annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

AWB Sony RX-100

Rochemorin
Ontdekker

AWB Sony RX-100

In zijn naslagwerk over de Sony RX-100 beschreef Gary Friedman de RX-100 als the best point-and-shoot on the  Planet. Mijn blik reikt niet zo ver om dat te kunnen beamen, maar het is wel de beste compact camera die ik ooit heb gehad. Een perfecte camera; nee, een bijna perfecte camera, want de AWB is volgens mij voor verbetering vatbaar. Deze laat zich weliswaar gemakkelijk corrigeren, maar dat moet wel vaker gebeuren dan mij lief is. Wat mag ik op dat punt verwachten van de RX-100 m2, de opvolger van de RX-100? De reviews die ik gelezen heb, geven daarover geen uitsluitsel. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die daar iets over kunnen zeggen. Ik ben benieuwd.

7 ANTWOORDEN 7
FonsBitter
Ontdekker

Net de RX100 aangeschaft en aan het uitproberen.

Maar wat een minimaal en armoedig instructieboekje bij zo'n camera.

Ook digitaal is weinig te vinden, althans mij niet gelukt.

Dan maar verder zoeken op internet/you tube naar een echt interssante instructie hoe optimaal gebruik te maken van alle instellingen van de RX100, niet echt iets interessants te vinden.

De Sony RX100 krijgt prachtige resensies maar echt inhoudelije informatie en gebruikers informatie is niet echt beschikbaar. Heeft iemand tips specifiek voor deze camera  en met diverse opname omstandigheden en instellingen. Bijvoorbeeld de best mogelijke instelling voor o.a. streetlife, sport et cetera. De langzame dingen zoals landschap gaat prima.

Wie heeft er goede tips?

Fons Bitter

KelvinV
Bijdrager

Hoi Fons, 

 

Heb je deze pagina toevallig al gezien? :slight_smile: http://www.sony.nl/support/nl/product/DSC-RX100/manuals

 

Groetjes,

Kelvin 

ibrpourh
Ontdekker

ik kan je meer helpen denk ik, want ik heb er ook eentje:smileyhappy:

FonsBitter
Ontdekker

Bedankt voor de reactie op mijn instructieboek verhaal van de RX100.

Maar de aangereikte PDF's zijn niet meer als wat er in al het standaard instructieboekje staat.

Ik heb vele engelse site afgelopen en gegoegeld.

Wat betreft mijn NIkon cameras staan er vele interssante you tube filmpjes met zeer inhoudelijke instellings en camera 'fotografie tips.

Wel veel RX100 camera test en lovende besprekingen maar geen een die in de diepte gaat en gedetailleerde mogelijkheden verhult. Let wel; met de camera is niets mis, en als behoorlijk ervaren fotograaf kom ik er ook wel uit. Maar zoek toch altijd de finesses van een camera met snelle instellingen.

De camera moet namelijk voor mij werken, niet omgekeerd.

Met vriendelijke groet,

Fons Bitter

Rochemorin
Ontdekker

Een uitgebreide handleiding/gebruiksaanwijzing kun je vinden op

http://www.sony.nl/support/nl/product/DSC-RX100

Als je de engelse taal beheerst, is het handboek over deze camera van Gary L. Friedman een echte aanrader.

 

Groeten, Rochemorin

ibrpourh
Ontdekker

lukt het een beetje?

profile.country.nl_NL.title
swinkie6
Ontdekker

Ik bezit deze camera ook al een tijdje en inderdaad een fantastische camera.

Waar ik persoonlijk erg veel aan gehad heb is het e-book van 

Alexander S. White - Photographer’s Guide to the Sony DSC-RX100.

Daar worden alle instellingen en mogelijkheden perfect uitgelegd.