anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

EXIF trochę nietypowe pytanie ;)

profile.country.pl_PL.title
Sonula
Początkujący

EXIF trochę nietypowe pytanie ;)

witam, jestem początkująca, potrzebuję wyjaśnienia co to jest EXIF, może brzmi to śmiesznie że nie wiem, ale niestety, taka jest prawda... bardzo proszę o wyjaśnienia.

11 ODPOW. 11
profile.country.PL.title
mat_czok
Expert

:c50 EXIF

profile.country.pl_PL.title
Sonula
Początkujący

Dzięki za Google, ale tam zajrzałam najpierw... szczerze mówiąc nie pomogło mi to zrozumieć. Skoro aparat jest wyposażony w EXIF to w A500 gdzie ? "Większość użytkowników również nie jest świadoma jego istnienia." no właśnie... użytkownicy forum PODPOWIADAJĄ że moim zdjęciom brat EXIF.

profile.country.pl_PL.title
majorglory
Poszukiwacz

Jeśli np. pomniejszasz zdjęcia programem graficznym przed wstawieniem na forum lub jakkolwiek je obrabiasz, to jest wielce prawdopodobne, że ten program Ci dane exif wycina.
A żeby zobaczyć dane exif zdjęcia tak najprościej - po skopiowaniu fotki z karty, a jeszcze przed obróbką naciśnij prawym na pliku, wybierz właściwości i potem musisz pozwiedzać zakładki, aż odkryjesz "szczegóły" w vista/7 lub jakieś podobne w xp - zapomniałem.
Znajdziesz tam informacje o modelu aparatu, ogniskowej, czasie naświetlania, przysłonie itp.

profile.country.pl_PL.title
Sonula
Początkujący

Serdecznie dziękuję Ci za odpowiedz, już teraz widzę :)

No dobrze, w taki razie czy ktoś wie jak zachować Exif przy zmniejszaniu zdjęć np w paincie

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Sonula napisał(a):

No dobrze, w taki razie czy ktoś wie jak zachować Exif przy zmniejszaniu zdjęć np w paincie


Owszem.
W programie,którym obrabiasz zdjęcia, zaznaczyć opcję "zachowaj metadane (EXIF)"
Paint? To nie jest program do obróbki zdjęć - moim zdaniem nie nadaje się zbytnio do tego...

------------------------------
fotoamator