Podziel się wrażeniami!
W jakis sposób ustawić ostrość na cały widzialny obraz podczas nagrywania filmów tzn. nie tylko np. na postać, ale i to co jest za nią w tle ?
Wiadomo, że jeżeli ustawiam apart do zdjęcia i wciskam czerwony przycisk MOVIE to z tymi samymi ustawieniami aparat nagrywa film. Tyle zdążyłem zauważyć.Ustawiam dużą wartość przysłony ale to i tak nic nie pomaga uzyskać w filmie ostrości wszystkich widzialnych elementów w kadrze. Jeśli przesune przycisk ostrości w pozycję AF to już w ogóle ostrość tworzy się na obiekcie na który konkretnie najade. Ja wiem, że aparat to nie kamera, ale czy naprawdę nie da z tym się nic zrobić ??????
Z tego wynika, że jednak nie masz. W każdym aparacie i kamerze z matrycą wielkości APSC będzie ciężko uzyskać głębię ostrości w całym kadrze. Właśnie oglądam jakiś film w TV i tam jakoś nie widzę aby cały kadr był ostry.PeterNo2 napisał(a):
Mam wyłączone AF i co z tego ? To już wtedy w ogóle ostrość robi tam gdzie najade.
Wydaje mi się (jakby coś to przyjdą mocniejsi i poprawią), ale mylisz dwie rzeczy: ustawianie ostrości i głębię ostrości.
Ustawianie ostrości - automatyczne AF jest realizowane przez aparat, ręczne MF - przez Ciebie poprzez ręczne kręcenie pierścieniem ostrości.
Głębia ostrości - to zjawisko optyczne związane z użytą przesłoną, ogniskową, odległością od fotografowanego przedmiotu a także od wielkości matrycy rejestrującej. Na zdjęciu im większa GO tym mamy wrażenie, większej jego ostrości. Im większa jest matryca tym mniejsza GO. Wiadomo, że matryce w kamerach (amatorskich) są dużo mniejsze niż te w lustrzankach stąd też i różnica w uzyskanej głębi ostrości.
Dodam jeszcze ze swojej strony, że jeśli komuś zależy na tym by wszystko było ostre - wszystkie plany / duża Głębia Ostrości - to kupno lustrzanki w tym celu jest złym pomysłem, ponieważ z uwagi na rozmiar matrycy, trudno jest uzyskać taki efekt, jak w normalnych, konsumenckich kamerach, w których matryca jest malutka.
Dla wielu lustrzanka z filmami jest darem z nieba, bo kamera, która potrafi rejestrować z tak małą głębią ostrości, jak lustrzanka kosztuje sporo kasy.
O gustach się nie dyskutuje - jeden woli mieć małą GO, a drugi lubi ogromną tą głębię. Trzeba mieć jednak świadomość przy zakupie i wybrać sprzęt do swoich potrzeb dostosowany
Obejrzałem wszystkie swoje nagrane filmy i taki efekt jak Ty opisujesz jest tylko u mnie z MAF 50mm. Natomiast na innych szkłach jest normalne ostre całe tło jak z kamery video .
Pomyliłem się. Tzn. mam włączone AF ! Ja dopiero zaczynam i sporo nie wiem. A może by zakup jakiegoś innego obiektywu i uzyska się ostrość w całym kadrze. Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze. Bo dajmy na to, że chcę nagrać amatorski mecz w koszykówkę i nie chcę by potem widz oglądał wyostrzonego jednego zawodnika z piłką tylko wyostrzonych wszystkich zawodników łącznie z boiskiem tak by można było śledzić wszystkie aktualne zachowania na parkiecie. Więc może jednak inne szkło bym miał efekt jak w kompakcie ??
Właśnie przestrzeń, która jest odwzorowywana ostro, nazywamy głębia ostrości.PeterNo2 napisał(a):
Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze
Spróbuj może nagrywać na szerszym kącie, głębia ostrości będzie większa, bo jest zależna m.in. od ogniskowej, a ta im dłuższa, tym GO staje się cieńsza.
grzechoslaw napisał(a):
Spróbuj może nagrywać na szerszym kącie, głębia ostrości będzie większa, bo jest zależna m.in. od ogniskowej, a ta im dłuższa, tym GO staje się cieńsza.
PeterNo2 napisał(a):
Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze.
Krzysztof napisał(a):
PeterNo2 napisał(a):
Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze.
Postaraj się przeczytać ze zrozumieniem to, co piszą koledzy.
Może Cię nie interesować prawo powszechnego ciążenia, ale wyskakując z 10 piętra nie dasz rady przelecieć do najbliższego budynku.