annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HX400V verwerkingstijd sportstand erg lang

fscheunhage
Nieuw

HX400V verwerkingstijd sportstand erg lang

Ik heb de HX400V camera gekocht mede om tijdens sportwedstrijden foto's te nemen. Als ik een serie foto's neem in de sportstand heeft de camera veel tijd nodig om de foto's te verwerken. Hierdoor mis ik nu vaak acties in de wedstrijd omdat ik nog op mijn camera sta te wachten. Is er een mogelijkheid om dit te versnellen of moet ik hier mee leven ? Wie kan mij helpen ?

Tags (2)
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @fscheunhage en welkom bij de community!

 

Mag ik vragen welke geheugenkaart (met vooral welke snelheid) je in je HX400V gebruikt?

fscheunhage
Nieuw

Sandisk Ultra SDHC I 80MB/S 32GB geheugen kaart

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Die kaart heeft een leessnelheid van 80 mb p/s maar maar een schrijfsnelheid van 10 mb per seconde. Uit mijn hoofd weet ik zo een twee drie niet precies hoe groot de bestanden zijn die de HX400v maakt, maar als deze maar met 10 mb per seconde weggeschreven kunnen worden is het te verwachten dat een flink aantal opnamen achter elkaar best even nodig heeft om op te slaan.

 

Een geheugenkaart met een snellere schrijfsnelheid/ meer mb per seconde zou dus verschil uit kunnen maken in dit geval. 

fscheunhage
Nieuw

Ik ben net naar de winkel geweest om een andere snellere SD kaart te kopen. In de winkel nogmaals met de verkoper erover gesproken en hij gaf aan dat een snelle kaart de verwerkingstijd niet beïnvloed, alleen de wegschrijf tijd. Na het nemen van de foto's verwerkt de camera de foto's en daarna gaat hij deze pas wegschrijven naar de kaart. Laatste deel is maar een fractie van de tijd wat de verwerking van de foto's nodig heeft. Je kunt dit testen door foto's te nemen zonder geheugen kaart. Hij verwerkt wel de foto's maar schrijft niets weg (foutmelding). Verkoper bevestigde dat ik er mee moet leren leven want dit is de werkwijze van deze camera.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja precies, je hebt altijd te maken met de buffer. Helaas kun je geen foto's meer maken tot alle foto's weggeschreven zijn. Zo op afstand lastig in te schatten waar het hapert.... 

 

Als je een kaart hebt met een snellere schrijfsnelheid kun je dus (in theorie) eerder weer foto's kunnen maken dan met een trage kaart. Of dit in de praktijk een merkbaar verschil geeft zou je eens moeten uitproberen. Misschien net genoeg om een volgend moment niet te missen :wink: