annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hx400v: te vaak problemen met AF. Technisch defect?

profile.country.BE.title
Lindaken1
Nieuw

Hx400v: te vaak problemen met AF. Technisch defect?

Ik kocht vorige maand een HX400V Sony Hybride camera.

Ik ben al jaren Sony- camera gebruiker. Meestal compact.

Als ik vergelijk met mijn HX50 bemerk ik toch frapante verschillen, helaas in de negatieve zin.

De HX400v heeft veel meer problemen om eenvoudige situaties snel en scherp van te leggen in AF stand. Ik ken natuurlijk de uitzonderingen en de beperkingen van AF in welbepaalde situaties. Ik herlas intussen verschillende malen de 184 blz handleiding, en toch kom ik er niet uit.

Het groene lampje gaat flikkeren maar wordt niet gevolgd door pieptoon en continu branden bij half indrukken van de ontspanknop. Het gaat niet om extreme stuaties of omstandigheden, gewoon een stilstaand beeld bij voldoende licht en contast. Mijn HX50 heeft en had met dergelijke situaties niet de minste moeite.

Het resultaat is lang klungelen om een scherpe foto te hebben, té lang!

Eigenaardig is dat ik dit niet had vlak na de aankoop, maar dat het stilaan verslechterde, net alsof de AF maar bleef zijn best  te doen, maar het stilstaande onderwerp niet scherp krijgt.

Ook na initialisatie bleef het probleem.

Ik heb de camera es doorgegeven aan andere amateurfotograven, zij zeggen me ook : dit klopt niet, dit mag niet...

Hulp licht staat aan, AF op on, enz...

Dank voor jullie commentaar!

 

 

 

 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Lindaken1,

 

Zo te horen weet je duidelijk wat je kan verwachten van je camera. Het is nogal moeilijk om op afstand te zeggen of het normaal is of niet. 

Als je echt overtuigd bent dat het een technische defect is, zou ik de camera naar sony opsturen. 

 

Heb je ook camera eens proberen resetten naar fabrieksinstellingen? Kan het proberen waard zijn...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Bakkern
Nieuw

Ook ik ervaar regelmatig situaties dat ik denk het is eigenlijk niet mogelijk dat deze foto onscherp zal zijn, en toch gebeurt het, echt onbegrijpelijk. Zelf denk ik ook aan een fout in het programma of de de camera. Niet fijn want teveel foto's gaan op deze wijze de mist in. En dan denk ik had mijn Lumix maar bij me, die was altijd scherp, echt super. Sony zal toch wel iets meer hier over kunnen melden?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat klinkt niet oké. 

 

Kan je wat foto voorbeelden invoegen? Dan escaleer ik dit topic naar de klantenservice. 
Dan kunnen we in ieder geval achterhalen of er iets mis is met de specifieke toestellen, of dat dit een bekend issue is. 

profile.country.NL.title
geoudsh
Lid

Ik heb hetzelfde probleem foto's zijn niet scherp met de HX400VDSC00096.JPG

profile.country.NL.title
geoudsh
Lid

foto gemaakt met HX300 is veel scherper op basis van de HX300 de HX400v gekocht maar dat is echt een domperDSC07704.JPG

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bedankt voor de foto's, ze maken veel duidelijk.

 

Het verschil zit hem in de omstandigheden van de foto. Het edelhert is genomen bij iso 400, omdat het relatief donkerder was, heeft de camera de gevoeligheid van de sensor moeten verhogen. Bij de leeuwin, heeft de camera -omwille van genoeg licht- een iso van 160 kunnen nemen. Hoe hoger de iso, hoe meer de scherpte van een foto achteruit gaat.

 

Heb je beide camera's nog? Fotografeer eens precies hetzelfde op hetzelfde moment met evenveel zoom. Dan kan je een duidelijke conclusie trekken. Wat je hier toont, is eigenlijk volkomen normaal.

 

Wellicht niet wat je wou horen, maar tot hiertoe merk ik geen defect.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
geoudsh
Lid

Oke,


Ik
kan denk ik de HX300 nog wel een keer lenen want gevoelsmatig is er vanaf het
begin al iets mis met de HX400V. Ik zal ook eens een vergelijkbare foto
opzoeken.

Ik ben volgende week met vakantie hierna zal ik
twee foto’s maken en voorleggen

met vriendelijke groet
Gert
Date: Tue, 27 Sep 2016 10:40:36 +0200
From: community@eu.sony.com
To: XXXXXXXXXX
Subject: Re: Hx400v: te vaak problemen met AF. Technisch defect? (Sony Subscription Update)



Re: Hx400v: te vaak problemen met AF. Technisch defect? (Sony Subscription Update)

Hallo geoudsh,

Portmixus (Expert) postte een nieuwe beantwoorden in Cyber-shot compacte camera's op 27-09-2016 10:40:

Re: Hx400v: te vaak problemen met AF. Technisch defect?

Bedankt voor de foto's, ze maken veel duidelijk.

Het verschil zit hem in de omstandigheden van de foto. Het edelhert is genomen bij iso 400, omdat het relatief donkerder was, heeft de camera de gevoeligheid van de sensor moeten verhogen. Bij de leeuwin, heeft de camera -omwille van genoeg licht- een iso van 160 kunnen nemen. Hoe hoger de iso, hoe meer de scherpte van een foto achteruit gaat.

Heb je beide camera's nog? Fotografeer eens precies hetzelfde op hetzelfde moment met evenveel zoom. Dan kan je een duidelijke conclusie trekken. Wat je hier toont, is eigenlijk volkomen normaal.

Wellicht niet wat je wou horen, maar tot hiertoe merk ik geen defect.

Dit is een automatische e-mail. Gelieve niet te antwoorden op de afzender van deze mail. Gelieve te posten uw antwoord in ons forum of gebruik een van de onderstaande links.


U kunt reageren op de beantwoorden

U kunt kudos geven aan de beantwoorden

 


Sony heeft dit bericht verzonden naar XXXXXXXXXX.


U ontvangt deze e-mail, omdat een nieuw bericht overeenkomt met uw abonnement op een onderwerp.


Om te bepalen welke e-mails wij versturen,
beheert u uw instellingen voor abonnementen en meldingen

 

[Persoonlijke gegevens verwijderd]