anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony XE9305 problemy !!!

ROZWIĄZANE
profile.country.PL.title
KrissKEJ
Użytkownik

Sony XE9305 problemy !!!

Dzień dobry.

 

Problem nr 1.

- od jakiegoś czasu zauważyłem że stockowy odtwarzacz pamięta treści które znajdowały się na dysku (nie wiem jak to dokładnie i zrozumiale opisać) tzn. był filmik na dysku np 5GB demo 4K -> został skasowany. Po uruchomieniu playera z upiorem maniaka dalej go widzi i co najlepsze odtwarza nic nie daje czyszczenie CACHE.

Natomiast podłączając dysk do kompa, fizycznie tego filmu nie ma. 

- niektóre filmy (4K mkv) które były poprawnie odtwarzane teraz się przycinają

 

Problem nr 2. 

Pojawił się CLOUDING po roku użytkowania, wiem że jest to wina podświetlenia - do kogo mam się zwrócić w celu wyeliminowania przypadłości.

Czasami pojawią się problem z włączeniem TV z pilota. Wówczas pomaga odłączenie na kilka sekund zasilania.

 

Problem nr 3.

Po ostatniej aktualizacji jakość odtwarzanych treści 4K HDR nie ważne czy NETFLIX czy filmy 4K, woła o pomstę do nieba.  Nie wiem czy inżynierowie z SONY są ślepi czy wszysto mają w poważaniu.

 

Problem nr 4.

Czy KODI 17.6 odtwarza treści HDR i 4K? Jak i czy można wymusić, że po naciśnięciu przycisku Action MENU podczas odtwarzania filmu otworzy się górna belka i będzie można ustawić parametry obrazu bez wychodzenia do listy filmów w KODI.

Może ma ktoś z Szanownych użytkowników jakiś tutorial jak poprawnie ustawić KODI

 

 

PS.

Czy firma SONY może wreszcie wprowadzić exportowanie/importowanie ustawień TV do/z pliku. Denerwujące jest ciągłe ustawianie od nowa parametrów TV po resecie fabrycznym, który zawsze jest polecany przez Serwis. SONY, jako panaceum na bolączki E9305?

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania
profile.country.PL.title
olo_mistrzu
Użytkownik

Problem nr 2. 

Co do cloudingu... miałem to samo i po około 9 miesiącach w lewym górnym rogu zauważyłem jaśniejszy obszar na czarnym ekranie (tylko przy włączaniu tv lub przełączaniu kanałów - widoczne tylko w całkowitym zaciemnieniu) zluzowałem wszystkie śruby z tyłu tv, wziąłem szmatkę z mikrofibry, wyczyściłem matrycę na zluzowanych śrubach - nie naciskaj, tylko wytrzyj matrycę z kurzu.  U mnie matryca się jakby rozprężyła, dokręciłem śruby do pierwszego delikatnego oporu. NIe ruszałem śrub od ramki, tylko te, do których masz dostęp po zdjęciu maskownic z tyłu tv.  Cloudingu nie ma :)... Odpuść sobie serwis, zrobią jedno, spieprzą drugie, porysują ramkę, albo ułamią jakiś plastik. Clouding był widoczny tylko przy przełączaniu kanałów i przy włączaniu tv. Kiedy oglądasz tv śmiga wygaszanie i tego nie było widać. Mi to nie przeszkadzało, ale zrobiłem jak napisałem wyżej i gitara :). Pamiętaj, że to krawędziowe podświetlenie, ale samo wygaszanie robi świetną robotę i niweluje niedoskonałości krawędziowgo podświetlenia. Powinni włączyć wygaszanie na stałe, nawet podczas włączania TV i przełączania kanałów, wtedy nie widzielibyśmy tego.

 

Problem nr 4.

Czy KODI 17.6 odtwarza treści HDR i 4K?

 

Nie wiem, nie znalazłem takich źródeł za free :). 

 

Jak i czy można wymusić, że po naciśnięciu przycisku Action MENU podczas odtwarzania filmu otworzy się górna belka i będzie można ustawić parametry obrazu bez wychodzenia do listy filmów w KODI.

 

Zawsze wychodzi do listy filmów po naciśnięciu Action menu, też mnie to denerwuje. Ustawienia Kodi - na you tube poszukaj, wychodzą coraz to nowe filmiki z instruktażem.

 

Największym problemem tego tv jest android, który dalej kuleje.... jak problem to resecik, albo czyszczenie pamięci jak to radzi Sony...

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

2 ODPOW. 2
profile.country.PL.title
olo_mistrzu
Użytkownik

Problem nr 2. 

Co do cloudingu... miałem to samo i po około 9 miesiącach w lewym górnym rogu zauważyłem jaśniejszy obszar na czarnym ekranie (tylko przy włączaniu tv lub przełączaniu kanałów - widoczne tylko w całkowitym zaciemnieniu) zluzowałem wszystkie śruby z tyłu tv, wziąłem szmatkę z mikrofibry, wyczyściłem matrycę na zluzowanych śrubach - nie naciskaj, tylko wytrzyj matrycę z kurzu.  U mnie matryca się jakby rozprężyła, dokręciłem śruby do pierwszego delikatnego oporu. NIe ruszałem śrub od ramki, tylko te, do których masz dostęp po zdjęciu maskownic z tyłu tv.  Cloudingu nie ma :)... Odpuść sobie serwis, zrobią jedno, spieprzą drugie, porysują ramkę, albo ułamią jakiś plastik. Clouding był widoczny tylko przy przełączaniu kanałów i przy włączaniu tv. Kiedy oglądasz tv śmiga wygaszanie i tego nie było widać. Mi to nie przeszkadzało, ale zrobiłem jak napisałem wyżej i gitara :). Pamiętaj, że to krawędziowe podświetlenie, ale samo wygaszanie robi świetną robotę i niweluje niedoskonałości krawędziowgo podświetlenia. Powinni włączyć wygaszanie na stałe, nawet podczas włączania TV i przełączania kanałów, wtedy nie widzielibyśmy tego.

 

Problem nr 4.

Czy KODI 17.6 odtwarza treści HDR i 4K?

 

Nie wiem, nie znalazłem takich źródeł za free :). 

 

Jak i czy można wymusić, że po naciśnięciu przycisku Action MENU podczas odtwarzania filmu otworzy się górna belka i będzie można ustawić parametry obrazu bez wychodzenia do listy filmów w KODI.

 

Zawsze wychodzi do listy filmów po naciśnięciu Action menu, też mnie to denerwuje. Ustawienia Kodi - na you tube poszukaj, wychodzą coraz to nowe filmiki z instruktażem.

 

Największym problemem tego tv jest android, który dalej kuleje.... jak problem to resecik, albo czyszczenie pamięci jak to radzi Sony...

 

 

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@KrissKEJ pomimo odpowiedzi @olo_mistrzu zgłosiłem Twoje problemy do supportu - oto odpowiedź:

Odpowiadając na pytania klienta informuję, że w przypadku problemu numer jeden oraz dwa warto skonsultować z autoryzowaną placówką serwisową. Proszę o rejestrację zgłoszenia poprzez poniższy formularz:

https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Repair/BookRepairForm

Odpowiadając na pytanie numer trzy proszę o dodatkowe szczegóły, co dokładnie się dzieje podczas odtwarzania treści 4K HDR? Czy klient może przekazać przykładowe zdjęcie lub nagranie obrazujące problem (w miarę możliwości)?

Dodatkowo aplikacja KODI jest aplikacją zewnętrzną, więc niestety nie mamy możliwości udzielenia wsparcia w związku z ich działaniem - zalecam kontakt ze wsparciem aplikacji.

 Niestety nie mamy informacji, czy możliwość eksportowania/importowania ustawień będzie możliwa, jednak sugestia klienta została przekazana od odpowiedniego działu.

 

Pozdrawiam