anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

impreza

ROZWIĄZANE
profile.country.pl_PL.title
andrewpl
Nowicjusz

impreza

Witam.

Jutro mam imprezę w klubie.

Zostałem tam poproszony i przy okazji mam strzelić parę fotek.

Po koleżeńsku.

Mam A33 , 50 1.8 , kita 18 55 dt sam i tele 55 200 ,lampa hvl 43.

Pomieszczenie ok 50 m2 więc chyba 18-55 + lampa hvl 43 będzie najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. Szkło jasnością nie zachwyca ale za to szeroki kąt + uzupełnienie lampą......szkoda, ale stałka (50 1.8) , mimo że jasna-za wąska......

Powiedzcie mi,proszę, czy dobrze kombinuję:

Na pewno szału nie będzie ze światłem, czyli kolorowo, coś będzie migać ,błyskać itp...

Myślę,że 18-55, czas 1/2 - 1/4 s ,żeby złapać klimat i lampa na  rear , żeby zamrozić tańczących..... iso jakieś 800, i f3,5 -5,6 max........no i raw dla bezpieczeństwa.....

Tak celuję........

Myślicie,że powinno być ok?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania
profile.country.PL.title
piotruso
Znawca

Tak jak mówi Lajam. Zacznij od jakiś nastaw (np. właśnie to co napisałeś) a po kilku zdjęciach, obejrzeniu i przeanalizowaniu fotek będziesz wiedział co i jak zmienić aby było tak jak chcesz. Ja bym nie rezygnował z 50/1,8, jakieś portrety, wyodrębnienie twarzy z tłumu poprzez małą GO ale i tak raczej kit będzie podstawowym obiektywem. Inna sprawa to czas i przysłona. Jeżeli zwiększasz ISO do 800 to ja bym przymknął przysłonę do 8 (właściwości obiektywu przymkniętego się poprawiają) choć nie wiem czy będzie potrzeba aż tak bardzo podnosić czułość. Czas też wydaje mi się trochę za długi, ja zacząłbym od 1/30, może 1/15 ale czas zależy od ilości światła zastanego i tego, jak dużo chcesz go mieć na zdjęciu. Ale tego nie da się zdalnie podpowiedzieć, trzeba być na miejscu i widzieć warunki jakie panują.

Edit: Co do pytania o tamrona - tak, ułatwiłby sprawę bo mógłbyś otworzyć go bardziej niż kita (dwie działki przysłony),  miałbyś mniejszą GO gdyby Ci na tym zależało, lampa nie musiałaby błyskać aż tak mocno (np. więcej błysków w serii), czułości nie musiałbyś tak bardzo podnosić. A czy mógłbyś fotografować przy zastanym? Nie wiem, nie byłem w klubie, nie wiem, jakie warunki tam panują. Ale żeby "zamrozić" tańczących to podejrzewam, że czas w granicach 1/125 - 1/200 będzie potrzebny. Więc możesz sobie wyobrazić ile świałta potrzebujesz aby to uzyskać.

Edyta 2: Kolejna rzecz, o której piszesz w sprawie błysku - rear czy normalnie nie powoduje zmian w oddaniu światła zastanego. Balans między błyskiem a światłem zastanym dokonujesz za pomocą czasu naświetlania. Jeżeli czas jest krótki (1/160) a światła zastanego niewiele to nie ma znaczenia, czy błyskasz WL, czy Rear, czy Błysk wypełniający (normalnie) - przy takich nastawach nie uzyskasz na zdjęciu światła zastanego. Natomiast jeżeli wydłużysz czas naświetlania to nie ma znaczenia jaką funkcję wybierzesz - w każdej z nich zarejestruje się światło zastane. Jedynie wybranie funkcji rear (błysk zamykający) spowoduje to, że w wypadku ruchu prostoliniowego i dość długiego czasu naświetlania smugi tworzone przez obiekt będą za zamrożonym obiektem a nie przed jak to mam miejsce w przypadku błysku wypełniającego. Zamrożenie błyskiem uzyskasz zawsze gdyż błysk trwa "tylko" 1/500 do powiedzmy 1/10000 sek. Ale wiele będzie zależało od długości czasu, który zastosujesz. Gdy czas będzie trochę za długi to wokół poruszających się obiektów pojawią się krótkie smugi (w przypadku tańczących czy też obracających się par smugi zamienią się w obwódki wokół obiektów), gdy czas będzie bardzo długi to będą wyraźne smugi przy obiektach. Natomiast przy odpowiednim doborze czasu zarejestrujesz światło zastane i wyraźnie zamrożone obiekty. Ale napiszę jeszcze raz - w tym wypadku nie ma znaczenia funkcja pracy lampy błyskowej. Acha, i dla jasności - cały czas piszę o trybie aparatu M (wszystkie nastawy nastawiasz Ty).

Message was edited by: piotruso

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

2 ODPOW. 2
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Cześć,

Według mnie nie ma się co nastawiać na sztywne ustawienia.

Idź na miejsce, po 10 minutach będziesz miał gotową receptę na wieczór. :slight_smile:

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
piotruso
Znawca

Tak jak mówi Lajam. Zacznij od jakiś nastaw (np. właśnie to co napisałeś) a po kilku zdjęciach, obejrzeniu i przeanalizowaniu fotek będziesz wiedział co i jak zmienić aby było tak jak chcesz. Ja bym nie rezygnował z 50/1,8, jakieś portrety, wyodrębnienie twarzy z tłumu poprzez małą GO ale i tak raczej kit będzie podstawowym obiektywem. Inna sprawa to czas i przysłona. Jeżeli zwiększasz ISO do 800 to ja bym przymknął przysłonę do 8 (właściwości obiektywu przymkniętego się poprawiają) choć nie wiem czy będzie potrzeba aż tak bardzo podnosić czułość. Czas też wydaje mi się trochę za długi, ja zacząłbym od 1/30, może 1/15 ale czas zależy od ilości światła zastanego i tego, jak dużo chcesz go mieć na zdjęciu. Ale tego nie da się zdalnie podpowiedzieć, trzeba być na miejscu i widzieć warunki jakie panują.

Edit: Co do pytania o tamrona - tak, ułatwiłby sprawę bo mógłbyś otworzyć go bardziej niż kita (dwie działki przysłony),  miałbyś mniejszą GO gdyby Ci na tym zależało, lampa nie musiałaby błyskać aż tak mocno (np. więcej błysków w serii), czułości nie musiałbyś tak bardzo podnosić. A czy mógłbyś fotografować przy zastanym? Nie wiem, nie byłem w klubie, nie wiem, jakie warunki tam panują. Ale żeby "zamrozić" tańczących to podejrzewam, że czas w granicach 1/125 - 1/200 będzie potrzebny. Więc możesz sobie wyobrazić ile świałta potrzebujesz aby to uzyskać.

Edyta 2: Kolejna rzecz, o której piszesz w sprawie błysku - rear czy normalnie nie powoduje zmian w oddaniu światła zastanego. Balans między błyskiem a światłem zastanym dokonujesz za pomocą czasu naświetlania. Jeżeli czas jest krótki (1/160) a światła zastanego niewiele to nie ma znaczenia, czy błyskasz WL, czy Rear, czy Błysk wypełniający (normalnie) - przy takich nastawach nie uzyskasz na zdjęciu światła zastanego. Natomiast jeżeli wydłużysz czas naświetlania to nie ma znaczenia jaką funkcję wybierzesz - w każdej z nich zarejestruje się światło zastane. Jedynie wybranie funkcji rear (błysk zamykający) spowoduje to, że w wypadku ruchu prostoliniowego i dość długiego czasu naświetlania smugi tworzone przez obiekt będą za zamrożonym obiektem a nie przed jak to mam miejsce w przypadku błysku wypełniającego. Zamrożenie błyskiem uzyskasz zawsze gdyż błysk trwa "tylko" 1/500 do powiedzmy 1/10000 sek. Ale wiele będzie zależało od długości czasu, który zastosujesz. Gdy czas będzie trochę za długi to wokół poruszających się obiektów pojawią się krótkie smugi (w przypadku tańczących czy też obracających się par smugi zamienią się w obwódki wokół obiektów), gdy czas będzie bardzo długi to będą wyraźne smugi przy obiektach. Natomiast przy odpowiednim doborze czasu zarejestrujesz światło zastane i wyraźnie zamrożone obiekty. Ale napiszę jeszcze raz - w tym wypadku nie ma znaczenia funkcja pracy lampy błyskowej. Acha, i dla jasności - cały czas piszę o trybie aparatu M (wszystkie nastawy nastawiasz Ty).

Message was edited by: piotruso