annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

foto's kopiëren van mijn PC naar de geheugenkaart van de camera

OPGELOST
Hendrik-_-
Nieuw

foto's kopiëren van mijn PC naar de geheugenkaart van de camera

Ik heb een RX-100M2.

Kan ik zondermeer (RX-100) foto's kopiëren van mijn PC naar de geheugenkaart van de camera via de USB aansluiting?

Of geeft het problemen?

 

Zo ja hoe is het te voorkomen, kun je bijvoorbeeld dat met PlayMemories Home realiseren?

 

Wie kan mij helpen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Hendrik-_- en welkom bij de Community!

 

Je wilt foto's die op je computer staan op de geheugenkaart zetten die in je camera zit?

Ik zou dat via Verkenner (pc) of Finder (apple) doen.

Als het JPG foto's zijn zou je camera dat moeten kunnen laten zien. Maar is even uitproberen. Het zal voor de camera geen problemen geven, enige wat fout kan gaan is dat je de foto's niet kan zien op je camera. Ik zou wel de andere bestanden die nog op de geheugenkaart staan voor de zekerheid even back-uppen. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Hendrik-_- en welkom bij de Community!

 

Je wilt foto's die op je computer staan op de geheugenkaart zetten die in je camera zit?

Ik zou dat via Verkenner (pc) of Finder (apple) doen.

Als het JPG foto's zijn zou je camera dat moeten kunnen laten zien. Maar is even uitproberen. Het zal voor de camera geen problemen geven, enige wat fout kan gaan is dat je de foto's niet kan zien op je camera. Ik zou wel de andere bestanden die nog op de geheugenkaart staan voor de zekerheid even back-uppen. 

Hendrik-_-
Nieuw

Maar het is dus niet zo dat als je bijvoorbeeld met verkenner de bestanden naar je camera kopieerd er bepaalde indexen op je geheugen 'in de war' gegooid worden?

Als ik 'PlayMemories gebruik om via USB te exporteren komt er een boodschap dat de camera 'beheerinformatie' bijwerkt.

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Nee als je daar niets aan verandert kan dat gewoon. Als je een kaart in meerdere camera's gebruikt zet de camera ook verschillende mapjes naast elkaar op dezelfde kaart. Ik zou alleen geen mapjes of indexen die er nu al opstaan wijzigen voor alle zekerheid.

Ik vind (ssttt) playmemories een beetje een draak van een programma. Ik zou het met verkenner doen. 

Hendrik-_-
Nieuw

Bedankt voor jouw reacties Amfion !

Hendrik

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Graag gedaan!