annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Fout bij schrijven naar geheugenkaart W830

xchielx
Nieuw

Fout bij schrijven naar geheugenkaart W830

Ik heb een Cybershot W830. Had hiervoor een andere cybershot maar daat had ik problemen met het schrijven naar de geheugenkaart. Vond het niet erg om een nieuwe te kopen, heb er nu eentje met wifi. Maar de problemen zijn nog niet weg! Krijg vaak de foutmelding: "schrijven naar geheugenkaart niet voltooid. Gegevens herstellen?" 
Wat ik ook invul, de foto ben ik dan kwijt. Soms gaat het tijden goed maar meestal krijg ik deze melding. Weet ook niet waarom het soms wel goed gaat, en soms niet. Er verandert in de tussentijd niets (ook niet aan de instellingen o.i.d.). 
Is dit een bekend probleem van de cybershot of heb ik gewoon een slechte geheugenkaart?
Heb er een Ultima Pro kaart in zitten van 65 Gb, 80 MB/s. 

Hoor graag jullie ervaringen / tips.
Dank! 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het lijkt er wel op ja. 

Probeer de geheugenkaart eens te formatteren? Je kunt altijd terecht bij de fabrikant van geheugenkaarten anders. Garantie op die dingen is vrij lang. 

xchielx
Nieuw

Formateren via de camera? Of toch maar even via compu? 

Ga in ieder geval even proberen, dank je wel!

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @xchielx en welkom bij de Community!

 

Formatteren altijd in de camera als je deze wil gaan gebruiken voor fotograferen.

Die foutmelding zou je normaal gesproken alleen moeten krijgen als je camera nog niet klaar is met het wegschrijven van de foto's op het moment dat je de camera uitzet. Zou het kunnen dat het een trage/oude kaart is?

Dat zou ook kunnen verklaren waarom het zich soms wel en soms niet voordoet. Als de camera genoeg tijd heeft gehad om de foto op je kaart op te slaan heb je de foutmelding niet, als de camera te snel uitgezet is wel.

Beetje lastig in te schatten of dat bij jou het geval is.

Blijft er een rood lampje branden op je camera nadat je een foto gemaakt hebt?

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Sorry, te snel gelezen. :wink: Het is op zich een niet heel trage kaart, ook niet supersnel, maar zou op zich voldoende moeten zijn. Ben ik nog steeds benieuwd of het lampje lang blijft branden na het maken van een foto... :slight_smile: