anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD 55XH9096 problem z dźwiekiem

profile.country.PL.title
BrianWNC
Poszukiwacz

Sony KD 55XH9096 problem z dźwiekiem

Witam serdecznie,

Jestem posiadaczem tego telewizora od ponad miesiąca i zauważyłem problem z dźwiękiem. Najczęściej występuje podczas porannego uruchomienia po nocnym wyłączeniu. Uruchamiam telewizor z wyjścia dekodera. Obraz jest ale dźwięku brak. Pomaga albo reset telewizora albo szybka zmiana wyjścia np Z HDMI 1 (dekoder) na HDMI 2 i powrót znów na HDMI 1. Oprogramowanie telewizora jest aktualne. Przywróciłem telewizor do ustawień fabrycznych. Pomogło , dźwiek powrócił i niby wszystko ok ale... zauważyłem że konsola xbox wyświetla obraz z HDMI 3 eARC w trybie tylko 4k60hz i nie da rady przestawic na 120hz. Zmieniłem zatem ustawienie HDMI3 na tryb rozszerzony z obsluga 120hz. Po tej zmianie konsola juz dzialala z obrazem 4k120hz. I ku mojemu zdziwieniu na drugi dzień rano znów problem z brakiem dźwięku.  Z moich obserwacji problem stwarza ustawienie portu HDMI 3 eARC na ktorym mam wpiętą konsolę. Gdy port HDMI 3 eArc jest ustawiony na obslugę 120hz to na drugi dzien od razu jest problem z dźwiekiem. Natomiast gdy ustawię na tryb rozszerzony Dolby Vision to problem z dźwiękiem ustaje i wszystko działa jak należy ale tylko na 60hz. Co można w tym temacie zrobić żeby jednak mieć te 120hz??  Sony, liczę na waszą pomoc. Może jakąś aktualizację dla portu trzeba zrobic?? Pozdrawiam

28 ODPOW. 28
profile.country.PL.title
Ziio1420
Użytkownik

W ustawienia konsoli wyjścia audio są różne formaty Dolby, DTS itp. jak na któryś zmienisz dźwięk powinien być poprawny

profile.country.PL.title
Ziio1420
Użytkownik

Ja mam na PS 5 Bistream (DTS)

profile.country.PL.title
szpieg48
Użytkownik

BrianWNC 

HDMI z e/ARC to wejście z kanałem zwrotnym, które służy głównie do wyprowadzenia dźwięku z TV na amplituner lub soundbar. W całym twoim opisie nie mogę ewidentnie stwierdzić co u Ciebie oznacza problem z dźwiękiem (jego brak?) i z jakiego urządzenia ... konsola czy dekoder. Standard HDMI 2.1 obsługuje zarówno rozdzielczość, którą chcesz uzyskać 4k/120Hz jak i Dolby Atmos. Sprawdź ustawienia konsoli i dekodera. Jeżeli po wyłączeniu któregoś z urządzeń, pojawia się problem z dźwiękiem, to być może dochodzi do zmiany ustawień ... nie koniecznie w TV. Mam tak w XBOX ONE X, po tym jak córka używa trybu zdalnej gry przez komputer z WIN10. Konsola notorycznie jest przestawiana z opcji dźwięku bitstream (wybrany Dolby Atmos) do zwykłego stereo (PCM).

profile.country.PL.title
BrianWNC
Poszukiwacz

Wiem do czego służy eARC. Przy okazji wejście eArc jest również wejściem Hdmi obsługujacym standard 2.1 zgadza się?;bez wzgledu na to czy mam wpieta konsole pod Hdmi3 eArc , czy tez Hdmi 4 nie ma różnicy. Oba obsluguja standard 2.1. Telewizor po nocy łapie zwieche z dzwiekiem. Cytujac  " W całym twoim opisie nie mogę ewidentnie stwierdzić co u Ciebie oznacza problem z dźwiękiem (jego brak?) " - Napisalem  że chodzi o brak dzwięku tylko po dłuższym wylaczeniu telewizora np po nocy. Proponuje jeszcze raz przeczytac mój post od początku. Wracajac do tematu, Ustawiam - Ustawienia>ogladanie telewizji>zewnetrzne wejscia> format sygnalu Hdmi> ulepszony format z 4k120hz dla wyjsc hdmi 3 eArc oraz hdmi 4 ( bez różnicy co i gdzie jest wpiete, próbowalem przepinac konsole na hdmi4 i nic to nie zmienia) . Ustawiam na konsoli wyswietlanie 4k120hz. Wszystko śmiga dobrze. Dzwięk jest zarówno na telewizorze jak i po zmianie na kino domowe, na kazdym z wejsc Hdmi (hdmi 1 dekoder, hdmi 2 kino domowe,hdmi 3 konsola, hdmi 4 tv box) Konsola w ustawieniach ma na stale wyswietlanie 4k120hz czyli obraz tez jest ok. Wylaczam telewizor i zostawiam na noc. Rano właczam telewizor i nie mam dzwięku wcale. Pomaga tylko reset telewizora.  Zawsze po nocy jest brak dzwieku z takimi ustawieniami.  Metoda prób i błędow odkrylem ze zmiana formatu hdmi z rozszerzonego z obsługą 120hz na rozszerzony z obsługą Dolby Vision po części rozwiązuje problem , gdyż z tym ustawieniem dźwięk już nie znika po nocy ale niestety zostaje mi tylko 4k60hz. Tak wyglada problem i różnica pomiędzy ustawieniami. Wiec ewidentnie problem powoduje telewizor.

profile.country.PL.title
szpieg48
Użytkownik

Ok, zastosowałem się do Twojej rady i ponownie przeczytałem pierwszy post ... i następne. Zwracam honor jeśli chodzi o "brak dźwięku" .. to napisałeś. Natomiast po przeczytaniu ostatniego postu okazuje się, że masz podpiętych do TV 4 urządzenia, wcześniej pisałeś tylko o dwóch ...

Myślę, że mimo wszystko brakuje trochę ważnych informacji, a mianowicie:

1. Dekoder - tutaj raczej bez znaczenia, chyba ze wymaga HDMI 2.1

2. Kino domowe - napisałeś, że masz podłączone do HDMI2 i masz na nim dźwięk (jak przełączysz) - domyślam się, że nie poprzez połączenie HDMI2, które nie posiada kanału zwrotnego - sprecyzuj co nazywasz kinem domowym bo to bardzo szerokie pojęcie i nie oznacza tak naprawdę jednego urządzenia

3. Konsola Xbox series X - nie napisałeś czy sprawdziłeś jej ustawienia, nie tylko ja to sugerowałem - nie obrazu, a dźwięku oczywiście .. bez względu na to podłączyłbym pod HDMI4 zwalniając kanał zwrotny dla urządzeń, które mogą go potrzebować.

4 TV box - tutaj raczej bez znaczenia, chyba ze wymaga HDMI 2.1

Teraz najważniejsze i niestety przykre - masz słuszne obawy co do diagnozy, że problem dotyczy TV

Zadałem sobie też trochę trudu i zajrzałem do instrukcji i danych Twojego TV - wynika z nich, że nie obsługiwał sygnału 4k/120Hz - to zostało dodane po aktualizacjach, w ostatniej z nich widnieje:

  • Rozwiązano problem, który w pewnych przypadkach powodował brak dźwięku po włączeniu telewizora pilotem.
  • Zapewniono obsługę sygnału w formacie 4K 120 Hz z konsoli PS5™  - mam nadzieję że dla XBOX dodali wcześniej bo jeżeli nie to ...

Wierz mi chcę pomóc, nie zamierzam pouczać ... trochę czasu spędziłem na konfiguracji swojego sprzętu z TV tej marki, a mam tego trochę. Ostatnia aktualizacja do Android 9.0 popsuła mnóstwo, choć część błędów usunęła ... to taka loteria zafundowana przez Sony .. żebyś się nie nudził. 

Sebastian78
Nowicjusz

TELEWIZOR SONY KD55HX 9096-PROBLEM Z DŹWIĘKIEM HAMSKI METALICZNY POGŁOS. Witam wszystkie osoby które mogą mieć podobny problem i jeśli się komuś udało się go usunąć proszę o informację lub radę.

 

I tak... telewizor kupiłem we wrześniu z myślą o nowej generacji konsol Playstation 5. Jednak do premiery było daleko i w związku z tym podłączyłem konsolę PS4 bo taką tylko miałem :slight_smile: i zoonk. Dźwięk bardzo metaliczny wydobywał się z głośników, poczytałem internety i rozpoczęło się kombinowanie. Pierwsze zmiana portów HDMI w każdym to samo łącznie z ARC.Następnie zmiana okablowania nakupywałem kabli HDMI wszelkiego rodzaju 2.1 , super premium, 4K,8K zmiana w wszystkich portach no nic.Bez zmian , nie wspomnę o ustawieniach dźwięku w samym TV i konsoli.  No nic. Wyczytałem że trzeba poczekać bo SONY aktualizuje cały czas ten telewizor i sterowniki dźwięku i kodek i więc cóż. Podłączyłem w końcu Amplituner Denon AVR-S750H do telewizora po ARC konsole do amplitunera i dźwięk jakby się polepszył ale i tak hmmmm.... lipa. Minął jakiś czas kupiłem nową konsolę Playstation 5 w lutym 2021r i co? Kapa nic dosłownie nic.Telewizor od czasu zakupu aktualizował się kilkanaście razy ale nadal występuje ten dziwny Metalicznie Hamski dźwięk. Na konsoli ps 4 i ps5 podłączonej do telewizora SONY KD55HX 9096 dźwięk we wszystkich portach porażka 😞 I tu najlepsze podłączam obie konsole do Telewizora Philips u dzieciaków i dźwięk super tak jak powinno być i brzmieć. O co chodzi? Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o kontakt i rade. Co mam zrobić w tej sytuacji. Proszę o pomoc i radę także na sony78@tlen.pl Pozdrawiam i liczę na pomoc bądź sensowną rade.

profile.country.PL.title
Persu87
Użytkownik

Najnowsza aktualizacja wykonana. Gdy oglądam polsat i włacze sooundbar to
na chwile robi się czarny ekran z komunikatem "aktywny głośnik" i po chwili
widać obraz. Gdy wyłacze soundbar by przejść na głosniki w tv to obraz
traci synchronizacje z dzwiękiem. Tak było przed aktualizacją i problem
nadal występuje. Macie tak samo ? Jak to wyglada na innych tv ktoś wie ?
Przełączenie między głośnikami nie może być transparentne ?
profile.country.PL.title
BrianWNC
Poszukiwacz

Witam po dłuższym czasie.

 

Ostatnia aktualizacja softu rozwiązała całkowicie problem z zawieszającym się dźwiękiem.  Sony pisało nawet o tym jak sobie poradzić doraźnie z tym problemem. Analogicznie do tego co napisałem. Mam wręcz wrażenie że opublikowali mój sposób na rozwiązanie problemu.

profile.country.PL.title
BooCas
Poszukiwacz

Witam, czytam to wszystko i już mam pełną głowę, 

Ja mam problem z Soundbar Teufel,

Podłączony jest do HDMI ARC i po dłuższej przerwie np. Na następny dzień nie ma głosu, z tego co powoli eliminuje wygląda na to że w opcjach wyłączenie i włączenie trybu eARC pomaga, ale po dłuższej przerwie sytuacja się powtarza.

Błąkam się po ustawieniach wybieram różne konfiguracje w opcjach dźwięku i i wejść zewnętrznych i zaczynam czuć bezsilność , dodam że oprogramowanie wynika na aktualne, pomocy ! )

profile.country.PL.title
BooCas
Poszukiwacz

IMG_0939.jpegIMG_0938.jpegIMG_0937.jpegIMG_0936.jpeg