Podziel się wrażeniami!
Witam ,
Jestem na forum pierwszy raz więc z góry przepraszam jeśli zdublowałam temat No więc mam problem ze swoją 550... Kiedy aparat jest na statywie to miga mi rączka steady shot - nie ma skali, ale rączka miga. Funkcja w menu wyłączona... Co to może znaczyć? Statyw mam raczej oki bo zainwestowałam w velbon sherpa 600R. Wyłączenie i włączenie aparatu nic nie dało, cały czas na statywie miga.
Niedawno kupiłam ten aparacik więc jestem amatorem, ale bardzo mi się podoba fotografia - czy znacie może strony gdzie można czegoś się nauczyć?? Oczywiście oprócz ćwiczeń na stronie sony - są bardzo przydatne, proszę o więcej
Dziękuję z góry za odpowiedź, szczególnie na pierwsze pytanie.
Pozdrawiam
Wg instrukcji, owa "rączka" sygnalizuje mozliwość poruszenia zdjęcia przy fotografowaniu z ręki. Przecież aparat nie wie, że jest na statywie
Zaglądałaś do działu ABC Fotografowania? Jest tam dużo cennych porad, linków...
lui88 napisał(a):
Niedawno kupiłam ten aparacik więc jestem amatorem, ale bardzo mi się podoba fotografia - czy znacie może strony gdzie można czegoś się nauczyć?? Oczywiście oprócz ćwiczeń na stronie sony - są bardzo przydatne, proszę o więcej
Myślę, że jeśli aparat jest na statywie to ta rączka nie powinna migać bo nie ruszam aparatem - czy nie tak?? Czy miganie tej rączki to nie jakaś wada aparatu? Wy też tak macie że aparat jest na statywie, steady shot wyłączone a rączka miga?? Niby skali nie ma ale to miganie mnie martwi, może niepotrzebnie?
pzdr
Lui88, przeczytałaś, co napisałem? Albo instrukcję chociaż? "Rączka" nie ma nic wspólnego z ruszaniem aparatu.Sygnalizuje jedynie, że czas naświetlania jest zbyt długi w stosunku do użytej ogniskowej i może wystąpić "poruszenie" zdjęcia. Aparatu nic nie obchodzi, czy jest na statywie, czy w ręce, czy dynda na szyi.
Przy włączonym SS kreski oznaczają "ruszanie" i konieczność reagowania systemu SS (steady shot).