annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Interval opname met sony dsc-hx9v

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
brucehelsen
Bezoeker

Interval opname met sony dsc-hx9v

Hallo

Ik ben al een tijde trotse bezitter van de sony dsc-hx9v.

Het is echt een super camera maar al van de eerste dag vraag ik me af hoe je een interval opname kan maken.

Bv om de halve minuut of om de minuut één foto maken en dan wachten en weer de volgende maken.

Hoe kan ik dat doen met m'n camera?

Alvast Bedankt

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Brucehelsen,

Welkom op het Sony Forum.

U bedoelt een functie waarbij na 1x drukken op de ontspanner resulteert dat het toestel een foto maakt en daarna met een bepaalde intervalperiode nogmaals en zo verder tot een bepaald aantal foto's achter elkaar. Waarbij eventueel de intervalperiode en het aantal foto's bijv ook bepaald kan worden.

Helaas dat is geen functie die deze camera als mogelijkheid heeft.

De DSC-HX9V heeft alleen een interval burst functie waarbij u het aantal opnamen na 1 druk op de opnameknop kunt bepalen.

Dan wel een timer functie.

Beiden voldoen niet aan hetgeen u vraagt.

Ik hoop dat uw vraag hiermee voldoende beantwoord is.

Mocht u nog andere vragen over uw camera hebben kunt u dat natuurlijk altijd op ons forum plaatsen, dan wel contact opnemen met ons Consumenten Informatie Centrum voor nederland 020-6581888 of voor Belgie 070-222130.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Brucehelsen,

Welkom op het Sony Forum.

U bedoelt een functie waarbij na 1x drukken op de ontspanner resulteert dat het toestel een foto maakt en daarna met een bepaalde intervalperiode nogmaals en zo verder tot een bepaald aantal foto's achter elkaar. Waarbij eventueel de intervalperiode en het aantal foto's bijv ook bepaald kan worden.

Helaas dat is geen functie die deze camera als mogelijkheid heeft.

De DSC-HX9V heeft alleen een interval burst functie waarbij u het aantal opnamen na 1 druk op de opnameknop kunt bepalen.

Dan wel een timer functie.

Beiden voldoen niet aan hetgeen u vraagt.

Ik hoop dat uw vraag hiermee voldoende beantwoord is.

Mocht u nog andere vragen over uw camera hebben kunt u dat natuurlijk altijd op ons forum plaatsen, dan wel contact opnemen met ons Consumenten Informatie Centrum voor nederland 020-6581888 of voor Belgie 070-222130.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_BE.title
brucehelsen
Bezoeker

Zou deze functie er ook niet bij komen bij een toekomstige update anders slaagt dit serieus tegen vind ik.

Alvast bedankt

voor het antwoord

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste hr/mevr Brucehelsen,

Kort gezegd, ik kan het niet uitsluiten, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat er een update komt waarbij bedoelde functie als nieuwe mogelijkheid toegevoegd wordt.

Het spijt me als deze interval functie belangrijk voor u is, maar dat staat niet vemeld in de specificatie kenmerken.

Veel handige en geavanceerde functies zijn wel aanwezig, waardoor er vele opname mogelijkheden zijn.

U gaf zelf al aan wel een goede indruk van de camera te hebben.

Ik hoop dat u toch verder nog veel plezier aan de camera zult beleven.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_BE.title
parafraze
Nieuw

Hallo,

Op diverse fora verneem ik dat het grootste hekelpunt bij de DSC-HX9V te maken heeft met de zeer sterke JPG-compressie. Hierdoor is de fotokwaliteit ondermaats op gebied van details. Alles wordt uitgevlakt tot een "aquarelstructuur" die onwaardig is in deze prijsklasse. Fotokwaliteit is gewoonweg slechter dan met mijn oude  DSC-P200 7,2 megapixelcamera. Een foto een beetje uitvergroten zit er echt niet in.

Iedereen schreewt om een firmware update om dit probleem op te lossen.

Zit die er aan te komen?

Met vriendelijke groet

Charles

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Inderdaad Charles, op zo'n firmware update zit denk ik iedereen met een HX9V camera te wachten!

Of je echter hier echt antwoord krijgt van iemand van Sony betwijfel ik.

Als iedereen hier die dit leest en ook zo'n update wilt voor zijn HX9V nu eens een mailtje stuurt naar Sony zelf, misschien dat ze er dan iets aan gaan doen;

http://www.sony.nl/support/nl/contacts/dime/email   :smileyinfo:


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________