Podziel się wrażeniami!
Hej, mam kilka pytań:
1. W jakiej jakości aplikacja Netflix dostarcza mi treści dla modelu W755C. Czytałem sporo opinii o tym, że wszystko jest HD, nawet na kontach z obsługą FHD. A jak wyglada to z materiałami 4K czy są obsługiwane i skalowane (pozostawiając wyższą jakość) czy też aplikacja ogranicza wybór do rozdzielczości dopasowanych do rozdzielczości telewizora?
2. Google Store - polski support Google nie był w stanie mi odpowiedzieć ale... w jaki sposób wyświetlić listę aplikacji dostępnych dla Android TV? W systemie telewizora mogą skorzystać z kategorii, rekomendacji, ale to nie wyświetla wszystkich aplikacji dla Android TV. Mogę korzystać z wyszukiwarki, ale to szukanie w ciemno... i nie pytam o aplikacje od Google tylko dedykowane na Android TV. W Google znalazłem link: https://play.google.com/store/apps/collection/promotion_3000e26_androidtv_apps_all?hl=pl ale tu lista sproawdza się do kilku pozycji. Tak, idąc tym tropem mogę oczywiście odpalać każdą aplikację i sprawdzać, czy jest ona kompatybilna z moimi urządzeniami. Ale to też nie jest rozwiązanie.
3. https://www.sony.pl/electronics/smart-tv-features-apps-and-internet i zdanie: W prosty sposób powiększ swoją przestrzeń dyskową za pomocą połączenia USB, by zapewnić sobie miejsce na jeszcze więcej wspaniałych aplikacji i gier. Pytanie brzmi: w jaki sposób rozszerzyć pamięć urządzenia i wskazać, gdzie instalowane mają być gry i aplikacje (np. pendrive lub inne urządzenie zewnętrzne).
4. Dlaczego za każdym razem kiedy chcę coś wyszukać (Google, Google store, YouTube) i przechodzę do wyszukiwarki, wybiera mi wyszukiwanie głosowe a potem pojawia się błąd obsługi wprowadzania głosowego i dopiero przełącza na wyszukiwanie przez wpisywanie. Czy nie powinno to być pominięte? Czy jest patent jak to całkiem wyłączyć albo pozbyć się tego wyszukiwania głosowego?
5. Mam telewizor od roku i już rok temu zgłaszałem to do supportu SONY, który jednym słowem próbował zrobić ze mnie debila. Rozwaliłem w ten sposób dysk, mianowicie urządzenia podłączone do USB nie wyłączają się prawidłowo i potrafią działać kilka godzin po wyłączeniu telewizora. Dlaczego kilka godzin? Bo potem nie wyłączają się... a po prostu telewizor zawiesza się i sam się wyłącza, czego efektem jest zimny start a czasami i czerwona dioda powiadomień. Wkurza mnie to bo w ten sposób załatwiłem sobie jeden dysk, a teraz mam np. pendrive z diodą czy adapter do pada i one w kółko całą noc pracują, do póki nie spowodują zwiechy telewizora.
6. Czy reklamował ktoś kabel od zasilacza? Odnoszę wrażenie że albo mam uszkodzone gniazdo albo jest to wykonane na tyle marnie, że każdy ruch telewizorem powoduje że wtyczka wypada lub porusza gniazdem i w efekcie wyłącza lub resetuje telewizor.
7. Ponieważ pojawiają się już pierwsze informacje o aktualizacji do Androida 6.0 pytam, kiedy będzie dla modelu W755C? https://community.sony.pl/t5/telewizory/aktualizacja-do-android-6-0-marshmallow/td-p/2104280/page/3
8. Czy w przypadku wykonania aktualizacji, telewizor umożliwia cofnięcie upgradu i instalację ostatniej (poprzedniej wersji)?
Proszę, tylko nie dobijajcie mnie jakimiś oficjalnymi zgłoszeniami, bo żaden z tych tematów nie jest przypadkiem indywidualnym. Model 50 W755C z polskiej dystrybucji (tj. media markt).
Dziękujemy za zapytanie. Część pytań przekazaliśmy do jednostek odpowiedzialnych za poruszane kwestie aby potwierdzić poprawność informacji. Wrócimy z odpowiedziami w jak najszybszym czasie.
Pozdrawiamy, zespół Sony
Odpowiem Ci na pytanie pierwsze dotyczące Netflixa to jakiej jakości dostarczane Ci są treści Netflixa zależy od tego jaki płacisz abonament ten za 52 zł jest z treściami 4k jednak Twój model TV to chyba FullHD także lepiej wziąć ten tańszy bo różni się tym ,że jest FullHD i oglądanie na 2 urządzeniach z 4k nie skorzystasz ale to już Twój wybór.Netflix różni się jakością oglądanych materiałów i ilościami urządzeń.Najtańszy jedno urządzenie średni 2 urządzenia najwyższy 4 urządzenia i 4k.
Wracamy z odpowiedziami:
Pytanie nr 1. Odp: Netfilx rozpoznaje typ telewizora i wyswietla materiały do niego przystosowane. Należy pamietac ze każdy film dostępny w rozdzielczości 4K jest też dostępny w HD
Pytanie nr 2. Odp: Na dzień dzisiejszy nie jest dostepna lista aplikacji na TV. Pozostaje wyszukiwanie w Sklep Play
Pytanie nr 3 Odp: Rozszerzenie pamięci jest możliwe w telewizorach z Android 6. Model W755C otrzyma aktualizację do tej wersji jeszcze w tym roku. Po aktualizacji i zainstalowaniu pamięci lub dysku pojawi się komunikat na ekranie TV z trzema możliwymi wyborami. Jednym z nich jest rejestracja dysku jako pamięć dodatkowa
Pytanie nr 4. Odp: Ta kwestia jest weryfikowana, wrócimy z odpowiedzią
Pytanie nr 5 Odp: Zgłosilismy niedogodność do odpowiedniego działu aby mogły rozpocząć się prace nad weryfikacją
Pytanie nr 6 Odp: Problem jest nam znany. Podejrzewam że wtyczka w gnieździe TV powinna być nieco mocniej naciśnięta
Pytanie nr 7. Odp: Trzeci kwartał 2017
Pytanie nr 8 Odp: Po przeanalizowaniu problemu z naszym działem technicznym radzimy zgłoszenie sprawy do seriwsu
Pozdrawiamy, zespół Sony
Szybko i fajnie. Wyczerpujące odpowiedzi, dzięki. Co do 4: to w sumie nie wiem jak to już jest bo tak jak pisałem post, to miałem błąd, a teraz nie mam, a w ustawieniach tv nic nie zmieniałem od tego czasu. Kiedyś zgłaszałem Wam jak w ogóle wyłączyć to wyszukiwanie głosowe, ale nie było to możliwe. I to jest chyba największy problem, bo mało który zestaw czy tv od Was w ogóle oferuje wyszukiwanie głosowe (brak mikrofonu i pilota z mikrofonem) więc ta funkcja mogła by być on/off. wiem że pewnie na zachód i w USA to norma, bo samo wyszukiwanie z tego co wiem działa super. zresztą korzystałem z niego dzięki REMOTE z tabletu z androidem. działa i jest prawie ok, chociaż wiadomo jak to z językiem polskim.
co do 5, napisałem tak a nie inaczej, dlatego że obsługiwało mnie kilku konsultantów i na 15 maili (które gdzieś mam jeszcze i mogę pokazać Wam) w każdym mailu mam inną odpowiedź: a to że moja wina, a to że po 15 minutach, a to 30, a to w ogóle, a to że to normalne że nie wygasza się, w końcu nawet normalnym było to że rano odpalałem TV i miałem czerwoną diodę. nie mniej USB pracuje non stop i z tego co widziałem na HDTV.com.pl chłopaki wspominali że na PHILIPS i LG porty USB wyłączają się prawidłowo. a w sony trzeba używać HUB USB z wyłącznikiem. jeden dysk padł z tego powodu więc nie wiem...
co do reszty jest ok, szkoda że aktualizacja na 3 kwartał dopiero, ale zawsze to coś... oby system był nadal wspierany i rozwijany.
Co do 4k w Netflix pytam o to dlatego, że zakładam, że skoro jestem w stanie odtwarzać 4k (np. z dysku zewnętrznego) to następuje skalowanie obrazu w dół. Nie mniej jakość jest wyższa niż ten sam materiał uruchomiony (pobrany) w FullHD. Tak samo zastanawiam się z Netflixem i innymi źródłami obrazu 4k, czy w tym przypadku uruchomię 4k i telewizor zrobi skalowanie w dół czy system sam wybierze mi materiał video w 1080. Materiały 4k z YT są skalowane w dół i YT proponuje 1080 jako max. Nie wiem czy dobrze to opisałem.
W przypadku pytania nr 5
Sprawdziliśmy sprawę. Po podłączeniu do USB lampki po wylaczeniu tv w stand by swiatelko swieci przez ok 4 minuty i po tym czasie wyłącza , tv przechodzi do płytkiego uśpienia (napięcia wiec nie ma). Po około 5 minutach samoczynnie zapala się na kilka chwil (skanuje funkcje np. czy zostało zaprogramowane nagranie) i znowu gaśnie – telewizor przechodzi do głębokiego uśpienia. Lampka pozostaje wyłaczona
Pozdrawiamy, zespół Sony
To samo rozwiązanie wskazaliście rok temu, ale od razu informuję że o ile lampki telewizora gasną, to napięcie w portach USB nadal jest. Dowodem na to jest to że wstając o 7 dysk nadal pracuje i analogicznie adapter od pada (xbox 360) który ma diodę. Także pomimo uśpienia głębokiego czy płytkiego, wszystko cały czas pracuje i nie ważne czy minie 5-10 minut, czy godzina czy 9 godzin to cały czas wszystko działa. Dlatego właśnie pisałem o tym że jeden z dysków padł... bo mielił całą noc.
Nie o światełka w TV chodzi, tu jest ok. Jedyne co się zmieniło to to, że rok temu rano gdy uruchamiałem TV świecił na czerwono (dioda) i po tym nastawał reset. Teraz po prostu tv się uruchamia i informuje że wykryto urządzenie USB.
Nie ma też znaczenia pod które USB podepnę się. I o tym też informowali inni użytkownicy, nawet tu na forum SONY. Rozwiązanie: hub USB z wyłącznikiem. Więc problem jest globalny. Natomiast mając na uwadze że nie jest to rozwiązanie poprawne, a więc w żadnym innym urządzeniu czy to laptop czy telewizory innych firm. Zawsze uśpienie urządzenia głównego, powoduje uśpienie portów USB po pewnym czasie. Tu nie ma tego limitu czasowego. Gdyby np. po 30 minutach czy godzinie od uśpienia USB wyłączyły się, to to by było poprawnie. Ale tak nie jest i nie da się tego zmienić.