anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD-55XG8505: Problem z Bravia Sync oraz HDMI ARC

profile.country.PL.title
Mike_Must
Poszukiwacz

Sony KD-55XG8505: Problem z Bravia Sync oraz HDMI ARC

Mój problem polega na tym, że Bravia Sync nie wykrywa urządzeń podłączonych do TV, a są to wyłącznie urządzenia marki Sony wyposażone w tę funkcję! Mam zestaw głośników (soundbar) Sony HT-NT3 oraz konsolę Playstation 4. Telewizor również nie transmituje dźwięku do systemu audio.

 

Wszystkie wyżej wymienione urządzenia są włączone i mają włączone sterowanie przez HDMI a Bravia Sync i tak ich nie wykrywa. Dodatkowo Soundbar jest połączony przez złącze HDMI ARC. Wymieniłem już kable, głośniki oraz TV były przywracane do ustawień fabrycznych i konfigurowane na nowo. Nic nie pomogło! Jednocześnie po przełączeniu na odpowiednie wejście HDMI menu głośników (HOME) wyświetla się na ekranie TV, ale dźwięk nie jest już transmitowany z TV do soundbara. Nie da się przeprowadzić synchronizacji. W związku z czym nie ma też możliwości sterowania pilotem TV ani nie włączają/wyłączają się one wraz telewizorem. Obraz i dźwięk z konsoli są transmitowane po przełączeniu źródła na odpowiednie HDMI, ale tu synchronizacji także brak. Konsola nie włącza TV i nie ma możliwości poruszania się po menu przy użyciu pilota TV.

 

Dodam, że konfiguracja działała bez żadnego problemu oraz bez wcześniejszej konfiguracji, na wcześniejszych TV Sony, które miałem. Najpierw na Sony KDL40EX500 oraz  KD-55XF8505. Ten drugi TV, w grudniu wymieniono mi na aktualny (KD-55XG8505) w ramach reklamacji innych problemów (z wyświetlaczem). Po podłączeniu nowego TV Bravia Sync przestała działać, i przestała działać również na starym KDL40EX500. TV wyświetla również komunikat o "błedzie w komunikacji z systemem audio" i od wtedy nie ma dźwięku z soundbara. Post ten zamieszczam, ponieważ czytałem wiele artykułów o w/w problemach ale nie podają one żadnych innych sposobów rozwiązania aniżeli te, które już wykonałem. 

 

Ten "najnowszy" TV już poszedł na testy do serwisu, ale nie działają mi pozostałe urządzenia na które już nie mam gwarancji, a które do czasu podłączenia z tym feralnym odbiornikiem nie działają poprawnie. Na wszystkie sprzęty wydałem sporo pieniędzy i nie mogę cieszyć się wygodnym użytkowaniem.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

 

 

 

 

4 ODPOW. 4
profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Podobne tematy z problemami Bravia Sync były już na forum.

Na początek zacząłbym od resetu kina domowego z poziomu menu, wyłączenia sterowania HDMI, odłączenia kabli, a następnie odłączeniu kina od gniazdka na kilka minut. Po całym tym procesie. Podłącz HDMI, potem włącz kino oraz sterowanie HDMI w kinie. Dodatkowo podobną procedurę możesz wykonać w TV.

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
Mike_Must
Poszukiwacz

Przepraszam, ale czy w ogóle przeczytałeś mój opis problemu? Napisałem przecież, że czytałem inne tematy dotyczące tego zagadnienia i nie znajduję w nich rozwiązania.

 

Wykonałem wielokrotnie wszystkie czynności o których piszesz, bo pisano o nich w również w innych postach. Również w drugim moim poście do którego się odniosłeś opisuję kroki, które wykonałem. PROBLEM WYSTĘPUJE NADAL.

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Czytałem. Cieszę się też, że sprawdziłeś inne wątki na ten temat a jest nich sporo, bo większość użytkowników tego niestety nie robi albo sprawdza tylko jeden. Wybrałem jeden z wątków który wydaje mi się, że jest adekwatny do Twojego problemu.

Sam jak zresztą piszesz:


Po podłączeniu nowego TV Bravia Sync przestała działać, i przestała działać również na starym KDL40EX500. TV wyświetla również komunikat o "błedzie w komunikacji z systemem audio" i od wtedy nie ma dźwięku z soundbara.

Co wskazuje, że problem jednak leży chyba po stronie kina a nie TV. Dlatego zaproponowałem reset kina i przywrócenie ustawień fabrycznych. A dodatkowy reset TV jako drugi w kolejności.

Niestety na chwilę obecną nikt nie podał złotego środka na przywrócenie komunikacji w przypadku problemów z Bravia Sync. Support zaleca standardowe procedury przywrócenia ustawień fabrycznych, a jak to nie pomoże to kontakt z serwisem.

Napisz jeszcze czy próbowałeś skomunikować kino z TV bez podłączania konsoli i innych urządzeń po HDMI?

Przy okazji niepotrzebnie stworzyłeś podobne dwa wątki które w zasadzie odwołują się do tego samego problemu.

 

Pozdrawiam

 

profile.country.PL.title
Mike_Must
Poszukiwacz

Witam ponownie, 

 

1. Byłbym nawet skłonny zgodzić się z tym, że problem może występować po stronie kina domowego... ale dlaczego telewizory nie widzą i nie obsługują Playstation 4 ? Dotychczas w menu źródeł HDMI, telewizory pokazywały mi co jest podłączone do którego portu, czyli np. HDMI1 = HT-NT3, HDMI = PLaystation 4 itd. Teraz jak wcisnę source na pilocie, brak jest tych informacji... 

 

2. Tak, próbowałem kolejno podłączyć do TV wyłącznie kino domowe oraz wyłącznie PS4 (czytałem gdzieś, że może być konflikt między urządzeniami). Niestety również w tym przypadku sytuacja bez zmian.

 

3. Wiem, że brzmi to dość niewiarygodnie (nie wiem czy w ogóle jest to możliwe?) ale wygląda to trochę tak, jakby nowy TV rozsynchronizował całą instalację. Dotychczas wszystko działało bez zastrzeżeń przez kilka dobrych lat, (czyli na 2 poprzednich TV). Problem pojawił się w momencie podłączenia do nowego TV

 

4. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale dotychczas nie pisałem też o tym, że kino domowe bez problemu komunikuje się z urządzeniami bluetooth. Tzn. jeżeli włączę Bluetooth w telefonie, bądź laptopie i wybiorę kino domowe, zestaw włącza się automatycznie i odtwarza dźwięk.

 

5. Piszesz, że jak dotąd nikt nie podał dobrego rozwiązania problemu komunikacji. Zastanawia mnie też to, że nigdzie nie mogę znaleźć też informacji nt. możliwych przyczyn tzw. "błędu w komunikacji". Ciężko jest rozwiązać problem jak nie można ustalić przyczyny :slight_smile:

Niby jestem w kontakcie z Sony Suport od prawie 3 tyg., ale niestety o poziomie Customer Care dobrego słowa póki co powiedzieć nie mogę :(( Jest to tymbardziej przykre, że mam w domu sporo sprzętu Sony, za sporo kasy i nic nie działa jak powinno... O ile TV jest nowy i tu mogę jakoś powalczyć, o tyle na pozostałe sprzęty gwarancja się skończyła i mogę zostać z problemem za który producent przecież nie weźmie odpowiedzialności, a którego mogłem nie mieć gdyby nie reklamacja/wymiana TV. 

 

6. Mam, świadomość że utworzyłem podobne wątki w dwóch różnych kategoriach.... zależało mi na zasięgu. Bo w sumie problem jest złożony, a nie wszyscy czytają wszystko :wink:

 

Pozdrawiam.