Deel jouw ervaring!
ik zie geen tijdcode op mijn opnamen staan in de diverse opname formaten. Las ergens op een Duits forum, dat dat klopt omdat Sony XAVCS gebruikt en dat daar geen Quell-timecode/source-timecode geschreven wordt.
Bij AVCHD zie ik de tc trouwens ook niet als ik de scenes op de tijdlijn zet in Pinnacle Studio.
Doe ik iets verkeerd bij de instellingen of kunnen tijdcodes niet worden ingesteld?
Goedemorgen Bgroenewoud,
Volgens mij zit er inderdaad een beperking op de timecode functionaliteit met XAVCS.
Hierbij de link naar de uitleg om timecode te installeren in Pinnacle Studio: https://corl.co/2Iv8nhn
Lukt het nu wel om timecode te installeren?
Groeten,
Thijs
Dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik wil als ik met de cursor op het videoframe gaat staan dat dan de timecode te voorschijn komt en niet een serie nr, zoals bv C0042.MP4. Ik vind het ook makkelijker als ze in de bibliotheek staan met de timecode. De juiste aanmaak datum en uur kan je terug vinden als je terug gaat naar de verkenner en daar de eigenschappen opvraagt.
Als dat niet kan is het dan niet vreemd data je toch de keuze kan maken in het setupmenu?
Mocht er toch nog een andere optie zijn dan hoor ikj het graag
Groet|
Ben
Op dit moment zie ik zelf geen andere optie, ik heb het doorgestuurd naar onze technisch specilait.
Wellicht heeft een iemand anders een geschikte oplossing gevonden.
Groeten,
Thijs
Beste Bgroenewoud,
We hebben het nagekeken en we hebben helaas geen verdere inzichten in de software mogelijkheden van Pinnacle. Wellicht kan Pinnacle zelf meer informatie geven hierover.
Groeten, Thijs