anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Telewizor lub zewnętrzny dysk - coś szwankuje

profile.country.PL.title
wolfmar
Użytkownik

Telewizor lub zewnętrzny dysk - coś szwankuje

Telewizor to 50W756c z andkiem 7 na pokładzie.

Dysk zewnętrzny to WD. Zestaw funkcjonował bezbłędnie przez prawie rok. Kilka dni temu na dysku pojawiły się błędy zapisu filmów sugerujące przerwy w sygnale. Sprawdziłem internet - nie było żadnego zakłócenia.

Wczoraj w ramach ogólnego przeglądu ustawień który wykonuję średnio co 1/2 roku zadałem test HDD i nieoczekiwanie dysk wcześniej rozpoznany jako bezbłędnie funkcjonujący z TV teraz nagle może mieć jakieś ograniczenia w funkcjonalności. Dodam tylko nikt go fizycznie nie ruszał.

Co może być przyczyną? Czy takie komunikaty są wiarygodne?

Wiem że mogę dysk ponownie zarejestrować ale nie chcę tracić nagranych na nim filmów. Co zatem mogę jeszcze zrobić?

 

7 ODPOW. 7
profile.country.PL.title
robew9811
Użytkownik

Cześć, poszukaj w necie jak przywrócić uprawnienia. Podłącz dysk pod kompa i postepuj według instrukcji.

profile.country.PL.title
wolfmar
Użytkownik

Rozumiem że piszesz o możliwości przywróćenia uprawnień (jeśli to ich brak jest powodem tego komunikatu) beaz utraty zawartości dysku? Szkoda że linka nie podałeś.

No ale meritum mojego problemu jest jednak poznanie przyczyny powstania powodu tego komunikatu.

TV "psuje" dysk czy też dysk sam z siebie zaczyna niedomagać?

 

profile.country.PL.title
robew9811
Użytkownik

Powodem tego przeważnie jest nieprawidłowe odłączenie- np zanik napięcia. Cos takiego stało mi się z dyskiem 10tb podłaczonym do tv -troche pracochłonne ale naprawialne. danych się nie traci.

profile.country.PL.title
robew9811
Użytkownik

profile.country.PL.title
wolfmar
Użytkownik

Thx. Póki co bez jakiejkolwiek ingerencji dysk znowu nagrywa cały czas i znowu bezblędnie czyli usterka pojawia sie sporadycznie i zanika. Czyli to jednak wina tv chyba... wieczorem sprawdzę komunikat po teście...

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@wolfmar support w tym temacie pisze:

W przypadku odtwarzania uprzednio nagranych treści zalecam usunięcie raportów o błędach, za pomocą funkcji: GUIDE - Ustawienia nagrywania - Raporty o błędach - Usuń . Czynność ta nie powoduje usunięcia zapisanych plików. Nie zalecamy wyrejestrowania i ponownej dysku HDD, gdyż spowoduje to jego sformatowanie.

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
wolfmar
Użytkownik

@djrychu,

dzięki za próbę wyjaśnienia w supporcie ale tym razem support wybitnie się nie popisał... traktują ludzi jak idiotów obrażając ich takimi radami albo sami są nimi? Żenujące.

Sprzwdziłem test dysku (wielokrotnie) podczas weekendu. Zero śladu po poprzednim komunikacie. "Naprawił się" samoistnie :wink:

Wniosek: taki komunikat należy po prostu przeczekać :wink: