anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Telewizor SONY OLED ANDROID KD-65A8: Użycie pilota TV z Decoderem 4K ULTRABOX+ NC+ NCPLUS

profile.country.PL.title
_Julian_
Poszukiwacz

Telewizor SONY OLED ANDROID KD-65A8: Użycie pilota TV z Decoderem 4K ULTRABOX+ NC+ NCPLUS

Witam,

 

Po pewnych trudnościach udało mi się ustawić Pilot TV telewizora KD-65A8 do obsługi dekodera NC+. 

 

Wczoraj pojawił mi się następujący problem: Dźwięk przy oglądaniu kanałów NC+ lub nagranych programów nie synchronizował się z obrazem. 

 

Dokonałem więc resetu do ustawień fabrycznych telewizora. Wygląda na to, ze problem z dźwiękiem został rozwiązany. Natomiast po resecie TV nie jest już w stanie sparować pilota TV z dekoderem. Proces wiązania urządzeń nie zgłasza błędów, jednak w ekranie próbnym nie da się zmienić kanałów dekodera z pilota TV. W efekcie nie możliwości sterowanie dekoderem z pilota TV.

 

Czy może ktoś spotkał się z podobnym problem? Naprawdę szkoda tej funkcji, bo sprawdzało się to dużo lepiej niż użycie pilota NC+ do obsługi TV. Na pilocie TV można było osiągnąć wszystko co na pilocie NC+ plus posiadać dostęp do wszystkuch funkcji TV.

 

Pozdrawiam

 

Julian 

6 ODPOW. 6
profile.country.PL.title
_Julian_
Poszukiwacz

Witam ponownie,

 

Mam pewne podejrzenia, jak działa ta funkcja. Może ktoś to może potwierdzić.

 

1. Pilot od TV działa po BT

2. Po złączu HDMI rozpoznawany jest model dekodera

3. Z bazy urządzeń UEI QUICKSET pobierana jest informacja do pilota o kodach IR

4. Pilot od TV operuje zarejestrowanymi kodami IR

 

Czyli podejrzewam, ze nie sczytywany jest teraz model Dekodera albo jest jakiś problem z przesłaniem kodów IR do pilota.

 

Pozdrawiam,

 

Julian 

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@_Julian_ skierowałem Twój prblem do supportu - oto odpowiedź:


Proszę skonfigurować ponownie sterowanie dekodera za pomocą pilota od telewizora: HOME, po czym wybierz [Ustawienia] — [Oglądanie telewizji] — [Zewnętrzne wejścia] — [Konfiguracja dekodera] — [Konfiguracja sterowania dekoderem], a następnie postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.

Poniżej podaję link do instrukcji: 

https://bit.ly/387DkbN

https://bit.ly/34Qzr8Y



Pozdrawiam

profile.country.PL.title
_Julian_
Poszukiwacz

Witam,

 

Dziękuję.

 

Nie zdążyłem jeszcze dopisać ostatniej aktualizacji dot. mojego problemu.

 

W czwartek (29.10.2020) byli Panowie z serwisu. Po pierwsze potwierdzili, że problem z synchronizowaniem się dźwięku jest SONY znany (a to w moim przypadku było przyczyną restartu).

 

Natomiast współpracy z dekoderem NC+ nie udało się rozwiązać. 

 

Okazuje się, że podłączenie dekodera do dowolnego złącza HDMI telewizora odłącza obsługę ActiveSync (np. soundbar SONY przestaje być widoczny).

 

WORKAROUND/OBEJŚCIE: Udało mi się znaleźć jednak obejście problemu. Przypiąłem Dekoder do Soundbara a Soundbar do TV. Wtedy ewidentnie soundbar przekształcił sygnał HDMI i TV poprawnie rozpoznał dekoder oraz nastąpiło poprawna konfiguracja pilota. Po podpięciu kabla HDMI dekodera do TV praktycznie wszystko działa, jak działało wcześniej poza możliwością wyłączenia dekodera z poziomu TV (opcja wyświetlana po starcie TV na ekranie) a także brakiem dźwięku po HDMI z soundbara (używam kabla optycznego).

 

KONKLUZJA: Moim zdaniem jest wada produktu lub oprogramowania dot. obsługi HDMI. Na pewno jest nią pojawiające sie zakłócenie fonii i brak synchronizacji z obrazem (czego doświadczyłem), natomiast myślę, że jest nią również współpraca z dekoderem Cyfry (może również z innymi urządzeniami), bowiem mój stary TV SONY widział sprzęt cyfry i nie wieszał połączeń z innymi urządzeniami podłączonymi po HDMI.  

 

Szkoda, bo ten feature z obsługą dekoderów jest generalnie genialnym pomysłem SONY.

 

Pozdrawiam,

 

Julian

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Przekazałem Twoje uwagi ponownie do supportu. Mam nadzieję, że dojdzie do techników i sprawdzą ten temat.

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
_Julian_
Poszukiwacz

Dziękuję

profile.country.PL.title
_Julian_
Poszukiwacz

Problem został rozwiązany przez wczoraj Update oprogramowania TV.