anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

XR-55X94J i karta CI+ od UPC

ROZWIĄZANE
profile.country.PL.title
slawomir.marczak
Użytkownik

XR-55X94J i karta CI+ od UPC

Kupiłem tv XR-55X94J tydzień temu i wszystko byłoby OK ale minusem jest pikselizacja na kanałach kablowych UPC przy korzystaniu z karty CI+. Pojawia się niespodziewanie w różnych sytuacjach. Nawet na kanałach niekodowanych np. TVP1 też jest. Czasami po porannym uruchomieniu (cała noc standby) nic nie można oglądać. Trzeba wyłączyć tv z zasilania. Mam trzy karty w domu, na różnych tv (Samsung full HD, Panasonic 4k) ale w nich pracują OK. Nie pomaga zmiana kart, reset tv do ustawień początkowych, zmiany ustawień. 

Spotkał się ktoś z taką sytuacją w tym tv  i czy jest na to jakaś recepta?

793 ODPOW. 793
profile.country.PL.title
M-P-M-
Użytkownik

U mnie na 5 m-cy pomogła tylko jedna jedyna aktualizacja. Była to tak z lutego 2022. Wszystkie wcześniejsze i późniejsze aktualizacje powodowały prędzej czy później pikselozę. Ja puściłem rękojmię przez sklep. Pani na Infolinii Media Expert pytała mnie na jakiej formie rękojmi mi zależy i że mam trzy do wyboru: a) naprawę sprzętu wymieniając płytę główną, b) wymianę telewizora na nowy, c). całkowite oddanie telewizora i zwrot pełnej kwoty zakupy. Początkowo kazałem jej zaznaczyć punkt a), ale pół godziny po rozmowie z nią wysłałem maila z prośbą o naniesienie zmiany w reklamacji, że życzę sobie jednak tylko punkt b), albo tylko punkt c). Ale nie wiem czy to przejdzie i czy czasem serwis nie będzie się upierać początkowo tylko na punkcie a). A Wy jak sądzicie oddanie produktu i zwrot kasy wchodzi w rachubę od razu za pierwszym razem? Czy raczej dopiero po drugiej i trzeciej naprawie wymieniającej płytę? Z dzisiejszym zgłoszeniem reklamacji zmieściłem się jeszcze w terminie, bo równe 2 lata gwarancji od zakupu telewizora mija mi za kilka dni, czyli 2 listopada br. Czy po wymianach płyty gwarancja ulega wydłużeniu? Oprócz tej pikselozy i dzisiejszego zniknięcia własnej listy kanałów, ja również uważam, że to nie najgorszy telewizor. Intuicyjny interfejs, dobra ostrość itd., ale pomimo tego chce to już oddać i dostać swoje 5 tysięcy. Dołożę i kupię coś innego, albo nawet tańszego, byleby tylko nie było to Sony i ich słynna pikseloza. Sprawa problemów ze SONY-PIKSELO powinna być jakoś nagłośniona czy coś... nie wiem... bo to co robią z nami to nie jest ani normalne, ani uczciwe. W dodatku konsultanci infolinii nie są zbytnio uprzejmi. Kilka razy trafiłem na ludzi, których ton głosu i forma rozmowy wskazywała jakby pracowali tam za karę.

profile.country.PL.title
mirecore
Użytkownik

No był pierwszy update naprawczy , który na długo rozwiązał problem ale potem pikseloza wróciła wraz z jakimś update chyba. Tu zawsze popełniacie błąd pisząc o module, to nie wina modułu ten sam moduł przekładałem do LG i działa prawidłowo. Moduł to tylko łącznik między karta abonencka a dekoder DVBC na płycie głównej zamknięty w soc media teka . To ten dekoder się wali a raczej jego soft 

profile.country.PL.title
mirecore
Użytkownik

No zawsze się zasłaniają własną polityką sklepu, po takim czasie i tak chyba cud że miałeś a b c do wyboru , nie wiem czy ktoś ci odpowie na to pytanie , musisz czekać na odpowiedź sklepu . 

Vanrobertos
Nowicjusz

Gwarancja to odpowiedzialność producenta, a rękojmia nakłada obowiązek rozwiązania problemu na sprzedawcy i rękojmia jest regulowana ustawą. Za pierwszym razem mogą odmówić odrabia kasy i zaproponować naprawę, ale za drugim razem jeśli wada jest istotna (nie ważne czego dotyczyła pierwsza rękojmia, mogła być z innego powodu) to muszą zwrócić kasę i tak robią. Mi soft z lutego 2022 pomógł, później jakoś latem problem wrocił i czekałem na aktualizacje, jednak przed upływem 2 lat straciłem nadzieję i odzyskałem kasę. Rękojmię zgłaszałem w rtv euro agd. Podczas odbioru serwisant się śmiał że powinienem się zgodzić na wymianę płyty głównej bo na zwrot kasy nie mam co liczyć, mylił się. 

Vanrobertos
Nowicjusz

W razie problemu z interpretacja ustawy, bo ona wskazuje te opcje przy rękojmie, jest też infolinia konsumencka UOKiK i tam radzą i wskazują jakie są prawa i możliwości 

profile.country.PL.title
mirecore
Użytkownik

Jak rozmawiałem z infolinią sony to wyraźnie mi powiedziano że jest za mało zgłoszeń . Sony powinno zrobić update albo wezwanie serwisowe i wymienić  ale  osób używających moduł jest garstka za mała skala. 

profile.country.PL.title
M-P-M-
Użytkownik

Mi też pomogła aktualizacja ta z lutego 2022. Tylko ona, bo wszystkie inne wróciły pikselozę. Dzięki za podpowiedź co do Infolinii UOKiK. Przyda się. Czy ktoś z Was jak zdecydował się na dekoder to sparował go z telewizorem? Czy po sparowaniu można używać dekodera tv jednym oryginalnym pilotem od Sony? Ciekawe czy dekoder z Multimedia też idzie sparować?

profile.country.PL.title
mirecore
Użytkownik

Tak da się sparować i obsługiwać jednym pilotem ale tylko jeśli dekoder posiada podczerwień , TVBox ta mała kostka która przykleja się za telewizorem tego nie ma oczywiście i ty nic nie zrobisz chociaż TV wysyła sygnały klucze po HDMI to jednak UPC nie przewidziało tej opcji i dekoder nie odpowiada na te klucze . Jedynie na włącz wyłącz . Ale jak masz dekoder i irda to wybieranie kanałów wygląda niemal identycznie po sparowaniu jak na module z tym że jednak nie ma opisów programów po naciśnięciu strzałki do góry , więc takie pół szczęścia 

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

Ja korzystam z prostego dekodera i bez problemu został on sparowany z tv jednym pilotem tzn tym od tv... 

profile.country.PL.title
M-P-M-
Użytkownik

Jak będą chcieli z serwisu zabrać telewizor ze sobą do naprawy (wymiany płyty głównej) to zanim zabiorą chyba lepiej warto odpiąć / zamknąć w ustawieniach telewizora swoje konto Google, co nie? Albo jak już będzie wiadomo, że przyjeżdżają go zabrać to walnę ustawienia fabryczne i już. Potem jak zwrócą go z serwisu to znowu sobie zrobię ustawienia fabryczne po swojemu.