anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Ostrość filmów w A33

profile.country.pl_PL.title
PeterNo2
Początkujący

Ostrość filmów w A33

W jakis sposób ustawić ostrość na cały widzialny obraz podczas nagrywania filmów tzn. nie tylko np. na postać, ale i to co jest za nią w tle ?
Wiadomo, że jeżeli ustawiam apart do zdjęcia i wciskam czerwony przycisk MOVIE to z tymi samymi ustawieniami aparat nagrywa film. Tyle zdążyłem zauważyć.Ustawiam dużą wartość przysłony ale to i tak nic nie pomaga uzyskać w filmie ostrości wszystkich widzialnych elementów w kadrze. Jeśli przesune przycisk ostrości w pozycję AF to już w ogóle ostrość tworzy się na obiekcie na który konkretnie najade. Ja wiem, że aparat to nie kamera, ale czy naprawdę nie da z tym się nic zrobić ??????

19 ODPOW. 19
profile.country.PL.title
mat_czok
Expert

PeterNo2 napisał(a):

Mam wyłączone AF i co z tego ? To już wtedy w ogóle ostrość robi tam gdzie najade.

Z tego wynika, że jednak nie masz. W każdym aparacie i kamerze z matrycą wielkości APSC będzie ciężko uzyskać głębię ostrości w całym kadrze. Właśnie oglądam jakiś film w TV i tam jakoś nie widzę aby cały kadr był ostry. :c31

profile.country.en_GB.title
sadam_
Użytkownik

Wydaje mi się (jakby coś to przyjdą mocniejsi i poprawią), ale mylisz dwie rzeczy: ustawianie ostrości i głębię ostrości.
Ustawianie ostrości - automatyczne AF jest realizowane przez aparat, ręczne MF - przez Ciebie poprzez ręczne kręcenie pierścieniem ostrości.
Głębia ostrości - to zjawisko optyczne związane z użytą przesłoną, ogniskową, odległością od fotografowanego przedmiotu a także od wielkości matrycy rejestrującej. Na zdjęciu im większa GO tym mamy wrażenie, większej jego ostrości. Im większa jest matryca tym mniejsza GO. Wiadomo, że matryce w kamerach (amatorskich) są dużo mniejsze niż te w lustrzankach stąd też i różnica w uzyskanej głębi ostrości.

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

Dodam jeszcze ze swojej strony, że jeśli komuś zależy na tym by wszystko było ostre - wszystkie plany / duża Głębia Ostrości - to kupno lustrzanki w tym celu jest złym pomysłem, ponieważ z uwagi na rozmiar matrycy, trudno jest uzyskać taki efekt, jak w normalnych, konsumenckich kamerach, w których matryca jest malutka.

Dla wielu lustrzanka z filmami jest darem z nieba, bo kamera, która potrafi rejestrować z tak małą głębią ostrości, jak lustrzanka kosztuje sporo kasy.

O gustach się nie dyskutuje - jeden woli mieć małą GO, a drugi lubi ogromną tą głębię. Trzeba mieć jednak świadomość przy zakupie i wybrać sprzęt do swoich potrzeb dostosowany :D

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer
redlupota
Początkujący

Obejrzałem wszystkie swoje nagrane filmy i taki efekt jak Ty opisujesz jest tylko u mnie z MAF 50mm. Natomiast na innych szkłach jest normalne ostre całe tło jak z kamery video .

profile.country.pl_PL.title
PeterNo2
Początkujący

Pomyliłem się. Tzn. mam włączone AF ! Ja dopiero zaczynam i sporo nie wiem. A może by zakup jakiegoś innego obiektywu i uzyska się ostrość w całym kadrze. Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze. Bo dajmy na to, że chcę nagrać amatorski mecz w koszykówkę i nie chcę by potem widz oglądał wyostrzonego jednego zawodnika z piłką tylko wyostrzonych wszystkich zawodników łącznie z boiskiem tak by można było śledzić wszystkie aktualne zachowania na parkiecie. Więc może jednak inne szkło bym miał efekt jak w kompakcie ??

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

PeterNo2 napisał(a):

Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze

Właśnie przestrzeń, która jest odwzorowywana ostro, nazywamy głębia ostrości.
Niestety, pozostaje Ci kupić kamerę, która z uwagi na wielkość matrycy oferuje dużą głębię ostrości (podobnie, jak kompakt). Podobny efekt uzyskasz po silnym przymknięciu przysłony obiektywu, ale wówczas po pierwsze będziesz miał bardzo ciemno, a po drugie musiałbys pracować w trybie "A" i ręcznie ostrzyć (chociaż przy dużej głębi ostrości wystarczy ustawienie ostrości transfokalne) - nadaje się do pracy w słoneczny dzień nas wolnym powietrzu - w hali jedynie przy bardzo wysokim ISO, co na pewno znacząco pogorszy jakość nagrania.

------------------------------
fotoamator
grzechoslaw
Początkujący

Spróbuj może nagrywać na szerszym kącie, głębia ostrości będzie większa, bo jest zależna m.in. od ogniskowej, a ta im dłuższa, tym GO staje się cieńsza.

profile.country.en_GB.title
sadam_
Użytkownik

grzechoslaw napisał(a):

Spróbuj może nagrywać na szerszym kącie, głębia ostrości będzie większa, bo jest zależna m.in. od ogniskowej, a ta im dłuższa, tym GO staje się cieńsza.


Sorki, ale do takich zastosowań są produkowane kamery. I niema co kombinować. Bo zaraz okaże się, że nie ma możliwości nagrania całej połowy meczu w jednym ujęciu :smileytwisted:

profile.country.GB.title
Krzysztof-----
Nowicjusz

PeterNo2 napisał(a):

Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze.


Postaraj się przeczytać ze zrozumieniem to, co piszą koledzy.
Może Cię nie interesować prawo powszechnego ciążenia, ale wyskakując z 10 piętra nie dasz rady przelecieć do najbliższego budynku. 8-)

profile.country.PL.title
kris..
Pasjonat

Krzysztof napisał(a):

PeterNo2 napisał(a):

Żadna tam głębia ostrości mnie nie interesuje tylko ostrość w całym kadrze.


Postaraj się przeczytać ze zrozumieniem to, co piszą koledzy.
Może Cię nie interesować prawo powszechnego ciążenia, ale wyskakując z 10 piętra nie dasz rady przelecieć do najbliższego budynku. 8-)


Może ten film pozwoli zrozumieć co to głębia ostrości:
http://lustrzankasony.pl/#!/szkolka/9

____________________
FF. 14mm. 35mm. 50mm. 85mm. 135mm. 500mm. 70-210
thank god i'm a photographer