Podziel się wrażeniami!
Ten wątek ma na celu ostrzec potencjalnych kupujących przed telewizorami SONY, które mają problem z kanałem Canal + 4k. jak również z materiałami 4k dostępnymi w usłudze VOD. Obraz jest ciemny i zamglony. Odpowiedź supportu "Niestety sygnał HDR, który udostępniany jest przez dekoder nie jest kompatybilny z telewizorem." Tylko, że taki sam obraz jest poprzez moduł CAM. Typowe odwracanie kota ogonem. Nie wiadomo czy to się da naprawić, czy też jest to bardziej złożony problem z którym nie da się już nic zrobić. Experci sony nabierają wody w usta, więc tak naprawdę nie wiadomo na czym stoimy. Oczywiście na telewizorach LG i Samsung wszystko jest OK.
Korzystam z modelu XF90, proszę o dopisywanie do wątku pozostałych modeli TV SONY na których nie da się oglądać Canal + 4k z wiadomych względów.
Ustawienie telewizora w trybie HDR wykorzystuje pełną moc podświetlenia. I tak właśnie ma być, kontrast i jasność (choć ja tutaj ściągam nieco) na maksimum. Dopiero w tym momencie TV pokazuje wszystko poprawnie. Tak właśnie działa HDR i tak został stworzony, innej opcji nie ma w żadnym telewizorze, nawet droższym. Canal+ 4K leci w trybie HLG i telewizor powinien go rozpoznawać w automacie. Jeżeli masz panel IPS to czerń nie będzie szałowa, niestety.
Mam ten sam problem z TV KD-65XE8505 jest to smutne, a zarazem żałosne.Łącze się w bólu, szkoda że producent tak nieprofesjonalnie podchodzi do tematu. 🤢
To ciekawe bo na moim KD-55XE8505 (a to tylko mniejsza matryca VA) nie ma tego problemu z Canal+4K.
U mnie jest dokładnie to samo. Sony 65XH9505. To nie jest problem tylko Canal+4K chociaż tam występuje to najwyraźniej. To samo jest w treściach z YT, Netflixa itp. Istotne jest aby materiał był w trybie HLG. Sony źle go odtwarza. Powoduje zamglenie zaszarzenie obrazu w porównaniu do standardowego obrazu SDR a powinno być odwrotnie. Jedynym ratunkiem jest wejść w menu i wyłączyć tryb automatyczny HDR i przejść na całkowicie wyłączony. Wówczas masz obraz 4K ale SDR niestety. A przecież nie o to chodzi. To skandal, ze taka firma jak Sony olewa klientów i to tak długo. Na dodatek TV Sony wspierają profil HLG, tylko błędnie. Uwaga, nie wszystkie programy w Canal+4K są nadawane w formacie HLG, więc ci co piszą, że wszystko jest OK niech sprawdzą jaki jest format nadawania danego programu. Można to zrobić w ustawieniach dekodera.
Mam ten sam TV i jest ok...
Dajcie tryb HDR na automat i TV powinien sam się dostosować do danego trybu,trzeba jeszcze pamiętać o trybie HDMI automat ,nie full-właśnie na full jest kiepski obraz.Kolor też auto.
Jeśli chodzi o HLG ,to akurat nie za dużo oglądam w tym systemie poza canal plus (jeden program)-Netfliks z TV np jak ma Dolby Vision ,to z dekodera HDR10.
Poszukam jeszcze treści w tym systemie i np w HDR10-to najlepsze chyba porównanie.
Trzeba pamiętać o kablu HDMi -musi być 2.0b (b-bo obsługa HLG) .Pzdr
Jest kolejny problem z telewizorami 8K np. ZH8. Brak kodeku AV1 uniemożliwia oglądanie treści 8K (np. z Youtuba) Wszystko można oglądać tylko w 4K. Należy podkreślić, że w LG w Samsungu, a nawet TCL ten kodek jest zainstalowany i można oglądać wszystko w 8K. Jak można sprzedawać telewizory 8K za ciężką kasę na których nie można oglądać dostępnych materiałów 8K. To się w głowie nie mieści!
To nie zawsze musi być problem telewizora. U mnie pomogła wymiana konwertera. W przypadku dekodera 4K Ultrabox+ musi być unicable albo wide band. Jeżeli unicable to koniecznie co najmniej 8 kanałowy. Więcej nie ma sensu bo ten dekoder i tak ma tylko 8 kanałów do obsłużenia częstotliwości. Często instalatorzy montują stare konwertery max 4 kanałowe. W takiej konfiguracji dekoder może nagrywać 3 różne programy i czwarty oglądać ale pozostałe 4 kanały częstotliwości wykorzystuje do przesyłania metadanych. Jeżeli ktoś ma multiroom to część wolnych częstotliwości mu zajmie drugi dekoder. To oczywiście nie rozwiazuje treści HLG z internetu co oznacza, że Sony tez ponosi winę. Ale dziwna sprawa bo u mnie również treści z YT itp poprawiły się po zmianie konwertera. Nie wiem dlaczego bo to nielogiczne.