Deel jouw ervaring!
Ik heb vandaag mijn nieuwe XM3 binnengekregen en ben er meteen vanalles mee gaan uitproberen. Ik ben enorm tevreden, maar één ding is nog niet gelukt: Het aansluiten aan mijn laptop (ASUS N752VX-GC114T) via bluetooth. Hij paired prima, maar om de één of andere reden had ik in eerste instantie geen geluid. Na wat dingen uit te proberen (drivers updaten, verwijderen en opnieuw opstarten, etc.) had ik hem uiteindelijk zover dat hij wel iets ging doen. Echter connecte hij alleen als Headset, niet als Headphone. Hierdoor komt er alleen maar heel laag kwaliteit geluid uit, met veel storingen. Er staat in de geluidsopties wel een icoon voor Headphones voor de XM3, maar deze is niet connected en als ik op connect druk dan doet hij niets. Ik heb al geprobeerd om de microfoonopties voor de koptelefoon uit te zetten, maar ook dat werkt niet. De Headset optie gaat dan weg, maar de Headphone optie kan nog steeds niet connecten. Help? Ik ben al de hele dag ermee bezig.
Goedemorgen,
Bedankt voor je bericht. Ik ga dit morgen intern voor je navragen!
Groet,
Bibi
Goedemiddag,
Onze service geeft het volgende door:
Voor geluid via BT dient het BT protocol A2DP te hebben.
De headphone kent dit protocol, de laptop zo te lezen niet.
Wellicht een externe dongel die dit protocol wel heeft gebruiken in de laptop
A2DP stands for Advanced Audio Distribution Profile. This is the Bluetooth Stereo profile which defines how high quality stereo audio can be streamed from one device to another over a Bluetooth connection - for example, music streamed from a mobile phone to wireless headphones.
Groet,
Bibi
@Bibi_Sony schreef:Goedemiddag,
Onze service geeft het volgende door:
Voor geluid via BT dient het BT protocol A2DP te hebben.
De headphone kent dit protocol, de laptop zo te lezen niet.
Wellicht een externe dongel die dit protocol wel heeft gebruiken in de laptop
A2DP stands for Advanced Audio Distribution Profile. This is the Bluetooth Stereo profile which defines how high quality stereo audio can be streamed from one device to another over a Bluetooth connection - for example, music streamed from a mobile phone to wireless headphones.
Groet,
Bibi
Bedankt, Bibi! Dan moet ik maar op zoek naar een dongle die dit wel ondersteunt.
OPLOSSING!!!
ik had hetzelfde probleem maar na veel zoeken het antwoord gevonden en niet zoals Sony zegt!!
ga naar devices (windows key + R, type control printers) als je de koptelefoon gekoppeld hebt dan zie je bij overige je koptelefoon, klik rechts op icoon en dan eigenschappen... dan naar tabblad services... alles aanvinken en optoepassen drukken.... even wachten.... en nu kun je netflix films luisteren op je laptop 🙂
veel plezeier ermee!!
Groeten
Serge
@sergenieuwhoff schreef:
OPLOSSING!!!
ik had hetzelfde probleem maar na veel zoeken het antwoord gevonden en niet zoals Sony zegt!!
ga naar devices (windows key + R, type control printers) als je de koptelefoon gekoppeld hebt dan zie je bij overige je koptelefoon, klik rechts op icoon en dan eigenschappen... dan naar tabblad services... alles aanvinken en optoepassen drukken.... even wachten.... en nu kun je netflix films luisteren op je laptop 🙂
Zo zeg,
blijkbaar heb jij alle wijsheid in je om te zeggen in je allereerste post dat wat Sony (Bibi) zegt niet waar is.
Onder W10 zie je onder BlueTooth als de laptop het A2DP protocol ondersteunt de hoofdtelefoon staan om gekoppeld te worden.
1x klik op Instellingen
1x klik op Apparaten
Het 1 malig zo koppelen lijkt me toch minder omslachtig als jouw stappen plan
Jammer dat je vergeet te vermelden welk OS je zelf draait.
Bedankt @sergenieuwhoff , ik stond op het punt om de koptelefoon te gaan ruilen..
Jammer dat het niet in 1x goed ging via het standaard bluetooth menu.
(probleem met aansluiten windows 10, HP elitebook)
Dank je Serge
Dit was exact wat ik nodig had
(En trek je niets aan van die expert opinions, ik zie al twee zeer positieve reacties)
Grote pluim.
Hi Serge, dank je wel voor de enige werkzame oplossing. Wel eerst koptelefoon opnieuw geïnitialiseerd, want onder 'services' stond helemaal niets, na initialisatie wel. De helpdesk van Sony stuurde me naar Microsoft, dus van het kastje naar de muur. Je bent een kanjer Serge!