieniony. I teraz się zaczyna bajka, po pierwsze powiedziano mi, że nie można wymienić telewizora na telewizor o tych samych parametrach bo firma nie produkuje już 3D. Niestety dla firmy SONY na tym właśnie polega gwarancja, że produkt ma działać przez 24 miesiące a jak nie, to firma musi wymienić na produkt, który odpowiada parametrom towaru wymienianego. Ale dobrze, zrozumiałem argumenty firmy SONY, trzeba rozumieć i szanować drugą stronę. Zgodziłem się, że model na który będzie wymieniony mój wadliwy telewizor będzie bez 3D, naiwnie przypuszczając że firma SONY zrekompensuje to proponując np. model o nieco lepszych parametrach niż ten który ma wadę. Niestety tak się nie stało, otrzymałem model 55xe8599, czyli parametry podobne jak wadliwy telewizor ale bez 3D, bez PIP/PAP i wielu innych, które miał model ode mnie odebrany. Kolejna niespodzianka otrzymałem telewizor z 2017 roku, a na deser o czym mówiono, że to może się zdarzyć dostałem telewizor nie nowy ale odnowiony. I tak będąc szczęśliwcem po długim okresie oczekiwania wreszcie odpaliłem mój nowy (odnowiony) telewizor. Radość trwała jeden dzień, telewizor odmówił posłuszeństwa, czerwona dioda miga w cyklach po 6 razy, pomyślałem że to wyjątkowy pech. Od razu zgłosiłem ten fakt do SONY, początkowo miałem odczucie że firma SONY rozumie, że sytuacja jest nadzwyczajna i bardzo kłopotliwa dla SONY, na początku miałem wrażenie, że firma SONY naprawdę chce pomóc i w tej kuriozalnej bardzo wstydliwej dla SONY sytuacji, firma zachowa się jak trzeba. Z treści e-maili (12 e-maili) oraz telefonów (kilkanaście telefonów) wywnioskowałem że aby ratować dobre imię marki, nastąpi wymiana telewizora w trybie bardzo pilnym, od ręki. Zadowolony czekałem na wymianę, tymczasem dostałem maila aby telewizor zgłosić do naprawy. Nie wiem po co firma SONY zafundowała mi kolejne dni bez telewizora zwodząc mnie że chce pomóc w tej nadzwyczajnej sytuacji, przyznano mi nawet wydłużenie gwarancji o 3 miesiące…sic do uszkodzonego telewizora który przyszedł za wadliwy telewizor w ramach wymiany gwarancyjnej. Najlepsze jednak na koniec, zgłosiłem naprawę, serwis stwierdza….telewizora nie da się naprawić, musi być wymieniony. Proszę serwis o szybką reakcję, tłumaczę, że już dość długo się naczekałem na telewizor i jak już go dostałem to okazał się wadliwy, prosiłem, żeby dostarczyć telewizor w ramach tej kolejnej wymiany do mnie bez zwłoki, naiwnie wywnioskowałem, że znalazło to zrozumienie.  Znowu piszę do SONY, proszę o wymianę na telewizor o parametrach takie jak miałem, (3D, VA 120Hz) ewent. model z 2018 r (trudno, rozumiem bez 3d ale przynajmniej VA, 120 Hz), wymiana gwarancyjna musi zapewnić parametry odbiornika wymienianego, znowu opisuję wszystkie perypetie. SONY odpowiedziało, przekazaliśmy Pana uwagi do Centrum Serwisowego, które realizuje zgłoszenie. Jest 23 października rano, dzwonię do centrum serwisowego, odpowiedź: telewizor jest od wczoraj ale….. dostarczymy go do Pana do końca tygodnia, trasy są już ustawione etc., czekam cierpliwie jestem tylko klientem. Ku przestrodze.

12 ODPOW. 12
profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

Koniec sprawy dzięki  zrozumieniu i profesjonalnemu podejściu serwisu MIK w Radomiu. Mimo tych wszystkich złych wcześniejszych doświadczeń postanowiłem dołożyć trochę pieniędzy i kupiłem 55xf9005. Mam nadzieję że tym razem będzie ok.

profile.country.PL.title
marcinor
Doradca

wlod1968 

Witam Co takiego serwis MIK zrobił , że tak dziękujesz ?

profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

Serwis nie zwlekał, nie przeciągał dalej sprawy. Odniosłem wrażenie, że rozmawiając z BOK Sony zawsze jestem ignorowany i nie ma woli załatwienia sprawy niezależnie od faktów, natomiast serwis po prostu już dalej nie utrudniał w sytuacji gdy miałem w 100% rację po prostu nie robiono dalszych problemów. Odebrano ode mnie wadliwy telewior a ja korzystając z rękojmi kupiłem po prostu nowy telewizor. Na marginesie teraz mam dopiero dylemat, czy zrobiłem dobrze. Dołożyłem aby kupić wyższy model tj. 55xf9005. Porównywałem go z oledem LG i prawie kupiłem LG, kolory, czerń w LG ideał ale gdy odtworzyłem fragment meczu pikarskiego, to na LG...zgubiłem piłkę a na SONY było ok. I to zaważyło że kupiłem Sony, cena była taka sama. Z drugiej strony wczoraj wieczorem oglądałem film na Netfixie w hdr i koszmar powrócił, wszystko blade, nie wyrażne, napisy rozjaśniają cały ekran, tragedia. Ale wracając do tematu po prostu serwis zachował sie normalnie, nie brnął dalej, uznał moje racje. Sprawa zakończona.