Podziel się wrażeniami!
witam, jestem początkująca, potrzebuję wyjaśnienia co to jest EXIF, może brzmi to śmiesznie że nie wiem, ale niestety, taka jest prawda... bardzo proszę o wyjaśnienia.
EXIF
Dzięki za Google, ale tam zajrzałam najpierw... szczerze mówiąc nie pomogło mi to zrozumieć. Skoro aparat jest wyposażony w EXIF to w A500 gdzie ? "Większość użytkowników również nie jest świadoma jego istnienia." no właśnie... użytkownicy forum PODPOWIADAJĄ że moim zdjęciom brat EXIF.
Jeśli np. pomniejszasz zdjęcia programem graficznym przed wstawieniem na forum lub jakkolwiek je obrabiasz, to jest wielce prawdopodobne, że ten program Ci dane exif wycina.
A żeby zobaczyć dane exif zdjęcia tak najprościej - po skopiowaniu fotki z karty, a jeszcze przed obróbką naciśnij prawym na pliku, wybierz właściwości i potem musisz pozwiedzać zakładki, aż odkryjesz "szczegóły" w vista/7 lub jakieś podobne w xp - zapomniałem.
Znajdziesz tam informacje o modelu aparatu, ogniskowej, czasie naświetlania, przysłonie itp.
Serdecznie dziękuję Ci za odpowiedz, już teraz widzę
No dobrze, w taki razie czy ktoś wie jak zachować Exif przy zmniejszaniu zdjęć np w paincie
Sonula napisał(a):
No dobrze, w taki razie czy ktoś wie jak zachować Exif przy zmniejszaniu zdjęć np w paincie
Użyj darmowej przeglądarki Irfan-viev. Tam program pyta o exif .czy je zachować.
To program do prymitywnej obrobki zdjęć. Możesz wstawic nim napisy, kadrować, zmniejszyć rozmiar. Także zmienić jasność kontrast nasycenia, takie podstawowe parametry.
Wykorzystując tą przeglądarkę, mozesz zobaczyć w obcych zdjęciach typ aparatu i ustawienia. Dotyczy to także twoich zdjęć , jeżeli nie robisz w RAWIE.
Do aparatu dostałaś program do obróbki plików typu RAW. Powinnaś robić RAW+JPG wtedy możesz sbie wszystko poustawiać na zdjęciu. Program jest banalne prosty także dla amatora.
Bronek
Albo wygodniejszy w obsłudze Fast Stone Image Viewer.
Krzysztof napisał(a):
Albo wygodniejszy w obsłudze Fast Stone Image Viewer.