annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kwaliteit foto's dsc-hx9v

OPGELOST
profile.country.nl_BE.title
jvdk151
Nieuw

Kwaliteit foto's dsc-hx9v

Ik heb sedert enkele weken een dsc-hx9v dit ter vervanging van een nikon coolpix 7900 dat niet meer herstelbaar is. De Foto's van mijn nieuw toestel zijn echter niet van de kwaliteit van de nikon én niet van de foto's die ik op het internet gevonden heb van dit toestel. Een opmerking die in een ander forum gelezen heb is dat de foto's teveel gecomprimeerd worden. Met mijn ander toestel had ik méér digitale zoom dan ik nu heb. Als ik op de foto inzoom op de bomen in de verte, laat de kwaliteit te wensen over. Een foto uploaden als bewijs wordt hiet blijkbaar niet toegestaan.

Kan ik daar iets aan veranderen of doe ik iets anders fout?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_BE.title
jvdk151
Nieuw

Laat ons hopen dat dit ooit gebeurt. Want het onbegrijpelijke aan dit alles is dat het enige wat ze moeten doen is hun compressieverhouding aanpassen. Dat veronderstel ik toch.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste jvdk151,


De HX9V en is qua zoom niet aan te passen, ik weet niet wat  de specificaties waren de nikon, maar ik denk dat dat u beter terug kan gaan naar de winkel die het vervangende model heeft aangeboden als u er niet tevreden over bent.

ik hoop dat u daar meer geluk heeft.

Vr. groet,

The-Hat.

profile.country.nl_BE.title
jvdk151
Nieuw

The Hat ik dank u voor uw reactie. Maar de zoom waar ik het over heb is de digitale zoom én de werkelijke zoom. De werkelijke zoom is uitstekend. Maar ik had gehoopt gezien je toch foto's trekt van minstens 12 mp, dat de digitale zoom mij zou toelaten een voorwerp nog dichterbij te brengen. Dit is met dit toestel niet mogelijk heb ik zo de indruk. De foto's getrokken in 12 mp nemen minder plaats in op de pc dan de foto's van de nikon. Moest er nu een manier zijn of een update om daar iets aan te veranderen?

profile.country.nl_NL.title
FrankL68
Bezoeker

Je doet niets fout.

De kwaliteit van de 16 Megapixel foto's zijn gewoon slechter dan van ander camera's die ik gewend ben.

Bekijk een niet ingezoomde foto met ISO 100, overdag met veel zon gemaakt (1/1600s), eens op 100%. Het is gewoon slecht! Te veel compressie! Geen jpeg blokjes, maar vlekjes lijken het.

Natuurlijk is het niet te vergelijken met mijn 10Megapixel Canon 40D DSRL, maar hier kan ik 200% inzoomen op een foto en dan nog heb ik geen vlekjes!

Hopelijk komt er snel een firmware update, anders gaan veel mensen die nog geen besluit hebben genomen deze camera te kopen, over naar de concurrent!

profile.country.nl_BE.title
jvdk151
Nieuw

Laat ons hopen dat dit ooit gebeurt. Want het onbegrijpelijke aan dit alles is dat het enige wat ze moeten doen is hun compressieverhouding aanpassen. Dat veronderstel ik toch.

profile.country.nl_NL.title
SA_koremans
Bezoeker

Ik vind de fotos van dit toestel ronduit slecht te noemen

mijn oude Sony dateert uit 2004 (1600x1200 oid) en die zag er minder vlekkerig uit dan de fotos

van deze camera. Als ik een grijs onderwep fotografeer zie ik paarsige en groenige vlekken.

Iets wat je ziet als je een (écht) slechte jpeg van internet downloadt.

Ik heb de camera 2 dagen en ben er ontzettend van geschrokken

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik snap de reacties hier werkelijk niet, ik heb de HX9V nu bijna een half jaar en alle foto's die ik heb gemaakt zijn perfect!

Ik heb alle vele camera's gehad, waaronder ook een spiegereflex, maar de foto's van deze HX9V zijn net zo goed!

Ik denk toch dat jullie iets niet goed hebben staan of dat er iets niet goed is met jullie camera :thinking:


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.nl_BE.title
jvdk151
Nieuw

het fototoestel trekt inderdaad uitstekende foto's. Als je ze afdrukt zijn ze perfect. Maar als je ze digitaal gebuikt, merk je bij het minste inzomen gaat er kwaliteit verloren. Dit valt direct op als je landschapsfoto's trekt en je wilt iets digitaal dichterbij brengen. NIET DOEN!

profile.country.nl_NL.title
SA_koremans
Bezoeker

helaas,... beiden dank voor de ondersteunende reakties maar de fotos van dit toestel zijn echt slecht.

Mijn oude Sony was 3.3 Mp en levert zuiverdere fotos op.

Darentegen als ik op deze Sony film (HD 50p 27mbps) zie ik zelfs de patronen van mijn vingerafdruk tot in detail dus het kan wel!

De fotos hebben allemaal hapjes en scherpe randjes, vage vlekken, heb alle instellingen al geprobeerd maar zie de klacht ook terug op fotos van anderen op internet als je zoekt op dit modelnummer en "groter dan 15 mp".

De minpunten zijn al zichtbaar als ik laserprint in kleur op A4 formaat, ik moet er niet aan denken om op A3 formaat te printen, laat staan op 4x3 meter zoals ik al eens heb laten doen met 12 mp.

Nee sorry mensen, ik ga er mee terug naar de winkel, dit kan echt niet

Zie ook de bijlagen.

profile.country.nl_NL.title
SA_koremans
Bezoeker

mijn  zwager wilde deze HX9V ook kopen, heb hem net op tijd tegen kunnen houden en heb de fotos laten zien.

Zelfs de Canon A3300 van 145 euro presteert beter dan dit gedrocht

Het wordt voor hem nu een Nikon 1 en voor mij de NIKON AW100 die ongeveer even duur is als deze Sony

bijgaand sample foto, nu met kleur scherpe randen, glans, details en geen vlekken!