anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD65XF9005 problem z HDMI i Dolby Vision

profile.country.PL.title
lars_79
Użytkownik

Sony KD65XF9005 problem z HDMI i Dolby Vision

Witam wszystkich,

ostatnio zauważyłem problem z obsługą sygnału DV przez HDMI, mam konsolę Nvidia Shield TV 2019 z Dolby Vision, podłączona jest pod port HDMI 2, włączony jest rozszerzony format HDMI.

Po uruchomieniu konsoli i włączeniu Dolby Vision wszystko działa OK.

Problem wygląda następująco - następnego dnia po aktywacji DV po włączeniu Nvidia Shield z pilota, uruchamia się również TV i amplituner (podpięty pod HDMI 3 ARC), niestety TV nie wyświetla obrazu z konsoli - ekran czarny i brak sygnału. Zrestartowanie czy nawet odpięcie od zasilania konsoli daje efekt w postaci wyświetlenia zielonego  loga Nvidia podczas uruchamiania i na tym koniec, kolejne etapy nie są już wyświetlane.

W tej samej sytuacji jeśli zrobię "miękki restart" TV (przytrzymanie 5s przycisku power na pilocie i "uruchom ponownie") bez restartu konsoli, po restarcie TV zaczyna widzieć sygnał z Shield'a i wszystko działa OK.

Zakładam więc, że problem jest po stronie TV a nie konsoli. 

Napiszę od razu, że robiłem przywrócenie TV do ustawień fabrycznych. Soft w TV v6.7140 (najnowszy).

Pytanie do innych osób, które mają Nvidię Shield TV 2019 z DV lub inny sprzęt, który obsługuje DV, czy miały podobny problem.

Na ta chwilę mam wyłączoną w Shield'zie opcję DV i sprzęt uruchamia się za każdym razem bez problemów, jednak miło by było móc korzystać z DV skoro jest taka opcja...

Tagi (1)
8 ODPOW. 8
profile.country.PL.title
Ekspert_Sony
Community Team

Najprawdopodobniej problem leży po stronie kabla HDMI, sugeruję przeprowadzenie testu na innym kablu HDMI.

profile.country.PL.title
hunter45pl
Użytkownik

Konsola X series X, normalnie widzi dolby vision, od razu po uruchomieniu aplikacji Netflix w konsoli

profile.country.PL.title
lars_79
Użytkownik

Niestety wymiana kabla nie pomogła, specjalnie kupiłem wczoraj kabel w MediaMarkt

HDMI HAMA 8K Ultra High Speed 2M Proclass obsługujący standard hdmi 2.1 (czyli lepszy niż wymagany dla tego TV)

https://mediamarkt.pl/rtv-i-telewizory/kabel-hdmi-hama-8k-ultra-high-speed-2m-proclass 

Wczoraj wydawało się, że będzie OK, niestety chwilę temu mając włączony TV i dekoder CP postanowiłem przełączyć się na Nvidię Shield, po uruchomieniu z pilota konsoli, TV przełączył się na wejście HDMI 2 i wyświetlił czarny ekran z komunikatem "brak sygnału". Po wykonaniu restartu TV z pilota (przycisk power przytrzymany 5s) obraz z konsoli się pojawił.

Mogę więc z całą stanowczością wykluczyć winę kabla.

Dodam tylko, że wcześniej sprawdzałem konsolę na dwóch kablach, które są używane z TV od roku czasu - oba HDMI 2.0 - na obu był problem jednak tu nie miałem 100% pewności czy są to kable HDMI 2.0, 2.0a czy 2.0b.

Kable markowe Philips i HAMA.

Można również wykluczyć problem po stronie konsoli, jej reset nic nie zmienia, natomiast reset TV tak.

profile.country.PL.title
hunter45pl
Użytkownik

 

A może podłącz do innego HDMI albo pod inny TV…albo inne urządzenie podłącz do tv….dla pewności że to wina sonyTV.

 

 

 

 

 

profile.country.PL.title
lars_79
Użytkownik

@hunter45pl 

To nie takie proste...

Nikt w rodzinie nie ma Sony, same Samsungi a one Dolby Vision nie obsługują (jak pisałem w pierwszym poście wyłączenie DV w konsoli likwiduje problem z nierozpoznawaniem sygnału).

Co do zmiany portu to też nie wiem czy będzie to miarodajne ponieważ xf9005 ma 4 porty HDMI, ale tylko dwa (2 i 3) z obsługą rozszerzonego sygnału HDMI - tylko na nich będzie działać DV, niestety port HDMI 3 ma również ARC i do niego mam podpięty zestaw amplituner i dekoder, sygnału przez amplituner nie puszczę bo nie ma DHCP2.2 i nie puści sygnału 4k 60Hz. Muszę więc odłączyć amplituner.

Pytanie tylko co to da?

Jeśli na porcie HDMI 3 konsola będzie się poprawnie uruchamiać to będzie znaczyło, że winny jest TV, a jeśli nie zadziała to dalej nic nie wiem...

Przypominam, że problem z rozpoznaniem sygnału z konsoli rozwiązuje restart telewizora, restart konsoli nic nie zmienia...

Na tą chwilę testuję inne rozwiązanie - wyłączam DV przed wyłączeniem konsoli i uruchamiam przed włączeniem Netflix'a. Zobaczymy za kilka dni...

profile.country.PL.title
hunter45pl
Użytkownik

Zamiast myśleć co jest miarodajne to zrób wszystko żeby mieć pewność w którym urządzeniu jest awaria.

Zmień HDMI na 3.

Instrukcja nr.1

Odepnij wszystko i podepnij konsole do HDMI nr.3 :slight_smile:

Instrukcja nr.2

Podepnij inne urządzenie obsługujące DV :slight_smile:

 

profile.country.PL.title
szpieg48
Użytkownik

Nie pomogę w rozwiązaniu Twojego problemu, ale postaram się nakierować w czym tkwi. W moim przypadku mam podłączone wszystkie urządzenia w tym konsolę Xbox One X poprzez ampli do TV (to bardziej poprawne jeżeli oczywiście ampli przepuszcza właściwe sygnały). Podobnie jak u Ciebie niekiedy po wyłączeniu TV, a zarazem innego sprzętu i ponownym uruchomieniu miałem zielony obraz z konsoli i również najczęściej pomagał restart TV. Po wielu testach dochodzę do wniosku, że TV podczas wyłączenia wysyła bliżej nieokreślony sygnał zwrotny po HDMI, który niekiedy powoduje blokowanie obrazu, a niekiedy problemy z dźwiękiem, najczęściej jego brak (są już tematy na tym forum). Co ciekawe w Xbox, oraz innych podłączonych do ampli urządzeniach mam wyłączone całkowicie sterowanie po HDMI (CEC). Jedyną uruchomioną komunikacją po HDMI jest oczywiście kanał zwrotny ARC, żebym mógł korzystać z możliwości przesyłania dźwięku z TV do amplitunera.

Po aktualizacji do Android 9.0 problem z blokowaniem sygnału wideo z konsoli jeszcze się nie pojawił, również uległo poprawie przełączanie amplitunera na dźwięk z TV poprzez HDMI -ARC, który też często był blokowany, podobnie jak sygnał wideo.

Reasumując, według mnie problem leży po stronie TV, jak sam się domyślasz, a jest to związane według mnie z połączeniem i sygnałami jakie wypuszcza TV po HDMI. 

PS. Też sprawdzałem okablowanie, i również większość kabli wymieniłem na HDMI 2.1, choć mój TV obsługuje tylko standard 2.0 

profile.country.PL.title
lars_79
Użytkownik

Jestem po dłuższych testach, oto moje obserwacje:

przez ostatni tydzień sprawdzałem różne konfiguracje podłączania sprzętów do TV (generalnie cały zestaw to TV 65XF9005, konsola Nvidia Shield TV 2019 z DV, amplituner Sony sr-dh550, dekoder Cyfrowego Polsatu EVOBOX PVR).

Schemat podłączenia urządzeń: 

Konfiguracja nr 1:

HDMI 2 - konsola z wyłączonym dynamicznym HDR (DV off)

HDMI 3 (ARC) - amplituner i do niego podłączony dekoder

Efekt - wszystko działa bez zarzutu

 

Konfiguracja nr 2:

HDMI 2 - konsola z włączonym dynamicznym HDR (DV on)

HDMI 3 (ARC) - amplituner i do niego podłączony dekoder

Efekt - po około dobie pojawia się opisany w pierwszym poście problem z brakiem sygnału na TV - restart konsoli nic nie zmienia, restart TV powoduje wykrycie sygnału poprawnie

 

Konfiguracja nr 3:

HDMI 2 - konsola z włączonym dynamicznym HDR (DV on)

HDMI 3 (ARC) – dekoder

HDMI 4 – amplituner dodatkowo podłączony kablem optycznym (sterowanie CEC po HDMI)

Efekt - po około dobie pojawia się opisany w pierwszym poście problem z brakiem sygnału na TV - restart konsoli nic nie zmienia, restart TV powoduje wykrycie sygnału poprawnie

 

Konfiguracja nr 4:

HDMI 3 (ARC)  - konsola z włączonym dynamicznym HDR (DV on)

HDMI 2 - amplituner i do niego podłączony dekoder, amplituner dodatkowo podłączony kablem optycznym (sterowanie CEC po HDMI)

Efekt - wszystko działa bez zarzutu

 

Dodam na koniec, że posidam również konsolę nvidia shield 2017 bez DV która bez problemu funkcjonowała w konfiguracji nr1 przez około rok.

 

Patrząc na powyższe wygląda to tak jakby na wejściu HDMI 2 TV miał problem z rozpoznawaniem sygnału z dynamicznym HDR (DV) po „jakimś czasie” od pierwszego uruchomienia, co ciekawe, jak na razie problem nie wystąpił na wejściu HDMI 3, od jakichś 52h wszystko działa, konsola uruchamia się za każdym razem, w przypadku podłączenia konsoli pod HDMI 2 uruchamiała się maksymalnie do około 24h.

 

W tym momencie mam wszystko podłączone wg konfiguracji nr 4 - wszystko działa, jedyna "niedogodność" to brak Dolby Digital +, jest tylko Dolby Digital (bez plusa) - chyba max co pójdzie po optyku.

 

Edit 26-02-2021

Jako uzupełnienie - konfiguracja nr 4 do dziś (ponad tydzień) działa bez problemu, wszystko wskazuje na wadliwe działanie portu HDMI 2, mam nadzieję że to wina softu i zostanie to poprawione w kolejnej aktualizacji.