annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RX 100 irriterend geluid bij AF

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
bollieboy
Bezoeker

RX 100 irriterend geluid bij AF

Mijn RX100 maakt een iriterend/hard geluid bij het autofocussen. Bij alle soorten AF (ook bij DMF) zoekt de camera continue naar de goede scherpstelling, zelfs voordat je de release button half indrukt. In Wide bij afstanden verder dan 2 meter en in Tele bij afstanden verder dan 5 meter. Het geluid is te omschrijven als "humming". Is dit normaal ,of kan ik problemen gaan verwachten met -bijv. - de focusmotor?

Vandaag wil ik even naar de winkel om mijn RX 100 te vergelijken met een andere RX100.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
bollieboy
Bezoeker

Het probleem is opgelost. Ik heb een andere RX100 gekregen die goed is. Het "humming/Philishave" geluid tijdens het focussen is verdwenen! Volgens mij was het een fout in de focusmotor?

Daaag

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
bollieboy
Bezoeker

Het probleem is opgelost. Ik heb een andere RX100 gekregen die goed is. Het "humming/Philishave" geluid tijdens het focussen is verdwenen! Volgens mij was het een fout in de focusmotor?

Daaag

profile.country.nl_NL.title
teka-aket
Nieuw

Had idem geluid in mijn RX100, blijkt bij meer toestellen voor te komen, begon 'n jaar geleden bij lastig focus-onderwerp, laatste maanden af en toe continue tijdens fotograferen, is onder garantie perfect gerepareerd! TeKa.