anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD75 XF9005- brak podglądu obrazu i dźwięku w EPG (guide) i źle działający screen mirroring

profile.country.PL.title
PiotrekWoj
Użytkownik

Sony KD75 XF9005- brak podglądu obrazu i dźwięku w EPG (guide) i źle działający screen mirroring

Cześć!

2 tygodnie temu kupiłem nowy, opisany w tytule tematu TV i mam z nim niestety pewne problemy- po włączeniu EPG po 3-4 sekundach ginie podgląd obrazu i dźwięk. Dzieje się tak praktycznie za każdym razem. Przez 2 tygodnie tylko raz się zdarzyło, że po włączeniu EPG cały czas był podgląd obrazu i dźwięku. Kontaktowałem się z pomocą techniczną, TV był przywracany do ustawień fabrycznych i nic to nie dało.

W jednym z maili Sony stwierdziło, ze problem może leżeć po stronie modułu CI+ od cyfrowego Polsatu. Wczoraj testowałem dalej i bawiłem się całym menu ukrytym pod przyciskiem GUIDE na pilocie

W menu do wyboru są: 
wybór TV
guide po gatunkach
guide
lista nagranych tytułów
lista programatora
ustawienia
i w każdym podmenu z wyjątkiem guide obraz i dźwięk w tle jest i wszystko śmiga jak należy. Kiedy przełączam na guide obraz z dźwiękiem znikają- przełączę znowu na coś innego  z listy powyżej i ponownie się pojawiają. Gdyby problemem był moduł to podglądu raczej nigdzie by nie było...?
Miałem przez 3,5 roku Samsunga z tą samą kartą CI+ i tam nigdy nie zdarzyło się, żeby nie było dźwięku czy  miniaturki obrazu w EPG.
 
Problem opisany powyżej może być powiązany z inną niepoprawnie działającą funkcją czyli screen mirroring (wyświetlanie na TV treści np z tel. komórkowego).
W Sony nie ma możliwości zainstalowania aplikacji ELEVEN SPORTS- po prostu jej nie ma przy wyszukiwaniu aplikacji w sklepie (swoją drogą jak to możliwe w 2019r?!
Chciałem wiec wyświetlić treści z aplikacji Eleven telefonu na ekranie TV- wszystko się wyświetla (menu, napisy, zdjęcia itd.) do momentu załączenia jakiegoś kanału (transmisji)- wtedy TV nie wyświetla obrazu i pozostaje czarny ekran zamiast obrazu (na komórce normalnie wyświetlają się treści), dźwięk jest przekazywany na kino domowe więc z tym jest OK.
Pomyślałbym, że może coś z samą aplikacją, ale nie- puszczając NETFLIX-a z komórki na TV jest identycznie- nie ma obrazu!
Przetestowane zostało to na dwóch różnych telefonach i na obu jest tak samo. Na 3-letnim słabym, kilka razy tańszym Samsungu rodziców wszystko działa jak należy. 
 
Miał/ ma ktoś coś podobnego? Czy ktoś kto ma moduł CI mógłby się wypowiedzieć jak u niego z działaniem podglądu kanału w momencie wertowania listy programów?
Oglądam dużo TV i brak tego podglądu w EPG jest dla mnie wadą nie do zaakceptowania.
 
 

 

23 ODPOW. 23
profile.country.PL.title
Agnieszka_J
Moderator

Cześć @PiotrekWoj

Zgłosiłam twoją sprawę do Supprtu, damy znac, jak tylko pojawi się odpowiedź. 

Agnieszka_J

profile.country.PL.title
micihol
Użytkownik

Podgląd TV nigdy nie działał na kanałach sat, na przykład na module Vectry działał do czasu aktualizacji z DV. Obraz znika po paru sekundach i dzieje się tak tylko dla szyfrowanych kanałów naziemnych i dla wszystkich kanałów satelitarnych, bez względu czy jest włożony moduł, czy nie. Odpal sobie NASA TV albo TVP INFO, z wyjętym modułem. Będzie ten sam efekt. To nie moduł, to oprogramowanie TV.

 

 

profile.country.PL.title
Agnieszka_J
Moderator

Dzeń dobry, @micihol

Poniżej podaję odpowiedż, jaka udało mi się uzyskać z naszego działu wsparcia technicznego:

--------------------

Najlepiej będzie skontaktować się z dostawcą telewizji i zapytać, czy moduł CI+ jest kompatybilny z telewizorem. - ponieważ na oficjalnej stronie cyfrowego Polsatu telewizor, który zakupił klient, nie widnieje na liście kompatybilny odbiorników. Sygnał EPG jest dostarczany przez dostawcę telewizji, dlatego proszę upewnić się, czy ma odpowiednią siłę sygnału. System Android jest systemem otwartym, dlatego firma Sony nie ingeruje w zawartość sklepu Google Play. Dostępność danej aplikacji w sklepie Google Play jest już po stronie producenta danej aplikacji. Odnośnie screen mirroring, problem może leżeć po stronie braku pełnej kompatybilności telefonu z telewizorem lub problemu z siecią Wi-Fi. Podstawowe funkcje z aplikacji są wyświetlane na ekranie telewizora, problem pojawia się tylko wtedy, kiedy odtwarzany jest plik wideo, który analogicznie potrzebuje przesłać większą ilość danych. Najlepiej spróbować utworzyć na jednym z telefonów hotspot (punkt dostępu) i połączyć telewizor oraz drugi telefon z telefonem, który udostępnia hotspot, aby wykluczyć sieć domową. Należy także upewnić się, czy posiadane telefony wspierają technologię MiraCast.

---------------------

Pozdrawiam,
Agnieszka_J

profile.country.PL.title
micihol
Użytkownik

Cześć Agnieszka,

 

Mam wrażenie, że dział wsparcia technicznego nie do końca zrozumiał problem z EPG a i tak udzielona odpowiedź może obrażać inteligencję użytkownika.

Problemem EPG nie jest to, że się nie wyświetla, tylko to, że dla programów satelitarnych i szyfrowanych programów naziemnych, po włączeniu EPG, obraz (i dźwięk) oglądanego kanału znika. Nie ma to związku z jakością sygnału, tylko z działaniem telewizora. Kanały w tle EPG nigdy nie wyświetlały się w DVB-S, ale działało to dla DVB-T i DVB-C (również szyfrowanego), w tej chwili działa tylko tylko na nieszyfrowanych kanałach DVB-C i DVB-T, więc w zasadzie tylko odbiorcy cyfrowej telewizji naziemnej i niekodowanych pakietów telewizji kablowej mają przywilej korzystania z pełnej funkcjonalności telewizora. 🙂

 

Co do screen castingu, to bardziej wygląda to na problem zabezpieczeń przed kopiowaniem, niż niewydolności sieci. Gdzieś w Internetach ktoś poradził z tym sobie wykorzystując aplikację Google Home App i inicjując screen mirroring z jej poziomu.

 

profile.country.PL.title
PiotrekWoj
Użytkownik

Hej!

Dzięki za odpowiedzi.

tak jak pisze kolega micihol- w EPG nie chodzi o same kanały bo kanały wyświetlają się, lista jest dostępna itd.

Problemem jest to, że jak włączę EPG to po 3-4 sekundach ginie dźwięk i obraz w tle dla kanału, który oglądałem do momentu włączenia EPG.

Według mnie to nie jest normalne- miałem Samsunga 3,5 roku i podgląd zawsze był. Przeglądam YT i jakieś filmiki po necie dotyczące EPG i wszędzie jest podgląd. Tym bardziej oczekuję tego od TV za 5-cio cyfrową kwotę.

Tak jak pisałem- raz zdarzyło się że po włączeniu EPG ograz i dźwięk nie zginął i był cały czas podgląd. Po wyłączeniu EPG i ponownym włączeniu było już nornalnie- po 3-4 sekundach brak dźwięku i obrazu. Dziś zdarzyła się jeszcze inna sytuacja. Udostępniałem internet z telefonu i sprawdzałem screen mirroring (napiszę o tym później). Rozłączyłem się następnie z netem z komórki i przełączyłem się na TV. Włączyłem przeglądanie EPG  i po chwili wyskoczył komunikat, że TV nie jest podłączony do sieci- czy chcę skonfigurować- wcisnąłem tak- wpisałem hasło do routera wi-fi i kliknąłem OK- telewizor wrócił do EPG i tu niespodzianka- cały czas był dźwięk (bez obrazu).

Jak widać raz na kilka-kilkanaście dni przy jakimś zbiegu bliżej okreżlonych okolicznosci w EPG da się usłyszeć dźwięk czy zobaczyć obraz.

Co do kompatybilności TV z modułem CI+ Polsatu- dzwoniłem do nich i pytałem o to- ta lista modeli telewizorów na stronie Polsatu, gdzie najświeższe modele to rok 2016 to nie jest lista kompatybilnych modeli tulko lista TV dla których trzeba było pobierać na pendrive listę kanałów i wgrywać ją do pamięci TV- później (po 2016 roku już to się dzieje automatycznie). Czy o tej liście "kompatybilności" pani mówi Pani Agnieszko?

Jeżeli nie to prośba o linka do tej listy o której Pani wspomina.

 

Wracając do screen mirroringu to problem na pewno nie leży w sile transmisji internetu- mam światłowód 300 mbit i wszystko śmiga. TV jest od routera jakieś 1,5 metra. 

Problemem nie jest też raczej telefon- na poprzednim telewizorze screen mirroring działał, na TV rodziców, który oddalony jest jakieś 10metrów od routera (i sygnał jest na pewno słabszy) wszystko działa bez problemu.

telefony z których próbowałem się łączyć z TV Sony to Samsung galaxy s9 i Samsung A40, a więc niedawny flagowiec oraz model z roku 2019... 

 

Z TV mam jeszcze jeden problem- raz na jakiś czas (szczególnie rano po długim okresie nieużywania TV nie chce się od razu włączyć- trzeba naciskać na pilocie guzik play kilka razy i w końcu zaskakuje- wtedy zdarzają się dwie sytuacje:

1: TV jakby się resetował- wyskakuje logo startowe androida i TV uruchamia się kilkanaście sekund.

2. TV uruchamia się, ale widać tylko podświetlenie z tyłu- nie wyświetla się żadne logo, menu, dźwięk itd- tylko czarny (w zasadzie dzięki podswietleniu wygląda to jak ciemno niebieski/fioletowy). Wtedy trzeba TV wyłączyć i po chwili jak włączamy uruchamia się już normalnie.

 

TV jest nowy i nie tani. Wyzej wymienione przypadłosci sa z mojego punktu widzenia nieakceptowalne i irytujące.

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów trapiących mój egzemplarz.

profile.country.PL.title
kosa16051971
Użytkownik

Witam kolego,miałem podobny przypadek do Twojego.Ja poradziłem sobie w ten sposób,że wszedłem w ustawienia techniczne,następnie przesyłanie listy programów i zapisałem programy na pendrive.Po krótkim czasie te programy z powrotem skopiowałem z pena do TV i problem zniknął,dodam tylko,że korzystam z modułu Cyfry +.

Kosecki
profile.country.PL.title
leczech
Użytkownik

@PiotrekWoj  Takie same problemy z EPG  są już od kilku lat. W styczniu 2017 roku posiadacz telewizora XD i modułu CP pisał, że ma  identyczne problemy. Po miesiącu napisał: problem ustąpił po wyedytowaniu listy kanałów na komputerze-usunięcie części pozycji.

U mnie przy module ncam(TNK) oraz module conax smit z kartą smart hd takich problemów nie mam.

 

profile.country.PL.title
PiotrekWoj
Użytkownik

Dziękuję bardzo za odpowiedź! byłoby super jakby udało się to tak ogarnąć. 

Pytanie tylko jak sprawić, żeby to przesyłanie było aktywne?

Wchodzę w ustawienia-->...-->Ustawienia kanałów--> ustawienia cyfrowe--> ustawienia techniczne i niestety przesyłanie listy probramów mam nieaktywne. 2 pierwsze (Automat. info dot. usług i zniana usług są aktywne, a właśnie ta trzecia jest wyszarzona.

 

Skoro Sony wie, że od 2016 czy 2017 roku ludzie narzekali na problemy z podglądem EPG to la litość- dlaczego przez tyle lat nic z tym nie zostało zrobione. Taka technologia, takie cuda się robi, a nie można ogarnać softu, żeby wszystkie funkcje działały poprawnie...

 

SONY: prośba o odpowiedź na mojego poprzedniego (przydługiego) posta co dalej można robić z bolączkami mojego TV.

 

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i pomoc! 

profile.country.PL.title
kosa16051971
Użytkownik

Witam,żeby przesyłanie było aktywne wszystkie urządzenia podpięte pod gniazda usb muszą być usunięte,wtedy podpinasz kolego pendrive i przesyłasz listę programów.

Kosecki